Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1020 ggr
Sidentassen
0

Godmorgon tisdag den 17 juni

Allra först vill jag berätta att jag haft datauppkopplingsproblem, mitt internet som nästan aldrig krånglar, men jag lovar att de senaste dagarna har jag fått för all tid jag använt mig av detta bolag. 1 minut uppe och 3-4 timmar nere så har det hållt på och jag har varit på väg att explodera flera gånger Ledsen

Men hör ni, OJ vad dagarna rinner iväg, tycker inte ni det också? Nyss var det vår, kallt och trist och nu har vi snart midsommar, med allt vad det innebär. Här blir vi hemma, äter sill och potatis (i regnet som vanligt antagligen) och grillar lite senare för att bara slappa efter det. HAsse tar sin nubbe och öl till maten, och jag och Jessica dricker vatten. Eftersom vi båda äter medicin för våra krämpor så undviker vi alkohol, dessutomm är jag sedan massor av år tillbaka ofrivillig nykterist då INGENTING smakar mig längre.

I helegen har katternas rastgård fått sig en uppryckning. Jag har tvättat alla klösträn med högtryckstvätten så dom är som nya nu, jag har lagt markduk där det bara är mossa och jord så nu drar dom inte in lika mycket skit och soffgruppen har blivit skrubbad och fffått nya ligunderlag. HÄRLIGT.

I veckan ska jag storstäda lekstugan för vi får två hyresgäster dit. Det är Doris och Dante, två UNDERBARA kissar som jag sålt och som brukar komma och bo här när familjen åker på semester. Ja jag får ytterligare en hysresgäst i sommar (tur man har gott om plats) det är en annan hane jag sålde föra sommaren vars ägare åker till sitt hemland en månad. Han får bo i rummet som har "katt"balkong, ja då får ju alla gå ut ändå och se vad som finns utanför fönstret.

Här kommer det ju mer kattungar i sommar och Hasse tog sin semester när vi gjorde våra 5 veckor i Indien, så vi är ju bara hemma ändå. Tycker att vi kan hjälpa de som köpt katter av oss då istället för att dom ska behöva sitta på ett kattpensionat.

Önskar er alla en skön tisdag och hoppas solen skiner på er också, det gör den nämligen här (ibland). Men vet ni, det var bara +2 grader inatt!!!

Hälsar Lotta P

Kittentotts
0

Godmorgon!

Här är det lite halv om halvt väder, ena gången tittar solen fram, nästa mulet, regn ser ut komma under dagen

Pojken och Gubben ska ta sig en tripp t Liseberg har de bestämt, jag blir hemma eftersom jag inte kan åka något pga min nackskada, den jag fick -92 av att Åka Lisebergsbanan, så jag har svårt för detta ställe tyvärr

Ska fortsätta röja här hemma, igår bonades alla golven härnere, vi la in en stor ny matta inhandlad på Ikea, sen köpte vi 2 goa myskuddar t katterna, så nu kan de mysa som prinsessor o Prinsar

BÄSTIS KRONA Kudde

Nästa inköp ska bli

BÄSTIS KRONA Säng för katt/ hund

Detta blir vardagsrummets myspys ställen

Gissa om de myste ihop i kuddarna som är gjorda i plysch, vovven ville äga bägge, men tillslut gav hon plats för de andra också :))

/ Carina

Tidlosa
0

Lotta, blir djupt imponerad över allt du har hunnit med! Själv så bor jag på köksgolvet när jag är uppe. Ja, vi har lyckats ha magsjuka här - både jag & LillMatten. Idag känner jag mig äntligen lite bättre! Så nu ska här fejjas en aning - samt badas missar! Någon ska jag bara hinna med under dagen. De små ska få sitt första bad, så jag tror jag inriktar mig på dem.

Annars så har jag tagit tag i ett av mina andra stora intressen, släktforskning! Tänk! Inte bara missarna som har stamtavla! Jag har en jag med Skrattande. Det är så otroligt spännande att finna den ena efter den andra - inte bara i kyrkböcker utan även i böcker, protokoll osv. Få en inblick i hur våra förlevande levde och verkade - en liten glimt in i deras vardag.

En av mina stora bebbar från förra året flyttade förra veckan, Immo - numera Nemo. Fick världens gulligaste mail från hans nya matte. Han har det så fint och blir så väl omhändertagen. Det värmer hjärtat när jag ser hur rätt jag hade - hans familj skulle dyka upp längre fram - en som passade honom.

Nu ska här fortsättas med förmiddags stöket i halvfart.

Ha en fin dag alla!

Annkis54
0

God förmiddag från Trollhättan
här är det för tillfället såpass gott ute så altandörren kan stå uppe o katterna vara ute.
Det piper runt mig överallt..Flisans i ena hörnet o Chockos i andra, o så väntar jag på Angel som idag är på dag 64. Ser liiite kladd runt slidöppningen så det kan vara dags snart
I övrigt så tänker jag inte göra så mycket mer än det vardagliga. Man blir lite trött av vaket när man leker barnmorska

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag från Sandviken.

Här skiner solen efter en regnskur.

Jag håller på att packar lite och ska till kvällen sätta igång o måla om i två sovrum.Skönt med semester så man hinner med alla MÅSTEN!!!!!

#1 den soffan har jag köpt till mina katter men inte packat upp den ännu då jag snart ska flytta. Visst är den läcker? Den ska pryda en vägg i min hall är det tänkt.

Nu är jag på jakt efter denna "puff" till Polkas nya rum :-)Det är ju egentligen en säng som ni kanske ser men den skulle passa bra i Polkas nya rum och när jag får sovgäster så kan dom bo där inne med honom. Vet ni nån som ska sälja en sån här rund säng? hojta till så kommer jag direkt :-) Jag SKA bara ha en sån,kosta vad det kostar vill,men när jag har bestämt mig för nåt då måste jag fullfölja det :-) Impulsiv???? nääääää inte jag *asg*

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bfff5a4f-2c9e-4eaf-a6d7-e18bd0cc94be&Filename=rund säng.jpg)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

alla dessa kattgrejor..puffar o kuddar o soffor är bara sååå mysiga. så jag förstår er båda¨2
impulsiv..du NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ:):)
inte mer än mig:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
0

#4 Lena, den sängen har IKEA i sitt sortimentGlad

Hälsar Lotta P

englagirl
0

#6 jag vet Lotta men om jag nästan "bara" ska ha den som en kattpuff till Polka så är den lite väl dyr….den går på ca 8-9000:-

Kan nog få tag i en för halva priset om jag hittar nån begagnad.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

Blocket?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

#7 Vad heter sängen? sök på Ikeas begagnads sida, sök i Google efter annonser, vem vet du kanske finner en:) den är kul denna säng. Men tänk sova i den?Fot i munnnenProvade den en gång, men jag o gubben sa vi hade slagits ihjäl av rulla ur, inget för knubbisar

/ Carina

englagirl
0

Men Carina…..det gäller att hålla HÅRT i varann så ni inte rullar ur den *fniss*

min dotter har en sån säng och jag har varit förtjust i den sen hon köpte den.

Hon har träffat en ny kille som bor i hus och jag har sagt att hon kan väl flytta dit så tar jag över sängen *ler*

Jag har svarat på 4 st på blocket men alla var sålda :-((((((

Men jag ger inte upp i första taget,tack för alla tips :-)

Och som sagt….ser ni nån till salu HOJTA TILL!!!!!

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

#10va tråkigt de blir sålda så fort, om du ger mig namnet på sängen kan jag leta lite också för dig, älskar söka o leta på internet va inte rädd, jag ska ingen ha, gör så ont slå huvudet av ramla ner:)))

/ Carina

englagirl
0

# 11 Du är en ÄNGEL Carina

Sultan Sandane heter den :-)

TACK!!!!!

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Va bra!

Då ska jag kolla för dig

Bra att någon tycker jag är gullig vettu, nä men kul få hjälpa till

/ Carina

Kittentotts
0

#12 hahaha sitter kollar lite, så ser jag detta på en blogg om sängen du söker:

på IKEA kallas den stora, runda sängen Sultan Sandane för swingers-sängen för att den är så lämplig för gruppsex,

Skrattande

/ Carina

yadhayezibas
0

#14 *asg* ja nu har vi kommit på vad Lena ska ha den till då. Skyller på stackars Polka..*skratt*

deroba
0

Ha ha ha

Kittentotts
0

mmm tänkte allt detHemlisHär är en annons:

http://www.blocket.se/vi/16253910.htm?ca=11_s&last=1

De flesta finns ju i skåne trakten, lite lång transport:))

/ Carina

englagirl
0

# 15 Faaaaaan, blev jag ertappad *asg*

#17 Har svarat på den annonsen men fortfarande efter 5 dagar inget svar :-((((

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Sidentassen
0

#18 Ahaaa, nu förstår vi varför du behöver större lägenhet också………………….Penga mun

//Lotta

englagirl
0

*ASG*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~