Avföringsinkontinent?
Var tvungen att kastrera min ena hona då hon fått livmoderinflammation, nu efter kastrarationen så verkar det som om hon inte märker när hon behöver bajsa… det kommer baj lite överallt där hon gått. Någon som varit med om liknande?
Hon sätter sig alltså inte för att bajsa utan det är som om det bara kommer. Hon hade inga sådana problem innan kastrationen.
Katarina

Nä detta har jag aldrig hört talas om
Hur längesen va det hon kastrerades? Tänkte om det är hon är svullen o dant som vi kan vara efter operationer, då kan vi med göra på oss
Annars låter det ju som det gått galet vid kastreringen, kanske i så fall ska ta kontakta din veterinär så de går in för se med ultraljud el röntgen
/ Carina
Har aldrig hört talas om eller varit med om det. Hoppas du kan få ordning på detta problem. Har du kontaktat veterinären ? Det borde du ju absolut göra.
Hälsar Lotta P

En vecka sedan hon kastrerades. Jag har inte kontaktat veterinären ännu, tänkte skulle höra om någon haft något liknande här först. Vill gärna vara lite "påläst" först, då jag kände mig lite överkörd av veterinären sist. Hon sa nämligen att man inte medicinerade mot livmoderinflammation utan det var kastrartion som gällde - katten var inte synligt påverkad utan det var för att jag upptäckte lite flytningar som jag gick dit . Nu har jag ju förstått att andra veterinärer visst kan pröva med medicinering först.
Men naturligtvis ska jag gå dit med henne igen om det inte ger med sig inom några dagar.
Katarina
Har aldrig varit med om detta…det låter inte heller som okej…hör av dig till veterinären omgående…något har blivit fel.
Sedan JA det finns behandling för livmoders inflamation. Men inte i allafall…I alvarliga situvationer så har man inget val än att Kastrera.. Skulle du ha använt henne i avel?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#3 Verkar vara en jobbig veterinär som vill vrida om huvudet om en, dessa finns gott om tyvärr
Självklart finns medicinering, detta är ju vad man prövar först om katten ska gå i avel. Vid inte alltför allvarliga finns ju tablett o andra former vad jag fattat. Min ena tjej va 10 månader då hon fick en kraftig inflammtion, de trodde sig inte klara behandla henne, ville absolut kastrera, men jag sa jag ville ha hjälp på det bästa sätt som gick med medicin, vi fick sprutor att ta varje dag, och hon har fött bebis, mår fint idag
Tycker du ska kontakta din veterinär för reda ut allt kring tjejen
/ Carina
Har aldrig heller hört talas om detta. Hoppas det löser sig för din katt. Jobbigt att ha det så.
#5 Var med om samma sak som dig för massor av år sedan. Hon var också strax före året och hade en inflamation där det bara rann av henne. Veterinären ville tvunget kastrera men jag ville göra ett för sök med behandling, hon fick tabletter och blev bra och fick flera stora kulla efter detta. Nu är hon i katthimlen men det var inte livmoderinflamation hon dog av.
//Bodil