Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 954 ggr
Tidlosa
0

God morgon söndag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller - det vete 17 om det är någon god morgon - men jag önskar er andra en betydligt bättre morronstund än vad jag har haft!

Vaknade före 5 av att Kazan fick upp en hårboll, precis bredvid sängen. Ni vet nog hur kul det är. Muttrade lite om eländigheten i det hela, gjorde rent - klappade på missen mycket tröstande och så la jag mig i trygg förvissning om att dagen inte kunde bli värre på något sätt. Lång näsa kan jag bara säga så här efteråt.

Lagomt ingosad under täcket & i drömmarnas land vaknar jag 10 minuter senare av att LillMatte kräks! Jappsan! Hon nannade hos mig & missarna, så jag fick se hela kräkeriet på mycket nära håll medan jag förtvivlat sökte efter något att kräkas i/på. Tur att jag innan hämtat in hushållsrullen från köket!

Tio över 5 inser jag att morronen är förstörd - drar av lakan osv samt traskar ut i tvätteristugan. Där har jag nu hunnit köra 6 maskiner samt mangla en uppsättning lakan samt kökshanddukar!

Mangla tänker nog många och rynkar pannan & får funderingar på sin ålderstigna mormor från mitten av 50 talet.

Jappsan! Har upptäckt något: om man kör lakan samt annat med katthår på i torktumlaren först under en längre stund, så släpper massor med päls. Sedan kör man tvätteriet som vanligt och så…in i torkisen igen. Därefter kan man med fördel mangla lakan o kökshanddukar. (tokig människa tänker ni nu - men… nu kommer det braiga i det hela) Jag manglar för fullt & hänger in i torkskåpet. Det fina i kråksången är att lakanen drar inte åt sig lika mycket päls o smutts! Det ni! Cool

Ute skiner solen, jasminen doftar så där som bara jasminer kan göra, blomstren växer i mitt lilla land och fåglarna kvittrar försmädligt åt upprörda katter. Kan det bli härligare? Jo, inne på köksgolvet tumlar 4 luddbollar runt i lycklig tumult.

Önskar er andra en jättefin dag!

Foto: En mycket proppmätt Indyo direkt taget efter middagen.

manbukten
0

Fy då vilken morgon. Sitter här och fnissar, just över ämnet god morgon. Känns som jag personligen också  gott genom en mangel. Stel, mörbultad och värkande. känner också för det mesta vadå GOD  morgon. Men du har hellt rätt Manglade lakan står imot hår bättre, men hu så jobbigt. hoppas din dag blir bättre än starten.

Dockan
0

SkrattandeGodmorgon från Kalmar,blev full i skratt,precis så har jag gjort med all tvätt med katthår,nu vill man ju hänga tvätten ute,men jag tvättar lakan och typ det katterna ligger på för sig och in i tumlaren sen har jag märkt att tar jag lite extra med sköljmedel så är det bättre.Sen solen skiner mums.LenaCool

Hälsningar LENAGlad

krasivis
0

Godmorgon!

Tidlösa, hoppas att dagen blir bättre än morgonen. Lycka till med den!

Här har vi haft det stökigt i natt igen. Wendi började ju att löpa igen i går natt och fortsatte även i natt. Hon har fått p-piller nu så det ska bli ändring på det. En hund var tvungen att vara kopplad hela natten för annars så svansade hon runt kattungehagen mycket ivrigt intresserad av de små. Husse gick och lade sig i ett annat rum kl 4 på morgonen.

Hursomhelst så verkar det vara superfint väder här med. Idag ska vi bara ta det lugnt och fint. /Elisabet

Lovebuffen
0

Godmorgon allihop!

Usch vilken morgon du hade, vet hur såna är. Hoppas din dag blir bättre!!

Själv ska jag bara ta det lugnt, en god vän kommer troligen hit under dagen vilket ska bli jättetrevligt.

Önskar er alla en BRA dag!

Kittentotts
0

#0 Låter som en härlig morgon :)) Hoppas dagen blir bättre för dig , kan ju inte annat än tycka lite synd om dig. Mangla lakan, handdukar mm gör jag också, många rynkar pannan,men det bryr jag mig inte, för precis som du säger så fastnar mindre skit på manglade lakan mm

Här ska vi snart iväg och hämta vår pojke fr kortishemmet, resten av dagen blir på ett kalas i Göteborg dit pojken är bjuden på Laserdome http://www.laserdome.se/gbg/laserdome-2/laserdome/

Så nu ska det skjutas för pojkarna i klassen :))

/ Carina

Sidentassen
0

Godmorgon på er alla. Ja alla som HAFT en god morgon då….Tidlosa hade det ju inte, jag lider med dig. Hårbollar är besvärliga att få upp så det är ju inget vidare, och när sedan nästa sker, ja då kan det nog bli lite för mycket. Men nu har du ju rena lakan igen ;-) Jag önskar så att jag hade plats för en mangel, det är så fantastiskt underbart skönt att få mangla sina lakan, och så tar dom ju så lite plats där dom ska förvaras sedan.

Här är det annars fullt hugg, därav anledningen till att jag inte varit lika på alerten med att besvara inlägg här,. Förlåt till er som känner er åsidosatta, det beror inte på personer utan enbart att jag inte suttit vid datorn nästan någonting.

Jag har badat lite katter, vi har tittat på ny husvagn, mm mm. Jag har dessutom ett skov i min sjukdom som gör att jag inte orkar, värken tär för mycket, och händerna vill inte alls. Men det blir bättre såsmåningom det vet jag ju.

Hoppas ni alla får en bra söndag. Själv ska jag försöka göra ren alla klösmöbler ute i rastgården med högtryckstvätten, dom blir som nya då. Sedan blir det väl lite grillning kan jag tro och tidigt isäng. Det är ju måndag imorgon vilket innebär tidigt upp……………………puh ;-)

Kram till er som vill ha det

Lotta P

englagirl
0

# 6 Tack för kramen den nådde ända hit :-)

Här är oxå en sån morgon då kroppen liksom inte vill starta riktigt.

Går fortfarande på lågvarv med stela händer o fötter,knän och armar,men…….. inte nog med det så hänger inte huvudet med riktigt heller *asg* det har det väl kanske inte alltid gjort iofs men nu är det värre än värst :-(

Vaknade med en sjudundrandes huvudvärk, yrsel och hjärtklappning och en dag då man har fullspäckat schema så blir jag ännu mer stressad.

Jag får försöka att ta dan som den kommer för det blir som det blir i alla fall. Jag har ju 3 veckors semester framför mig nu så det borde vara lugnt…..jag borde hinna med allt jag ska göra…..tror jag *ler*

Idag ska jag rensa i garderoberna och kasta allt som jag inte använder.Har så mycket kläder som bara hänger och det känns onödigt att släpa med till nya lägenheten.

Hoppas att alla får en underbar fortsättning på dagen vare sig den började bra eller dåligt.

Här kommer en kram från mig oxå till dom som vill ha :-)))))

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Tidlosa
0

Hej på er!

Dagen har blivit bättre o bättre! Snart är allt tvättat - sammanlagt tror jag det blir så där 16 maskiner. Ja, jag har lite olika färger som måste tvättas var för sig. Funderar som bäst på om jag kan arrangera upp en tvättlina på balkongen så jag kan få vindtorkade lakan också!

#6 Har du provat en sån liten torrmangel som kan förvaras i garderob? Den är liten och vådligt bra….

För er som undrar, nej - kräkningarna har fortsatt. Dagens planer är kullkastade. Måste ringa ett par samtal och göra ändringar.

Lycka Till med allt ni tänker företa er!

Tidlosa
0

#7 Ska du kasta kläder? Har du inte möjlighet att skänka det till någon organisation? Jag ser numera till att ge bort allt som jag inte själv vill/kan ha till bättre behövande. Tänk att så lite kan glädja någon annan…. Kan du fortsätta hos mig när du är klar hos dig? Min garderob ser ut som ett slagfält!

AnnaKarin
0

God förmiddag! Det var riktigt skönt att gå in och läsa här idag, känner mig i gott sällskap. 2 av katterna har ätit på krukväxterna inatt och tillbringat morgonen med att spy lite här och var. Dotterns hund har jagat katter i vår säng halva natten och vår hanhund är galen, vår tik har gått i löp och dotterns är på G. Nån som vill låna en lurvig hanhund i lagom storlek 3 veckor ? Som grädde på moset så åkte min man iväg för att spela golf, när han skulle tanka så funkade inte kortet så han åkte hem och tömde gräsklipparen på bensin - hoppas att det räcker till hemresan också!

Hoppas att vi alla får en fin dag ändå till slut !

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

englagirl
0

#9 Näää inte "kasta" i ordets rätta bemärkelse….jag brukar skänka till Pingstkyrkan som har försäljning av kläder och prylar mm,mm

Jag "kastar"allt i svarta sopsäckar sen sorterar dom det dom vill ha.Jag gör likadant med muggar karotter,blomkrukor och sånt jag tröttnat på.

Har nog inte tid idag att komma förbi dig o rensa,har 7 garderober+ en klädkammare att gå igenom + sonens 3 garderober:-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Tidlosa
0

#11 Inte idag - men i morron då? **ler sött**

SussiF
0

Här har det inte heller varit någon "god" morgon…. Saga, dottern min på 4 år, spydde i sin säng vid 4-tiden i morse :-( Så det verkar vara en kräkdag idag på alla möjliga ställen ! Upgrade your email with 1000's of emoticon iconsSom tur är så var det bara en gång och det har inte blivit fler.

Vid frukosten lyckades hon slå ikull sin fulla mugg med o'boy, ni kan ju tänka er hur härligt kladdigt det blir! Efter mycket om och men så fick vi väl i oss frukost och hon gick ut i solen men kom in ganska snart igen för Jonas (hennes storebror) retas. Sån't har väl iiiiiiiiingen annan hört talas om :-) Hur som helst så sitter hon nu i godan ro och tittar på Barnkanalen. Tur det finns TV !!

Själv känner jag mig som flertalet av er….. MÖRBULTAD !! ont överallt + att jag fortfarande har problem med andningen och värk i bröstet. Har fått tid för ultraljudsundersökning av hjärtat samt ett arbets EKG. Det är nästan så man hoppas att dom hittar någonting för då kanske det går att åtgärda. Fy, om man ska behöva gå omkring och må som jag gör nu utan att få veta anledningen eller kunna göra något åt det !!!

Ska försöka få lite kissar badade idag för i morgon ska Primus, Quizzie och troligtvis även Quixotic flytta till sina nya ägare !

Ha en bättre dag än vi som inte är så lyckligt lottade *S*

Kramar alla som vill bli kramade Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

/Sussi

Mustang
0

Godmorgon?!?!?! Har haft 2 veckors semester och inte fått något gjort och i morgon börjar allvaret igen…. = (

Det har regnat mysigt hela natten vilket ju behövs så det klagar jag inte på, men hur vet jag att det regnat då? Jo, för jag har fått tandvärk och varit vaken nästan hela nattenGråter. Längtar tills i morgon då jag kan komma till en tandläkare, under tiden äter jag ipren och dricker varm dryck för det lindrar. Maskot min lille kille har hållt matte sällskap hela natten så nu på förmiddagen ligger han i en fåtölj som en klubbad oxe, han e trööött. Carina, han ser ut som när vi hämtade honom dvs han vägrar öppna ögonen ; ).

Mangla lakan har jag inte ens tänkt på, däremot kör jag med satinlakan (lite snällare än bomull). Man kanske ska leta upp en gammal mangel när vi bygger tvättstugan, tack för tipset!

/AnneGlad

yadhayezibas
0

Godförmiddag!!

Kan inte göra annat än skratta åt era "häftiga" morgon inlägg! Här har det varit lugnt o skönt… Bortsett ifrån min panik när jag hitta fästingen på Ester nyss då. Som tur är så kollar jag katterna varje kväll när de varit ute så jag vet att den inte suttit länge. Så risken för överförbara sjukdomar är rätt liten. Idag får de vara inne tills jag varit iväg o köpt fästing medel. Efter det ska jag bada ett par katter så jag kan ta lite nya bilder till hemsidan. Håller på och ändrar om den lite…IGEN…*ler*

Ha en fin söndag nu alla!!
Soliga hälsningar
Pethra

Fullt bus på Tyson ute i trädgården i en stol!