OT: Into the wild
Såg en mycket gripande film ikväll, "Into the wild" av Sean Penn. Filmen bygger på en verklig händelse och finns även i bokform. Jätte vackra naturbilder från Usa's vildmarker mm…. Den handlar om Christopher McCandless, en toppstudent från Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar och välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt i vildmarken.
http://www.moviezine.se/filmsidor/intothewild.shtml
Veckans film tips ; )
Pussa på era katter och sov gott allihopa!
/Anne

Verkar inte varit någon som sett denna tråden
Tack för tipset, jag är väl ingen film fantast, ej heller en Tv tittare så, finns inte ro i kroppen sitta still helt enkelt
/ Carina
kollade lite på tråden igår
men jag tror att den är för gripande för mig
jag är en komedi människa jag…
sitter gärna stilla framför Tv o skrattar
2 1/2 män….är ju bara sanslöst bra hehe

Jag skall absolut se den filmen.I ett av Operahs avsnitt så handlade det just om den filmen.Det var intervjuver med Sean Penn och killen som spelar i filmen.Men där var också den riktiga familjen till killen som det handlar om i filmen.De berättade att han dog visserligen av svält, men inte av matbrist.Det var tydligen några frön som han ätit som var mögliga.Så möglet fanns kvar i kroppen så att den inte kunde ta upp näring.Och då svalt killen ihjäl.
Sorglig sann historia.Men den skall också handla om att leva fullt ut och förverkliga sina drömmar vilket inte alla människor gör.

Låter ju ändå intressant, så kanske, bar att jag somnar ofast framför dessa filmer som är så långa
men den finns ute så man kan se den hemma, el? Måste man gå på bio?
/ Carina

TACK för tipset! Ska se filmen för den verkar jättebra. 
#4 man kanske kan ladda hem den
#4 Jag fick låna en hemladdad version
….