Godmorgon 12 Juni
Varit en kall kylig morgon, jag klev upp kl 5.30, har nu suttit i lugn o ro med min frukost, matat katterna med skinka,ost, fyllt upp mjukmaten de vill ha varje morgon
Ska idag ringa för beställa tid för vår Mårtens avlivning, drar mig i ett, men nu måste det göras, hans mage blir allt sämre
Idag ska jag göra 1 kattbad iallafall, stor rengöring av alla kattlådor och sen skura golv mm, nu är det sommarlov för vår pojke, så inga tider passa, skönt!
I Helgen är vi barnfria då pojken åker på sitt kortishem, och gubben min slutar jobba för gott pga sina knän som är helt slut av 7 operationer, får se hur det går vara hemma 2 här
men han är otrolig på sköta de 4 benta han med, och vi ska ju ha flera kullar under sommaren o hösten, så vi har ju att pyssla med
/ carina
Godmorgon, idag är jag hemma från jobbet då jag skall till läkaren kl 9, har varit försöksperson fyra månader så idag skall det vara "efterbesiktning" 
Sen kommer det hit en man från ett inomhusklimatföretag, vi skall montera in värmepumpar*2 som även fungerar som aircondition. Vi har stenhus och när väl sommarvärmen får tag i det så är det inte nådigt att vistas inomhus. Sen i eftermiddag skall jag skjutsa dottern till hennes första mötesdag på hennes sommarjobb, hon är jättenervös och vill absolut bli skjutsad dit.
Kvällen skall, om vädret håller avslutas med en tur med båten ut till Marstrand för en go kaffe och macka på kajkanten, ja livet kunde ju varit sämre.
Och förresten, iförrgår bokade jag en ny liten kattunge men denna parning är helt färsk så inte förrän 10:e augusti får man hoppas på att de tittat ut men kullen innan var enorm + nu en otrolig hane till detta så jag hoppas på att min exothona gror fint därinne *s*
Hej från mej, dags för en tripp till Sahlgrenska, hörs kanske mer ikväll.

#1 Avundsjuk jag blir av er båttur t Marstrand, Min barndomssommarvistelse va där hos släkten, älskar detta ställe, men har ingen båt ännu, planeras dock! Ha en underbar båttur t paradiset
/ Carina

Hej allesammans.
JAG HAR SEMESTER!!!!!!!!
Guuuuuuuuuuuud va skönt :-)
I 3 veckor!!!!
Det var ju meningen att jag skulle flytta på min semester men se det går INTE.
Lägenheten jag ska bo i skulle rustas "delvis"
Jag tog dit besiktningsmannen på återbesök för det var mer än han trodde och nu är det TOTALRUST på hela lägenheten.
Jag kan inte flytta upp dit med alla saker o möbler jag har och alla katter för att sen dra ihop allt på mitten i aug/sep då dom skulle komma och rusta.
Dom var så tillmötesgående på Sandvikenhus så "målarkludden" ordnade fram en gubbe som redan idag sätter igång och spacklar och målar runt alla dörrposter o lister .-)
Så nu blir flytten framflyttad 2 veckor ….men vad gör det? Jag får flytta in i en totalrustad och toppenfräsch lägenhet och det är värt väntan.
Idag kommer killen som ska hjälpa mig att näta i balkongerna och göra fler nätdörrar. vi ska mäta så allt är klart den dan jag flyttar in.
Eftermiddan ska jag tillbringa några timmar med revisorn för att göra klar deklarationen men sen…….ska jag bara ta det lugnt!!!
Hihihihi…..lugnt o lugnt…men jag ska försöka att koppla bort jobbet ett tag och "bara vara"
En o annan katt har jag kvar att bada men det får nog bli till kvällen.
Ha en UNDERBAR dag allesammans och var rädda om er.
Kram
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Godmorgon allihop!
Här i Skåne öser regnet ner, bra för växterna!
Idag ska jag vara hundvakt åt en stooooor 60 kgs hund som alla är livrädda för, alla utom jag, hehe. I själva verket är han, hunden alltså, en riktig BÄBIS som mest låter och försöker skrämma alla.
Önskar er alla en bra och skön dag!

Godmorgon från ett mulet Gävle.
Solen försöker komma fram mellan målen ,men det blir nog svårt. Idag blir det lite kattbad här, och bakning o städning. Fyller nämligen 35 i morgon,,,nej vad säger jag 25 år som vanligt, år efter år
.
Det är barnens första dag på sommarlovet, så idag sover dom som bara den,,,tänker inte väcka dom idag utan nu får dom sova så länge dom vill.
Nej nu är det dax att sätta igång med dagen sysslor.
Ha en underbar dag allihop
//Tessan

#6 Tack Lena!
Javisst är han söt min pojke, och så go som man bara kan vara
/ Carina
Har nyss skickat iväg yngste sonen på sommarfest på dagis, är ledig idag och ska hinna med tusen saker känns det som… Det verkar lätta upp ute och förhoppningsvis blir det varmare idag än det varit på några dagar…
#3 Då har du nåt att se fram emot…
Ha en bra dag allihop!!
GOdmorgon godmorgon från , just nu, soliga Ramnäs. Det är kallt ute och mest moln tror jag men ibland tittar solen frma ändå.
Vi har fått 6 mm regn på ett dygn, vilket är alldeles för lite, men idag hoppas jag ändå på uppehåll för vår goa grannes pojke tar studenten och det ska bli långbord i det gröna där. Dom var nyss och hämtade ett av våra trädgårdsbord som går att göra riktigt långt.
Dagen för mig ser ut som de flesta andra dagarna, kattvård, husvård + ett bad av Byske som verkligen är en riktig skitgris ! Får väl se om orken räcker till ett fotografi av henne sedan, ja jag skulle ju behöva ett till hemsidan, hon finns ju fortfarande inte ens omnämnd där
Jag önskar er alla en riktigt skön dag iallafall
Hälsar Lotta
I Trollhättan är vädret VERKLIGEN omväxlande..men inget regn hittills.
Herregud Carina..livet tar sig verkligen en stor vändning för er nu..hoppas att ni kommer att trivas med att gå hemma tillsammans..men jag tror inte att det blir några problem.
#1 vilken härlig dag du målar upp..o grattis till din nya tjej..ska bli kul att se henne
#3..härligt att flytta in i en "splajders" nyrenoverad lägenhet..mums. O vad gör 2 veckor på ett helt liv hehe

#10 Ja det kommer bli en prövning, Johnny är ju den lugna typen, snäll, go,omtänksam, barnago(älskar barn) och han är otrolig med katterna och deras skötsel gällande lådor städ mmm
Men så tar vi mig den rastlösa, aktiva personen, jag gillar det johnny gör, men kan inte slappa, måste hända nått
Jag hoppas det går! Men när vänner o bekanta säger Grattis så ser jag ut så här
varför Grattis? Han är bara 54år, detta är inget han vill, han har jobbat sen han va 15år i familjeföretaget, så han är deppig
/ Carina
#11..nä jag förstår situationen
o sen så blir väl ekonomin lidande..brukar ju bli så vid pensionen.
Ja..att Johnny är en lugn person har jag sett…men jag vet ju oxå att han har ett jättestor intresse vid sidan om (hästar eller vad var det) o har man bara både gemensamma o andra intressen så tror jag att det går bra
Bortsett ifrån ekonomin..så tycker både lars o jag att det ska bli jätteskönt den dan han går i pension..synd bara att han bara är 43 år:):):):):):)

#12 Ja klart ekonomin tar stryk imellanåt att vara 2 hemma
Ja johnny älskar ju sina hästar, han har varit hemma mkt i vår, kan ju säga han då sitter kollar allt om hästar på de sajter han är medlem i, där står allt om hur de ätit, hur de mår, allt allt, så de ggr han vait hemma har han dragit in mkt för tiden finns, han har ju ett huvud med som är för mkt kunskap i(tycker jag
) Men vi har köpt platt tv,bil mm de gångerna, så detta blir väl hans intresse, få be han köpa en dator nästa gång, han snor min i ett
/ Carina