Perser tillsammans med andra raser?
Någon av er som förutom perser har någon annan kattras? Hur upplever ni att raserna fungerar ihop?

Hejsan Nina!
Jag har perserkatter och en burma och det funkar kanonbra ihop.
/Helen
wwww.ohfours.se

Hej. Jag har perser, exitic och norsk skogkatt. Fungerar jättebra tillsammans.

Syster har 2 exoter o en norskskogskatt ihop o det funkar!!!!

Perser/Exotic och Birma funkar bra ihop.

Jag har ju bara Perser, men här finns ju även vår huskatt, de går ihop jättefint
/ Carina

Jag har 3 perser och 3 huskatter och två stora hundar och alla tar hand om varann våran schäfer hane pysslar om dom flesta och ser till så att dom är rena i baken han brukar putta på dom lite grann och då slänger sej katterna på rygg för att blir tvättade
//Britt-Marie

Jag hade Perser och Afghanhundar på 80talet och nu med Am cocker. Fungerat alldeles utmärkt. Men aldrig någon annan kattras.
Jag har Perser och Sphynx vilket fungerar superbra. Hade för länge sedan perser tillsammans med både huskatt och Europé och det fungerade utmärkt det också.
Har till sist även haft Perser och schäfer och även det var en strålande kombination.
Hälsar Lotta P
Exotic/Burmilla och Devon Rex samt ett par hundar går alldeles utmärkt.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Tack för era svar! Låter ju som att de trivs tillsammans med de flesta. :)

#10 Persern är en lättanpassad ras gaska loj och oförarglig för det mesta. Har inga direkta retande beteenden. Tror att andra djur upplever dem lika behagliga och snälla som vi gör för det mesta. Dessutom brukar de bota kattjagande hundar för de ser inte ut som en katt och går ofta rakt på och hälsar. Eftersom vi har dem inomhus får de sällan några dåliga erfarenheter. Om de inte råkat ut för fel hem vill säga. men då har det blivit en problemperser och det är annorlunda.

Jag har Perser/Exotic och den underbara rasen Ragdoll :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Perser och cornish rex funkade inte alls. Min perser var livrädd. Så vi omplacerade crxen och persern har blommat ut till en jättebra katt.
Det där är ju så olika… en del människor passar inte ihop heller..
.. Vi är ju olika individer
Sedan jag å en schäfer är inget bra val..hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#14 ja så tror jag med! Så är det ju med våra perser/exotic också, ibland får man ju ta det tunga beslutet omplacera pga detta
Tror inte det har med raserna så göra egentligen
Här har vi ju haft fler huskatter då vi startade, vi har hundar, har haft en Schäfer och nu en Lhasa Apso, alla är världens goaste ihop
Varje ny individ är ju alltid en prövning i flocken
/ Carina
Vi har förutom perser även europé, norsk skogkatt och huskatt. Inga problem med dessa tillsammans.
/Lotta
/Lotta
har perser ihop med hundarna 3 stycken Bichon Havanaiser. Kotten o Ninja (perserhane och havanaistik) brukar leka med varandra Kotten vet att om han lägger sig på sidan o ligger still så slutar Ninja o börjar endast buffa på honom med nosen för att försöka få igång honom igen. Vill han inte så bryr han sig inte o då ger hon upp. Haidi o katterna är jämnstora för att inte säga att åtminstone Kotten är större :o) haha… har inte busat så mkt men… accepterar varandra hela alla! Chiki tycker inte att leka med någon av de andra är speciellt kul!

Jag har inga andra djur förutom min perser men enda sedan hon var liten har hon träffat andra djur då jag ofta är djurvakt till både katter och hundar. Så för henne är det ju hennes kompisar som kommer och hälsar på som hon leker med.