dräktig eller ej?
Kan en hona vara dräktig och i vecka 5 utan att det knappt synns på magen? Ronja blev ju parad(och det rejält) hos syster för 5 veckor sedan…hon har blivit mera kärvänlig och äter o sover mer men har inga svullna eller röda tuttar…hon känns tyngre men ingen mycket???Inte ser jag heller några bulor på sidorna på magen på henne…Nåja snart kommer Benji hem o då efter hon löpt blir det isåfall bäbbar för han vet hur man gör han;) skall vl tillägga att hon ej löpt efter parningen med aragorn….Vad tror ni? Är ju nybörjare så nåt svar vore kul;)
Hon kanske går tom i så fall börjar hon löpa om någon vecka.
En del hanar vill å kan och gör men kanske inte har påsen fulll när dom inte är gamla…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Honorna som blir skedräktiga brukar börja löpa efter 7 veckor. Mina har varit väldigt punktliga på dag 42, men det säjer ju inte att alla är det. Men jag har även haft honor som varit dräktiga och det enda som jag märkt det på har varit lite större tuttar och dessa har varit lite mer rosa också. Dessa gånger jar det varit en eller två bebisar, ja oftast en.
Du får vänta och se helt enkelt.
Lycka till önskar
Lotta P

ok men mitt förnamn är inte direkt Tålamod;) tack ändå….
alla vi uppfödare har nog varit med om detta
så vi har alla väntat till dag 63-66..o vanligtvis så har det inte kommit några ungar:)
tålamod ja….jättesvårt

#4 Ja det va jag med om alldeles nyligen, hon löpte om tjejen i samma vecka hon skulle haft, men jag såg inte några tecken på dräktighet, så detta va väl vad jag trodde också. Men det va en första gången för denna tjej, då känner man dem inte heller
/ Carina
#5 hehe..ja
för mig var det Flisan…hon har redan fått 5 kullar..
jag o gubben satt en kväll i soffan o gosade med henne…hon älskar när man killar henne på magen..
o -vad kände vi där…stooora hårda tuttar. Det var ett år sen hon fick ungar sist..så vi blev ju helt säkra på att hon hade parats utan att vi märkte det.
Men hon lurade oss bara. De var andra honor som blev parade o hon ville väl hon med.
Så vi gick tiden ut..o inga bebbar kom det
men NU …det är Flisan som är mamma till rödingarna nu:)

Hmmm syster vad menar du med vet vad han kan!!!!! Hahaha menar du att min Prins ej skulle kunna para eller

Jo visst kunde han det men kanske hade han inget i kulorna än;)