Min helg i Sundsvall
Jag svävar fortfarande på små moln efter helgens utställning då min lilla juvel S*ixiDixi´s Dropdeadgorgeous fick sina 2 första BIS på sin första utställning,att hon sen var domarens BÄSTA katt på bordet på söndagen var ju oxå kul att höra :-)
Jag hade en SUPERDUPERTREVLIG helg med MASSOR av trevliga utställare.
Äntligen fick jag träffa Supergoa Christina o Christer,Balasore´s igen,med sin UNDERBARA Exokull…..det var nära ögat att Zooie åkte med hem hihihi:-)))) Ha det bäst o fortsatt lycka till med allt i fortsättningen.
Jag vill i denna tråd rikta det STÖRSTA TACK som nånsin går till Helen som varit min "älskling" hela helgen.
Hon fixade o donade med ALLT och jag har mått som en prinsessa :-)Frukost serverad,Lunch serverad,sängen bäddad………listan kan göras lång :-))))
DU är en klippa utan dess like och jag är så stolt och glad att få vara din vän :-) Hoppas vi får 100 år tillsammans …Puss på dig vännen!
Inte nog med att hon är en VÄN till 100% hon är en JÄVEL på att backa med en boogiehusvagn oxå!!!!!
För att göra en rolig och lång historia kort…..så började det med att vi skulle bo på campingen i Sundsvall. Inga problem att hitta dit……men att hitta nån som tog emot oss var värre så vi drog därifrån.
Helen tyckte att vi skulle chansa att bo bredvid ishallen i Njurunda,och det gick ju jättebra….har aldrig bott så nära en utställning förr….vi hade kön utanför dörren *asg*
Men innan vi om dit….jaja….vi gillar att prata Helen o jag …..och det gjorde vi :-) och…….vi körde för långt!!!!!!!!
Jag sa till Helen att åka in i villaområdet alldeles i närheten för att komma ut på nån väg som ledde oss tillbaka???????
Vi åkte in på en liten väg och fortsatte en bra bit in på den då Helen fick för sig att det var en återvändsgata *ler….stort*Det fanns INGEN T-skylt som sa att det var en återvändsgata….grrrrrrrrr
Ok….Helen började att backa med sitt LÅNGA ekipage då jag kom på den briljanta idén att gå ut o kolla om det verkligen behövdes!!!!!
Sagt o gjort…..jag gick o kollade så Helen skulle slippa att backa och jag tyckte att det såg jättebra ut så Helen lade i ettan och körde vidare………..tills det tog STOPP!!!!!!!!!!
Vi kom inte längre ……:-( Det var ett stort hus i vägen o massor av bilar o skit :-(((((((
Då började min mage att leva rövare o jag visste inte om jag skulle skratta eler gråta eller KRÄKAS!!!!!!
Jag tittade på Helen som smålog och sa….jaha…..vad ska jag göra nu då????? *asg*
Jaaaaaa, fanns det så mycket annat att göra än att BACKA dom 150 meter som vi kört.hmmmmmm,stackars Helen…jag såg skräcken i hennes ögon samtidigt som hon var KOLUGN *ler*
Hon var sååååå duktig på att backa med husvagnen och jag är mäkta imponerad.Nu hör det till saken att när Helen backat till kurvan så gick det INTE att ta sig runt med vagnen……..kl var 23.00 och det såg mörkt ut i ALLA husen förutom i ett…..dom hade hållt koll på oss och säkert funderat var vi var på väg och såg att vi kört fel o INTE skulle kunna ta oss ut därifrån. dom var snälla att flytta på sina bilar så vi kunde använda deras garageuppfart för att överhuvudtaget ta oss därifrån.
Helen fixade allt galant och vi som skulle åka i tid för att vara på plats i tid o grilla o ta ett glas rött var framme kl 24.00 :-)))
(HELEN………..Du kommer att bli en BRA trafiklärare och dina elever kommer att kunna backa med förbundna ögon *asg*)
Ok…det var våran fredagkväll och helgen har som sagt varit fantastisk.
Vill passa på att visa några nya bilder som jag tagit på min BISkatt" och här är hon….

Passar samtidigt på att TACKA Chatrine igen av hela mitt hjärta för att du lät mig köpa Droppen:-)
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Grattis "" BIS hon är otroligt söt. Allt ser så mjukt ut på henne. Och det låter som ni har haft tevligt och lite äventyr. Det är inte fel med riktiga vänner
Vilken härlig helg ni haft! Grattis igen till framgångarna.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

GRATTIS
min vän det va ett nöje att låta dej ha "Droppen"
Tusen tack för att du ställt henne så fiiint!
Lycka till vidare!
KRAM Chatrine
Jaaaa du Lena!!! Kul har vi på våra äventyr…….asg. Tur att du inte kräktes tycker jag… eller grina!!!! ASG!
Kan bara hålla med om att de var en trevlig helg med trevliga utställare! Klart att de blir 100 år till MINST!
KRAM ENGLA
vilken äventyrlig helg ni har haft
då är det tur att man skrattar åt eländet. hehehehehe
hur många hade inte blivit sura…
grattis till Biset på en snygg katt…snygg hatt hon har på korten hehe

#4 Men du???? Nästa gång så för ni komma till mej så du oxå kan koppla av och dricka en MASSA vin…..*ASG*
Vi ses snart!!!!!
Kram

Ett stort grattis till Droppens 2 BIS och vilken tur att du hade en så bra chaufför med…………Hihihi
Lena

Grattis i massor!!!!
Grattis!! Såg er i panelen men hann inte säga grattis… håller med om att balasores exoter var sååå söta…

Hi hi hi, vilken härlig berättelse, o ja visst är det underbart med vänner som man kan ha så kul med fast allt bara blir tok. Otroligt vackra bilder på Droppen,,,och stort grattis till hennes jättefina utställningsresultat.
//Tessan
GRATTIS Lena till Droppens 2 BIS och TACK för en fantastiskt målande och underhållande berättelse om er resa till SUndsvall. Att du har en vacker katt vet vi ju sedan tidigare bilder, men jisses så fina foton du tagit, skitläckert med den upp och nervända kogen:-)))
Ha det bäst
Hälsar Lotta P

Grattis till jättefina resultat och en jättetrevlig helg. Man kanske skulle ta en sväng förbi S-viken med STORA kattnapparväskan. Någon som vill hänga med? 

Grattis till dej och droppen till en lyckad helg. Och utan Helen så får du inga riktiga äventyr *fniss*
många kramar Britt-Marie

Stort grattis till Bis:en
Och vilken snygg katt dessutom!!! Inte undra på att hon gick bra ;) Grattis till både dej och uppfödaren.
Är det du själv som fotat? jättesnygga foton dessutom!!!
Ser ut som riktiga studiofoton.

Tack alla för era gratulationer till Droppen.
#9 Var DU där????? ohhhh va synd att jag inte visste det :-)
#11 Tack för att du gillade fotona då jag själv inte är riktigt nöjd Håller med dig om att den med korgen blev läcker…..
#12 Du får gärna komma,MEN lämna STORA kattnapparväskan hemma *asg*
#13 Äventyr? Hahahahaha,det var bara förnamnet *ler stort…igen*
#14 Tack Bullan…jaaa det är jag som tagit fotona på Droppen. Jag tycker som vanligt att dom blev "sådär",jag är ju väldigt kräsen,men jag övar på :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jodå, jag gick efter "din rad" och surrade med de flesta, dock hann jag inte växla några ord med dig…
men det kommer fler tillfällen… (många blandar ihop mig med min tvillingsyster som har perser under S*Älvrosens…)

#16 JAHA!!!!!! Men då vet jag vem du är hihihihihi,kul att få ett ansikte på Dolleminas :-)
Jag såg dig inte tyvärr men din syster pratade jag med.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#17 du ser världen är liten…
Super grattis Lena !! Hon är verkligen en pärla den lilla droppen..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Supergrattis Lena som ägare av Droppen och så till Cathrine som uppfödare av denna vackra katt. Hoppas få se henne live någon gång.
Skrattar gott åt eran resa till utställningen. Jag beundrar de som kan backa med släp för det är en konst. (Varför lär man sig inte det i trafikskolan?)
Håller med att Balasores är jättetrevliga. Vi har träffats några gånger och det är alltid lika kul!
/Ingela

Åter igen Grattis Lena och till dig Chatrine som uppfödare till denna vackra "Droppe". Hon är verkligen en katt som har en look man bara älskar , lycka till på nästa utställning.
Tack Lena & Helen för trevligt sällskap under helgen . Det är alltid lika kul att träffa Helen och dig och höra hur ni tar er fram till utställnignshallarna. Ha det så gott
// Christina

JÄTTEGRATTIS!!!
WOW vilken vacker katt, riktigt drömvacker!!

Låter som ett roligt äventyr 
Jättefina bilder på Droppen
// Mia
// Mia

JÄTTEGRATTIS till Droppen….
och hennes 2 BIS! Jag har aldrig sett pappan min rödsilvertabby perser Amors Troll Ghost Rider, alias Labbe som vuxen men som bebis var han helt underbar här hemma, eller hur…..

Vem mamman är till Droppen vet jag ej. Hon finns ju inte på din hemsida med stamtavla ännu…..

Hälsningar en stolt farmor Lisa L S*Amors Troll