Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 1174 ggr
Lovebuffen
0

Min Molly svävar mellan liv och död....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plötsligt igår eftermiddag insåg jag att min Molly inte ätit på hela dagen och troligen inte heller dagen innan, men tänkte att det kanske berodde på värmen….tänkte inte mer på det, men igår drog hon sig undan och gömde sig under sängar, bakom badkaret där hon ALDRIG är annars och DÅ började jag förstå att något var allvarligt fel med henne. Började ha örnkoll på henne och insåg imorse att hon inte druckit på hela natten/morgonen idag heller, och ringde såklart vår veterinär direkt, och trots att det är helgdag så sa han bara kom direkt med henne, för hon överlever inte annars. Så in med Molly i bilen och iväg till vetten. Han tog emot oss direkt och  när han undersökte henne sa han bara att hon har livshotande livmoderinflammation, så han  vätskade henne rejält och gav antibiotikainjektion och skrev ut antibiotika också. Han sa att egentligen behöver hon bli opererad men är för sjuk för att klara en operation, så vi börjar med antibiotika och om någon vecka kommer hon troligen att opereras om hon blivit starkare.

Veterinären säger att pga hennes kassa njurar och pga att hon är så sjuk så är det ca 50% chans att hon överlever. Ledsen Usch vad sånt här kan gå fort.

Jag passar upp henne som vore hon en prinsessa, och jag ger henne vatten varje timme nu efter vettens instruktioner så länge hon inte vill dricka självmant. Måtte hon överleva det!!!! Kommer att ha telefonkontakt med vetten, så det känns tryggt.

Kan ni inte hålla era tummar för min lilla tös och skicka stärkande tankar till henne så hon överlever?

En eloge till vår UNDERBARA veterinär som bara tog 170 kr för alltihop och det på en HELGDAG!!!!! Han gav mer än han betalade för - han är en på miljonen-veterinär och jag är sååå TACKSAM gentemot honom!!!

Min mage känns som ett stort svart hål av oro, vill inte förlora min lilla kloka Molly.

Skickar med ett foto på henne taget bara för några dagar sedan då hon fortfarande var pigg.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5c715969-c81e-4a29-8b8f-98629406f13a&Filename=Skönt bland allt det gröna!.jpg)

BumbleBee
0

Klart vi håller tummarna och skickar  över stärkande tankar och varma kramar till er. Usch va jobbigt för er hoppas hon kommer att klara det här.

kram Lillevi

Lovebuffen
0

TACK för dina värmande och goa ord och tummar!!! Värmer mycket!!

Hon har lagt sig i fönstret nu, visst är det positivt ändå även om hon är totalt slut och ligger pall där, men…mot innan menar jag då hon gömde sig under sängar och badkar?!! *håller krampaktigt i alla halmstrån*

Måste gå tillbaka till Molly nu.

Bullan
0

Men stackars liten kisse! Hoppas att hon svarar bra på antibiotikan nu!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

deroba
0

Tänker på er, hoppas verkligen att hon klara detta!

Kittentotts
0

Krama lilla Molly, va hemska saker man kan få vara med om, vi ska hålla tummar o tår allt vad vi orkar för henne

Kram till Molly & även matte som nu kan behöva detta

/ Carina

manbukten
0

Stacker er båda håller både tummar och tår. Det är hemskt när det går så fort, man hinner inte med.

Lycka till

Lovebuffen
0

TACK för er omtanke!! Det värmer och hjälper mycket!!!

Usch, man är så maktlös i sånt här och nu är det bara att hålla tummarna att hon klarar det. Pysslar om henne så gott jag kan, måtte hon klara det hela!!!!!!!!

Lovar att berätta hur det går!

Marita-L
0

usch bara tanken får mig att rysa…Hoppas hon snart kan bli opererad så hon kan bli frisk.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Cajza
0

Häller tummarna för att Molly ska svara på medicinen och snabbt krya på sig. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

håller alla tummar jag har o skickar allt jag kan till er
o ber alla böner jag kan
kram

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

TACK för era goa ord och ert stöd!! Det hjälper mycket!!

Tyvärr har Molly ännu varken druckit eller ätit, men jag hoppas att det kommer igång under kvällen, det MÅSTE det göra!!! Hon går iaf inte iväg och gömmer sig här hemma utan ligger framme, vilket jag tycker är ett gott tecken ändå.

Lovar att återkomma och berätta hur hon mår!

Killen
0

Jag håller tummarna och hoppas att underbara Molly klarar sig!

kissmekate.blogg.se

Kittentotts
0

#11 Har du försökt ge henne vatten med spruta?

Det är ju viktigt med tanke på denna värmen

/ Carina

MonicaLagerquist
0

Säger som Kittentotten.Du MÅSTE ge henne vatten med spruta.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

SussiF
0

Jag ska tänka på Molly allt vad jag kan ! Den lilla sötnosen… Ibland önskar man att katterna kunde tala om då dom inte mår bra, vad mycket enklare allt skulle bli då !

Kramar från Sussi

AnnaKarin
0

Tänker på er och håller tummarna! Tror att vätska är A och O nu.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

maggan47
0

som sagt, vätska med spruta, och sänder allt vi har här hemma av stärkande och värmande vibrationer, att din lilla Molly ska bli frisk Maggan47 som undrar hur gammal Molly ärGlad

Sidentassen
0

NÄÄÄ fy så hemskt för stackars Molly som ska vara såå sjuk. Men HUR kan veterinären skicka hem henne igen om det är så att hon svävar mellan liv och död, det kan jag inte förstå??? Då borde hon ju vara inlagd och stå nder övervakning om något inträffar……

Jag hoppas hon blir bättre och kan ta bort den där eländiga livmodern snart så hon slipper detta.

Hälsar Lotta P

Lovebuffen
0

TACK alla för era tankar till Molly och tröst i massor - det har hjälpt mycket!!!

Idag började hon dagen med att dricka SJÄLVMANT. Gissa om jag blev ÖVERLYCKLIG???!!!!!!! Det har vänt nu, och hon blir stadigt bättre!!! Självklart har hon fått vatten i spruta hela tiden, en gång i timmen 3 ml enl. veterinärens ordination, men nu dricker hon själv, så nu kan jag sluta med det. Glad MOlly har repat sig nästan mirakulöst snabbt, idag ville hon t.o.m. få gå ut med mig och sina kattkompisar i trädgården en stund, vilket hon fick (glädje ökar chansen till tillfrisknande!!). Åh vad hon njööööt. Efter att ha gått runt LITE i trädgården så fick hon ligga på en kudde på en stol och där låg hon och bara sniffade i sig alla dofter och log med sina vackra ögon. Skickar med en bild på henne där hon ligger på kudden.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c566afdc-2e21-4e99-977a-2bd3b4d60aa5&Filename=Klart piggare sjukling njuter där ute lite!.jpg)

Äter gör hon inte ännu dock, men jag jobbar på det iaf.
Det finns en gnista i hennes ögon nu, så hon kommer att överleva!!!! YYYYYYEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!! Är såååå LYCKLIG!!

TACK än en gång för ert stöd!!!

miascharming
0

Så skönt att det går åt rätt håll Skrattande

Är så glad för din & Mollys skull.

Har hållt tummarna för henne …& forsätter med det ett tag till.

Ha det bäst,

// Mia

BumbleBee
0

Åhhhh va skönt att höra att hon blir bättre. Hon är så vacker din Molly.

// Lillevi

Lovebuffen
0

TACK för era goa ord och stöd, och tummar!!!! Jag är sååååå lättad och lycklig över att hon nu repar sig……måtte det hålla i sig också bara. Glad

IdaJ
0

Hej

Lider så mycket med dig och stackars Molly. vill bara ghe dig några stärkande ord och lite tips. När Doris var jättesjuk efter sitt livmodersvred, så åt eller drack inte hon heller på felra dagar. Jag gav ´henne vatten med spruta och gjorde det litegrann efter hon hade börjar dricka lite själv med för att hon skulle få tillräckligt. men aptiten dröjde nästan två veckor innan den var återställd. Då gav jag henne en slags välling från RC (recovery eller convalesent, tror jag) som har högre näringsinnehåll än a/D. Den gav jag med spruta flera gånger om dagen. Sedan började jag att blanda ut vällingen med A/D för att den skulle bli matigare och vänja henne med mat igen. Efter ca en vecka började hon vilja ha godis igen och några dagar senare så började hon äta lite mat. Då drog vi ned på vällingen och så småningom var hon helt frisk igen. Hopaps att det går bra och bli inte jätteorolig om det dröjer innan hon börjar äta, det är tydligen helt normalt. Men kom ihåg att det är viktigt att hon får i sig mat också och inte bara vatten. Vet inte om din katt alltid har problem med njurarna, men doris njurvärden var också dåliga efter operationen, men blev bra sedan. Om hon alltid har problem med njurarna så tycker jag att du ska rådgöra med din veterinär innan du ger henne av maten.  Lycka till!!

Sofia J via syrrans användare.

Annkis54
0

Gud vad skönt att höra att hon mår bra
det var en riktigt otrevlig upplevelse..o tack alla högre goda makter att det gick bra..o fortsätter gå bra
hon är så vacker din Molly.
kramar från Annki

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
0

Oh så lättad jag blir över att din Molly är så pass pigg igen. Du ska se att det kommer bli bättre och bättre nu när hon börjat dricka själv också. Senare när hennes livmoder opererats bort kommer du inte alls behöva vara orolig längre. DET blir bra ska du se :-)))

Hälsar Lotta P

Kittentotts
0

Va härligt höra hon börjar bli bättre, vi fortsätter hålla tummarna

/ Carina

Lovebuffen
0

Ni är för goa allihop - TACK för att ni finns "i alla väder"!!!

Kan meddela med STOR GLÄDJE att Molly började äta själv nu ikväll! Det är ett mirakel att hon tillfrisknar så här fort. Veterinären gav henne 50% chans att överleva detta, och hon är redan dag två  på benen och blir mer och mer sig själv  igen, äter och dricker och har börjat få tillbaka sina bestämda åsikter igen - UNDERBART RAKT IGENOM ÄR DET!!! Och jag tackar GUD för att jag får ha min goa tös kvar ett tag till. Glad

Ville bara berätta för er!

Kittentotts
0

#27 Och hon tackar dig för du är en så kärleksfull matte, detta gör hon kämpar, ditt stöd o omsorg gör hon har en vilja och ork att kämpa

Kram!

/ Carina

Annkis54
0

skönt att höra
nu kan vi andas ut:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Oh vad HÄRLIGT att höra!
Jag fick ju läsa hela historien efter att den hänt och var intwe så lite orolig när jag började läsa. Underbart att höra att hon tillfrisknade så snabbt!
Varma nospussar
Önskar Emma, Daniel & Cyberkatterna

manbukten
0

ÅÅåå va trevliga besked duktig katttjej. Hoppas det forsätter så här men det bör det väl göra

KungBores
0

Håller tummarna för att Molly fortsätter sitt tillfrisknande.
Katter är ju fenomenala på att maskera att de inte mår bra så ofta men samtidigt är de enormt duktiga på att tillfriskna också.
/Ingela

UlricaAndersson
0

Vad skönt att hon är på bättringsvägen ! :)

Hon hat tur som har en sån omtänksam matte, och då förstår jag att hon inte ger upp så lätt !

Kram på er båda !

//Ullis

Sidentassen
0

UNDERBART att hon är så pass mycket bättre nu. Då kan det inte annat än gå åt rätt håll fortsättningsvis också Glad

Ha det så bra ni båda två önskar

Lotta P

Lovebuffen
0

TACK för era vänliga och snälla rader - det värmer MYCKET!!! Behöver nog höra det för det har varit tuffa dagar av konstant rädsla för att Molly inte ska klara det, men hon mår bara bättre och bättre hela tiden och nu är hon så pass pigg att hon är som hon brukar igen. UNDERBART är det!!! Glad

Tyvärr har hon gått ner i vikt igen, så nu är hon lika lövtunn som hon var när hon var sjuk förra gången ni vet. Nåja, jag skämmer bort henne med lyxmat varje dag (och såklart mina andra kisar också!!) och hon äter med god aptit, så hon går upp igen, sakta men säkert. Det viktiga är att hon är på bättringsvägen och klarar sig!!!

Ha det gott alla och tack för ert goa stöd!!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d4fe3779-4dd4-44b8-b8c2-32a34c0f7b3e&Filename=Mollygumman njuter av att få vara ute en stund!.jp)

Lovebuffen
0

Oj, ser att bilden som är ganska klar i normal storlek är jättesuddig här, hm, ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten!!

Annkis54
0

#35..36..det göööör inget
vi kan se att Molly är uppe på fötterna igen
så jag la in den för alla att se
You go Molly

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SofiaJ
0

Guuud vad skönt att höra.. Lycka till med molly och hennes tillfrisknande.

Lovebuffen
0

#37 TACK för hjälpen med bilden! Jag har lärt mig att lägga in EN bild, men när jag ska lägga in fler bilder så går det inte av någon märklig orsak. *ler otekniskt*

Jaa, det är sååååå SKÖNT att hon nu är på bättringsväg och varje dag får hon vara ute en stund (med mig och de andra kisarna!) för det är det bästa hon vet, och glädje ger bättre tillfrisknande. Glad 

Är så lättad och glad för att Molly klarade av det här också. Hon är min lilla sjukling.

maggan47
0

vad skönt att Molly är på bättringsvägen kram Maggan47

Lovebuffen
0

Jaaa, det är såååå skönt att hon nu mår MYCKET bättre! Hon är som vanligt nu, så hon har klarat det. Glad