Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1530 ggr
SussiF
0

Nu är jag här igen

Jag tänkte att det var lika bra att ta en ny tråd för det verkar kunna bli en följetong…..

Igårkväll ringde dom från avd 40 på akuten och talade om att lungröntgen hade misslyckats, bilderna var dåliga och det behövde tas nya. Hon talade också om att det skulle ringa någon annan sjuksuster lite senare, samma kväll, för att meddela ny tid för detta. Det ringde ingen :-( I morse ringde jag själv till avd 40 och fick tala med en som hette "Janne". Han kollade upp med läkaren hur det var sagt och ringde mig något senare på morgon och sa att jag skulle komma in 10.30 för att sätta in slangen för kontrastvätskan för att sedan klockan 11.00 vara på röntgen. Sagt och gjort….. På röntgen fick jag vänta en stund och då det var min tur så berättade jag att jag hade varit där dagen före "Vad bra, då vet du hur det går till" Visst. Sen krånglade apparaten som k.vätskan kommer ur så hon fick fixa och trixa en del för att få igång den. Då det var klart körde dom igång. När det var dags för kontrastvätskan gick det åt skogen….. Blodådern sprack så all vätska hamnade innanför huden i armen istället för i ådrorna i lungorna där den skulle vara. Detta resulterade i att armen blev stenhård och gör fortfarande väldigt ont samt är ganska blå. "Vi" ska ta nya bilder på måndag (igen) hoppas det blir tredje gången gill då, kan ju inte springa där som nån annan nåldyna.

Hursomhelst så fick jag gå ner till "Akut Medicin" för att vänta på vad läkaren skulle säga. Han kom, han undersökte fler ställen än tidigare och ville ha fler blodprover. OK. Fler prover, första sköterskan fick fram 2 droppar….. andra sköterskan 30 min senare fick knappt rött, ytterligare 1 timme senare, rena blodbadet…. Dom sticker väldans olika alla sköterskor kan jag tala om. Nu ser man ut som värst knarkare. Nytt EKG tas samt urinprov ?! Jaja, det ska väl vara det då..  Jobbigt med all väntetid. Får en spruta i "gumfläsket" för att inte råka ut för fler blodproppar, dom misstänker att jag har någon/några proppar i lungorna. Måste hämta ut fler sprutor som jag ska ta över helgen, det ska vara en om dagen. Dessutom kollar han att jag har recept på blodtryckssänkande medicin, och det har jag (tycker ju inte jag är så gammal så jag ska behöva det) Läkaren skriver högst motvilligt ut mig 14:30 och talar om att jag måste komma in på måndag för nya röntgenbilder av lungorna på måndag och om jag blir sämre över helgen så ska jag åka in med detsamma. Han talar även om, flera gånger, att han kan ordna så att jag kan vara kvar. E' HAN TOKIG !?!? Jag vill ju hem!

Så….. nu är jag hemma. Har precis lagt Saga. Gubben är på partaj hos en kund som vi var bjudna till, så det är ganska lugnt här nu. Det enda jag vet är: högt blodtryck trots medicinen, ont/ett tryck över bröstkorgen, väldans värk i armen och trött trött trött på allt !

Det är jobbigt att inte veta riktigt vad det är för fel, det vet inte dom på lasarettet heller..

Det kanske inte blir så mycket skrivet på ett tag nu för det gör omt i armen.

Ha det bättre än jag ! Sköt om er i värmen och glöm inte att dricka mycket vatten!!

Kramar från en urlakad Sussi med tår i ögat.

Kittentotts
0

Tycker synd om dig!

Klantskallar till sköterskor som måste sticka sönder dig mitt i allt också

Och så denna väntan med oro du får utstå

Du har mina tankar! Kram på dig!

/ Carina

Marita-L
0

Usch vad det låter jobbigt…hoppas du snart blir frisk.

Styrke kramar

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

Nej men Sussi
vad har du råkat ut för??
tycker så synd om dig…o inget gick som det skulle
hoppas på en mycket bättre dag imorgon
kram på dig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

MonicaLagerquist
0

Hoppas att du kryar på dig snart.

Stolt ägare till tre La permer

Cajza
0

Fy vad jobbigt att råka ut för så mycket. Hoppas de snart hittar vad som är fel och kan hjälpa dig. Krya på dig // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

[Guardians]
0

Oj, det var mycket på en gång, hoppas nu allt funkar som det ska på måndag.

maggan47
0

säger som dom andra, hoppas dom hittar felet, och kan börja behandla dig, så du blir bra, håller tumme på måndag Maggan47

SussiF
0

Tack för alla vänliga ord och omtankarna samt kramarna. Allt värmer gott !

Jag hade hoppats på en bättre dag idag, men…… en av Royalbröderna mår allt annat än bra. Jag har inet kunnat hålla samma koll som jag brukar och i morse låg han på golvet näst intill livlös! Jag tror han har dragit ner någonting i lungorna för det rosslar väldigt då han andas och så är han nästan bara skinn och ben. Jag har försökt vätska och mata honom men han vill inte ta emot någonting. Det är Rio, den som var störst och starkast. Riff däremot är hur pigg och busig som helst ! Han brukar busa runt med sin mamma så det skramlar i deras hage :-)

Nu ska jag iväg till apoteket och hämta ut diverse medicamenter för att klara mig fram tills på måndag!

Ha en skön dag

/Sussi

Sidentassen
0

Men Sussi då, det låter inte bra. Faktiskt så tycker jag att du skulle stannat kvar på sjukhuset.

Det låter allvarligt med propp i lungan, fattar du hur allvarligt det är ???

Du får höra av dig om det är något du behöver hjälp med när det gäller djuren (INTE Odjuren alltså*fniss*) självklart kommer jag i så fall. Ja det är ju klart att jag kan komma om det gäller anat också….ge spruta….osv…..

KRAMAR Lotta P

Tidlosa
0

Säger som Lotta ovan, det där är allvarligt!!! Å du måste vara rädd om dig - det finns både tvåbeningar & fyrbeningar som behöver ha dig frisk & inte eländiger eller det som värre är…. *förmanar vådligt*

Vid behov kan jag komma & dela ut spruta om det behövs!

Hoppas nu allt löser sig till det bästa för dig o missarna!

Annkis54
0

håller tummarna för dig ..för nu verkar inte saker o ting "gå din väg".
men man säger ju att elände kommer alltid i par eller tre
ta emot hjälp av de som bor i närheten av dig …
kram

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

OJ- Vad du har fått vara med om * läskigheter * håller tummarna för dig & hoppas att du snart blir bättre Skrattande

// Mia

Bullan
0

Ja inte är det roligt att vara sjukLedsen och än mindre då de inte vet vad som är fel! Hoppas att de reder ut detta så att du blir ditt vanliga jag igen snart!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lovebuffen
0

Lider verkligen med dig i allt det svåra!! Det måste vara oroligt att inte veta vad som är fel, och att bli sönderstucken som du blivit.

Håller både tummar och tår för att du snart ska få veta vad det är för fel och för att du snart ska få må helt bra igen!!!!!! Och för din lilla kattkille som också är sjuk!

Skickar massor med STYRKEKRAMAR OCH TRÖSTKRAMAR OCH STÄRKANDE TANKAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SussiF
0

Tack så jättemycket.

Rio klarade sig inte, när jag kom hem från apoteket var han död…… Jag gissar på att det var lunginflammation och att hans kropp inte reagerade på antibiotikan. Det verkar ha varit en elak bakterie/virus som är svårbehandlad. Alla mina katter har fått en omgång antibiotika så på sätt och vis är det tur? att "bara" en dog. Jobbigt är det i alla fall. I synnerhet när man själv mår apskit och det värker överallt :-(

Kram på er

/Sussi

Marita-L
0

Usch vad hemskt..stackars er…många kramar

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

maggan47
0

så mycket på en gång, förstår att du blev ännu mer ledsen och sjuk eftr detta kram Maggan47

Cybercat
0

Fy sjutton Sussi - vilken förfärlig serie med otur/olycka du råkar ut för. Massor av tankar och värme härifrån.

Lovebuffen
0

En olycka kommer aldrig ensam sägs det, och det stämmer oftast tyvärr. Ledsen 

Lider med dig och sänder massor med STYRKEKRAMAR OCH TRÖSTKRAMAR!!!!!

Efter regn kommer solsken, minns det!!

SussiF
0

Tack så jättemycket !

Har även idag måndag tillbringar flera timmar på akuten :-(   Idag lyckade dom i alla fall med röntgen, efter några småmissar…. Sedan blev det till att vänta igen…… Dom passade även idag på att tömma mig på några rör blod. Få se om jag har något kvar när allt är utrett! Men, men inte kommer dom fram till vad det kan vara för fel med mig. Om det var en propp i lungan så har den lösts upp utav Fragminet som jag har tagit. Jag har fortfarande problem med andningen och blir totalslut så fort jag gör någonting. Jag har i alla fall fått antibiotika och slemlösande, hmmm, hoppas det hjälper. Dom tänkte hålla mig kvar idag men det blev så mycket att göra för dom så dom kommer att kalla mig istället. Det blir i morgon eller på onsdag. Då ska jag få göra ett arbets EKG, få se vad det visar.

Som jag nämde tidigare…. Det verkar bli en följetong….

Annkis54
0

konstigt..men så verkar det vara med vården idag
de har svårt att hitta förklaringar
håller i alla fall tummarna för dig att de snart ska hitta vad som är felet.
o i o med alla utredningar så kan de i alla fall utesluta saker

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan1971
0

Krya på dig verkligen!!!!!!!!!!!!!!!!Hoppas du blir frisk snart!!!!!!!!Tröstkramar till dig för ditt mående och för att kattlillingen vände!!!!!!!!!!!!!!!!!!!