Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2224 ggr
Sidentassen
2008-06-09 06:54
0

Godmorgon PERSERifocus 9 juni

Tidig morgon i Ramnäs. Solen har precis börjat sila in mellan trädtopparna. Det blåser fortfarande, men mindre än i gårkväll och katterna sover ännu sin goda sömn.

Som vanligt när det är måndag så är jag tidigt uppe, för att äta frukost och säja hejdå till Hasse som blir borta till torsdas em.

I dag ska jag ta stygnen på Pärlans mage. Skrutten har börjat öppna ögonen nu och blir bara sötare för var dag som går, vilket gläder mig:-) Hoppas hennes pälsgenomfärgning blir bättre än hennes mammas, då kanske hon kan ställas ut i framtiden också. Ja om allt annat blir rätt på hene vill säja.

Jag har ju Ernie hemma hos mig också eftersom han har en rejäl ögonskada. Detta läker jättebra och han kan nu vara utan krage. Tyvärr vågar jag inte släppa ut honom tillsammans med de andra katterna för han och Göte gillar inte varandra riktigt, synd för annars hade det gått bra. Men han trivs uppe i sitt gamla rum, där han ligger ute på sin balkong och myser om dagarna.

Jag har ett annat problem att tampas med också. Men mer av det humoristiska slaget. Coccos, min Sphynx, har fått för sig att barken i mina orkideer är jättekul att leka med. Men bara en kort stund eller till den far in under någon möbel……do hoppar hon upp och hämtar en ny barkbit. Nu hör det til saken att jag har 26 stycken orkideer och hon plockar MASSOR !!!!! Jag försöker spana på henne och spruta vatten när hon inte ser att det är jag, men jag kan ju inte vara efter henne hela tiden…….SUCK, JO jag har barkbitar ÖVERALLT !!!!!!Fot i munnnen

Nåväl, hoppas ni får en bra måndag allihop

Hälsar Lotta P och alla 4-fotingarna

miapia
2008-06-09 08:29
0

LISA HAR FÖRLOSSNING HIHI MASSOR VITTTT HOPPAS

IdaJ
2008-06-09 08:36
0

#0 Har hört att citronsaft i jorden ska hålla katterna borta. Har inte testat det själv däremot…

#1 Spännande!! Lycka till :)

Kittentotts
2008-06-09 09:08
0

Skrev Godmorgon kl 6.15 men det ville tydligen inte fastna härCool

Sitter just nu med MiaPia som har förlossning pågång på msn, spännande!

Vi har solsken i Kungsbacka också

Och jag ska idag fortsätta måla lite stenar som jag har på beställning, stenar jag gjort t mig själv:

Ha en bra dag allihopa!

/ Carina

Sidentassen
2008-06-09 09:31
0

#2 OK tack för tipset, ska absolut testa. Men vattensprutan är rätt bra den också, kruxet är ju att jag inte kan kolla jämt. Nä jag testar citronsaften jag

Hälsar Lotta P

Mustang
2008-06-09 10:53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Trött idag, kom hem från Sweden Rock Festival igår. 5 dagar med sol, mat, öl, massa härliga människor och naturligtvis massor med hårdrock. Weehoo! Har använt Spf 40 så jag är lika vit som innan men maken ser ut som han varit i Spanien eller nåt. Härligt härligt!

Grannen och svärföräldrar har gullat med katterna medans vi va borta. Buskotten Maskot testade kattvakterna, min svärmor fick hämta honom i hästhagen (dit går han inte när vi e hemma). Dom blev glada att vi kom hem iallafall så nu är allt som vanligt igen. Vi har ett gammalt stenhus så det har varit svalt för katterna medans vi va borta, matte å husse har dock svettats halvt ihjäl i helgen.

Denna vecka ska dom få sig ett bad, Maskoten är skitig och Diesel fäller som 17 nu i värmen men inte idag för idag ska jag med en vän till Helsingborg. Hon ska ge sitt lilla kolikbarn akupunktur. Hoppas det hjälper för han har haft snart två jobbiga månader med magont, lille killen… = (

Ha en bra dag allihopa!

/Anne

manbukten
2008-06-09 10:53
0

Godmorgon citronsaft låter som ett försök, en del av mina älskar mina kinesiska rosor (hibiskus) på ett felaktigt sätt.  Hemlis Svårt att få dem att bli buskstora om de naggas på.

Kittentotts
2008-06-09 12:35
0

#5 låter jobbigt för den lille. 2 av mina små har haft detta som små

Vi har tyska vänner som bad sin mamma skicka hem ett Te som är t baby fr Tyskland, fänkål tror jag det va, me´n inte 100%, guud va detta är okej

Men akupunktur sägs ju vara bra, detta gjorde jag för jag inte fick ut 2a ungen, gick över tiden 8 dagar, vips kom den ut :)

Ser mysigt ut på festivalen, hörde det va så jäklans dyrt bara

/ Carina

Bullan
2008-06-09 13:10
0

Kittentott: Vilka härliga stenar…en riktig inspirationskälla till pyssel blev du nu!Skrattande Här i Piteå regnar det nämligen till o från nu…så lite stenmålning skulle ju vara kul.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
2008-06-09 14:54
0

#8 ja det är en lagom syssla ta tillSkrattandeJag har ju färger fr billackeringen, sen även billack

Bullan
2008-06-09 15:02
0

#9 Åhå…sitter den färgen bra på sten? Jag brukar använda vanlig allmogeförg…dvs vattenlöslig färg och sedan lacka på det…men, det håller ju inte jättebra direktFot i munnnen

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
2008-06-09 15:14
0

#10 Mina färger sitter som berget, men det är vattenlöslig färg, så hade det inte varit för lacken som är så kanon, då hade det lossnat. Köp båtlack. Mina stenar ligger ute året runt

/ Carina

[Guardians]
2008-06-09 16:21
0

Idag har jag gjort - ingenting hittills, skönt med sådana dagar med, imorrn är det dags för jobbet igen så det är ingen långvarig latperiod. Ut i trädgården ska jag sen med, måste plantera en växt till så jag snart kan fota för kattgårdstråden, jag har lärt mej hur man fpotar med den nya kameran nu, inte illa för en fullkomligt tekniskt ointresserad person.