Godmorgon den 6 juni
Ja så ska vi fira vår nationaldag då ……………. vet ni, jag tror ALDRIG vi Svenskar kommer att ta detta med denna dag som dom gör, vilket är väldigt trist. Där går ju folk man ur huse för att fira, jag önskar det hade varit så här också, tänk så trevligt vi alla kunde ha haft det då. Jag ska iaf fira med att köpa min efterlängtade paviljong, jippieee !!!!! Oj oj så fint det ska bli:-) Jag får väl ta ett snapshot och visa er senare.
Men här var det ju katter som var på "tapeten". För ett par dagar sedan fick jag ta hem min "gamla" avelshane Ernie som hade fått en ögonskada. Jag var till Strömsholm och det konstaterades att det var en ordentlig sådan, vilket jag också trott.
Nu ska han vara här till han är återställd därför att husse som är pensionär med dåligt hjärta just nu inte mår så bra. Men han är så gullig "Soa" som äger honom, varje kväll ringer han och hör hur det är med hans älskade katt, ger mig goda råd om hur kan ska skötas och skickar pussar till honom också. Bättre hem kunde nog inte Ernie fått och jag hoppas hans tillfriskning går fort så han får komma hem till sin husse snart för självklart mår han bäst där.
Lilla Skrutten växer och mår bara finfint. Hon har precis börjat öppna sina blå så smått, jag är så spänd på hur hon ska se ut med båda ögonen helt öppna. Hon ser absolut inte fel ut med dom stängda så mina förhoppningar är ju att det ska bli ännu bättre……… sedan får vi väl se om det blir några foton av henne. Själv är jag ju en usel fotograf, och svarta katter kan jag inte alls fotografera, så det beror nog på om "någon" vill vara mig behjälplig här……….
Men nu önskar jag er en solig, varm och trevlig 6 juni
Var snäll med varandra, det behövs i dessa tider….
Hälsar Lotta P och katterna
hoppas ni alla har haft en underbar dag jag för min del går med spänning och väntar ff pust