God Morgon 5 juni
Gomorron på er… här ska det vara skolavslutning idag för två av mina barn (den sista och jag ska hänga på…) ser ut och bli en strålande dag, själv går jag på jour i eftermiddag till imorgon eftermiddag, sen på söndag bär det av till Sundsvall på utställning söndag…
#0 lycka till med studenten!!
Ha en bra dag allihop!!!

Här i Piteå är det strålande väder och de har lovat ca +30grader i dag*pust*
…men det får man ju stå ut med då man bor på "rivieran"! ;)
Idag tar pojken examen då han nu går ut 1:a klass. Just nu är det litet pirrigt för honom
De ska ju sjunga i en fullsatt kyrka. Sambon och dottern är också hemma idag, så nu blir det långhelg!
Ha en bra dag allihopa!

Strålande sol även i Sandviken.
Idag har jag tagit lite ledigt för att hinna fixa lite inför helgen.
Jag ska bl,a packa väskan med utställningsprylarna så jag inte glömmer nånting för imorgon kopplar Helen på husvagnen på sin bil och då bär det av mot Sundsvalls kattutställning.
Hoppas få se några av er där .-)
Man har ju en del att stå i innan man kommer iväg och kattvakten ….(min dotter ska flytta ner några dagar *ler*) ska ju sättas in i vad som behöver göras.
Jag tror jag Skriver ett schema……..bada minst 4 katter om dan *asg* näääää jag bara skojar, det vill jag göra själv förstås :-) Men kammning och MYCKET gos vill dom ha,men hon kan det där,det är ju alltid hon som bor här dom gånger jag är borta.
Jag ska föröka hinna med att packa några lådor inför flytten om några veckor oxå,försöker att ta nån låda varje dag så det inte blir så mycket på slutet och om det inte är för varmt framåt kvällen ska jag föröka hinna med att bada några katter.
Handla till helgen måste oxå göras,ojojoj…..bäst att sätta lite fart då om jag ska hinna med allt *ler*
Ha en alldeles underbar dag i solen allesammans och var rädda om er.
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Solen skiner & fåglarna kvittrar i Strängnäs.
Är hemma & VABbar för dagen. Se upp för flygande kryp som bits! Igår lyckades katternas minimänniska att bli biten/stucken av något på/innanför läppen. Hon ser ut att ha gått en boxningsmatch mot Mike Tyson! Läpparna är helt uppsvällda, underläppen riktigt hänger och är flera gånger större än normalt. Jag har ringt till läkeriet, så att vi kanske får komma dit & uppvisa eländet. Är lite orolig då det blivit mer uppsvullet än tidigare.
Missarna stormtrivs över att ha oss hemma & susar runt i värsta buseristil. De som gnäller värst är kattungarna - de vill UT på golvet! Inte vara i sin inhägnad!
Vi tänkte bida vår tid hemma, kikandes på alla söta missebarn som visas här, proviantera inför helgen & handla lite presenter till både djur & människor.
Ha en fin dag!
I trollhättan är det fortsatt soligt o varmt
köpte en pool häromdagen..den enda jag fick tag på…o så visar det sig att den läcker:(:(….sååå kul
ska ringa till Jysk nu o höra hur man ska göra då..ska bara leta upp kvittot…om jag har det kvar:):(
annars så blir det hammocken som vanligt…lite marktjänst o kattgos..ja..thats it
imorgon drar gubben o lämnar mig som gräsänka i 11 dagar
hmmmmmmmmmmmmmm undrar hur det ska gå…hehe
Va kul Carina med marknad,det är ju för kul,förstår ar Jimmy få kul idag.Lena
Hälsningar LENA

Usch för flygfän de kan ställa till. Geting allergi är ingen lek. Här är "lilla ja" min lilacreme i gasen. Igår skulle husse hämta flugsmällan och när han kom tillbaka hade hon delat eländet på mitten i ett hugg. Hon gör som sin farfar Hiawata som efter sina bravader med en 5 cm geting kallas Hiawata warrier. Fniss Soligt här me. Fick tvä placerade i samma hem förra veckan hos en kanon familj känns det som. Och var och bada min foderkatt i måndags. Samt gjort storinköp till katterna förra veckan . så ska försöka ta en slappar dag med mycket pussar och kramar med fyrfotingarna.
Lycka till i helgen med dina englagirl och andra stohej.
Tycks vara sol i hela vårt avlånga land, även här i Helsingborg lyser solen. I kväll blir det en runda i vår vackra hamn, iköp av glass och sen sitta på en sten och kolla Öresund och Hamlets Kronborg på andra sidan sundet. Fortsätter vädret så här så blir det kanske årets andra dopp i helgen.
Ha en bra dag och helg
//Bodi

#1 Önskar dig all lycka på utställningen
#2 Kan tänka mig det pirrigt för pojken, men va du glad han är med, min hade inte gått upp :))
#3 Önskar dig också all lycka på utställningen, mysigt med husvagn, ni får nog mysigt också utanför utställningen med så vackert väder
#4 Aj låter ont, hoppas det värsta går bort fort,
#5 Hoppas du får ordnat poolen, hoppas på härliga bilder fr poolen sen :)))
#6 Ja Lena, nu cyklade jag utan flås ner t stan, jippi! börjar få upp konditionen, äntligen! Mkt promenader o annat har gjort susen. Marknaden va nästan tom då jag kom dit, så det blev nya crocs sandaler t Jimmy, nu ska jag packa, han ska ju på Hajk imorgon
Ha det bra!
Carina

"Godmiddag" i stugorna!
I Göteborg är det fortsatt högsommarväder. Fantastiskt kul att det blev så här eftersom min syster som sagt gifter sig igår - och de har hyrt västkustens enda ångbåt (SS Bohuslän) för att ha ceremonin på - så det ser vi fram emot mycket!!
Idag har jag tagit ledigt för att hinna preppa med allt som preppas skall. Alltså är det stor tvättdag av såväl mig själv (det där stora som man/jag inte gör så ofta med ansiktsmask, hårinpackning, helkroppsskrubb, göra iordning fötterna föär att vara fina i sandaler), kläder/lakan (hinner ALDRIG tvätta känns det som - tack god gud för städfirman, annars hade det sett ut som kriget här hemma) och så katterna förståss.
När solen skiner drar jag igång trimfläkten och torkar dem på balkongen - det går både fortare i solen och hindrar hår från att sätta sig i hela lägenhet. Daniel berättade när han kom hem förra gången jag höll på att fläkten hördes ett kvarter bort. Eftersom jag bor på en välbesökt gata (Avenyn) kan jag tänka mig att det är en och annan som undrar vad F*N det är som händer =)
#1 & #3 - LYCKA TILL på utställningen. Glöm inte att komma med rapport och massa bilder =)

#10 funderade själv ta ut min trimfläkt häromdagen, men så tänkte jag på allt hår som flyger in överallt. klara du det bättre? vi har så tätt med uteplatser mm
Och låter gör de ju, kan säga grannen va på väg in förra fredag när jag utställningsbadade hennes tjej, hon har aldrig ställts innan, grannen hörde fläkten rätt över gatan:))
/ Carina
God eftermiddag på er allihopa!
Lycka till med alla era bestyr idag!
Själv ska jag beta av de sista sista timmarna på jobbet, sen ska jag hem och packa ihop mina grejer inför Sweden Rock Festivalen i morgon! Katterna ska jag köra ut till landet ikväll, så får de en weekend semester med mina föräldrar.
Ska bli himla kul att träffa Inger & Bosse - Furulyckans (som jag får bo hos under festivalen, vilken lyx :-)))! De har kattungar nu också. Så kan det bli bättre: musik, fest, vänner, mängder av grabbar och kattungar!
Kram på er!
Godeftermiiddag på er alla i Sveriges avlånga land.
Jag tror nog solen lyser på oss allihop, det verkar som det iaf och tänk, det ÄR SAMMA SOL vi tittar på, och delar med oss av………….
Grattis till alla studenter och stolta studentaföräldrar.
#5 Va surt att poolen var sönder, typiskt. Jag hade pool tidigare, men jag tyckte det var så jobbigt att sköta den så vi slängde den förra året faktiskt.
#10 Lycklig du Emma som har städfirma, det har jag önskat mig länge, men min pension räcker inte till det, suck det är bara fortsätta att försöka så gott det går själv. Jag tar alltid ut trimfläkten när det är bra väder och torkar katterna ute. Har kommit på att mitt runda vita lilla bord är perfekt, förr använde jag alltid trimbordet, men det här är mycket enklare:-)
#12 ååh ska du till Bosse och inger, hälsa jättemassor till dom, ja ge dom båda en stor kram från mig. Ha så trevligt också på festivalen, det blir säkert skitkul.
Å vet ni, jag är så glad, imorgon ska vi hämta paviljongen från Plantagen. Jag kan tänka mig att flera av er att fått deras reklam. Det är den honungslaserade i trä, den är så fin:-)))))
Nej nu ska jag ut och gräva ner lite blommor…..ha ha….ja det är det jag sysslar med om somrarna 
Ha de hälsar
Lotta P
ringde precis till Harald Nyborg o där hade de fått in poolerna idag igen…la undan en:)
så lämnar jag tillbaka den som gick sönder o tar tillbaka pengarna.
har haft pool de senaste åren o det har varit ett jäkla besvär tills jag förra året hittade klorfritt rengöring o antialg´mm mm
så vi körde en liten test förra året..o det funkade jättebra. Behövde inte byta vatten nång gång
så nu gäller det bara att hitta en lagom stor pool som är hållbar..o tills dess så får vi köpa nya varje år..hehe
men nu ska det ju bli värmebölja i helgen…så MÅSTE HA POOL
#!2…KRAMA Inger o Bosse från mig oxå
O ni som ska ställa ut i helgen…stort lycka till..det glömde jag förut

Hej på er, idag har det varit studenten och dagen är inte över än. phu. Min mentorsklass tog studenten idag och det inledde vi med våfflor i trädgården. Denna dag brukar handla om glädje men också fylla för många så att grunda med feta våfflor passade utmärkt. Så deras champagnefrukost fick en mys-stämpel. Sedan var det till skolan och att ha lyssnat på tal och hållt tal… ja då avrundade vi med att åka "paddan" båtar genom centrum som är tradition för skolan. Deras familjer mötte dem sedan på kajen med plakat. Nu känns det sorgligt att mina 28 elever har slutat skolan. Ikväll är det studentfest för dem och vi kollegor brukar ta ett besök dit och se att allt är ok med dem, vakta lite.
Min sambo får ta hand om katterna idag och det ska bli spännande, Rut kommer hem från veterinären… igen. Ja hon var hemma ett dygn och sedan tillbaks. Samma tillstånd som förut med sitt kräkande. Men nu hade de behandlat i flera dagar med kortison för en irriterad tarm och vi ska fortsätta det i nån månad. Så vi vet inte hur det blir med den lilla tjejen än tyvärr. Jag ska nu kila hem från jobbet ett par timmar för att träffa henne innan det är dags att jobba igen.
Ha en bra långhelg med er allihop, kram.

#13 Ja, det där med städfirman är en sanslöst underbar vardagslyx! Jag resonerar som så här:
1) Jag jobbar väldigt mycket, på ett jobb jag älskar.
2) Jag avskyr att städa men jag mår dåligt i själen när det är skitit hemma
1+2 = ett par timmar extra på jobbet, som jag väl skulle lagt ändå, betalar en annan persons lön så att jag BÅDE får komma hem till en skinande ren lägenhet OCH gör en sammhällsekonomisk insats (dvs jag jobbar mer och betalar mer i skatt, och använder delar av mina redan skattade pengar till att avlöna någon annan som i sin tur skattar. Win-Win-Win liksom, för mig, tjejerna & killarna på städfirman och Sverige)
#16 Snälla, ge mig ett tips på hur jag ska kunna jobba lite extra som pansjo
då kanske jag också skulle kunna ha städhjälp hemma ett par timmar per vecka 
Kram Lotta
#15..det var smart med våfflorna
håller tummarna för Rut
Hoppas eran dag har varit bättre än min…..
Jag har tillbringat största delan av dagen på akuten i Västerås :-( Det började med att jag skulle till Vårdcentralen klockan 9:15 för jag har haft problem med andningen i 3-4 veckor så jag tyckte det behövde kollas upp. Doktorn lyssnade på lungorna och hjärtat och ville sedan ha ett EKG !?! Okej, ett EKG var det…. Pulsen låg på 110 så han ville inte släppa mig utan skickade med mig en remiss till akuten för att kolla upp lungor och hjärta.
Så nu är både det en och det andra kollat. Fick kontrastvätska i en åder för att blodkärlen i lungorna skulle synas och sedan in i röntgen. Preliminär beskedet var att dom inte kunde hitta några fel, det var i alla fall inte propp i lungan. Blodtrycket har jag fått kollat 4 gånger idag, det ligger för högt så helst ville doktorn att jag skulle stanna över natten. Nej tack! Jag fick åka hem efter att ha tagit en blodtryckssänkande tablett och några extra i fickan samt ett recept på fler. Dessutom tyckte han att jag skulle uppsöka VC till veckan för att kolla trycket igen.
Väl hemma blev jag mer eller mindre överfallen av både Saga och hundarna :-) och jag hade inte varit hemma i moer än någon timma innan dom ringde från avd. 40 på akuten, jag måste in i morgon för att göra en ny röntgen av lungorna, det hade blivit något knas med kontrastvätskan så det måste göras om :-(
Skönt att ha den här dagen bakom sig, synd bara att andningsbesvären, yrseln och värken i bröstet är kvar……
GOD NATT allesammans, nu är jag mer än trött och ska gå och sova !
/Sussi
Men Sussi
suck…vad säger du…nu blir vi ju oroliga för dig
du har haft en lång o tuff dag o ska ändå tillbaka imorgon
hoppas att blodtryckstabletten har gjort nån nytta så att du får sova inatt.
hoppas att du "bara" har åkt på nån "bug"
skickar lite "goa energier" åt ditt håll inatt.
massor med kramar till dig
Tackar så mycket för omtanken Annkis.
Tyvärr så verkar inte tabletten gjort någon större skillnad och det är i alla fall 5 timmar sedan jag tog den :-(
/Sussi

Nej men jösses Sussi. Stackare, vilken fruktansvärd dag (och natt, nu när du inte får sova)
All sympati.

#19 Men!!! det låter ju inte bra alls. Hoppas verkligen det går bra för dig med resten av prover mm, skriv gärna så vi får veta hur det går
Kram Carina
Men Sussi gumman, det låter inte alls bra. Hoppas verkligen dom får fram vad det kan vara och att det inte är något allvarligt. Tänker på dig gör jag ju självklart.
KRAM Lotta P

#19, låter illa detta, hoppas det har rett ut sig nu när jag skriver. Hälsan bör man sätta först men ibland är det svårt att lyssna på kroppens signaler. Ta det lugnt och kurera dig. Det låter som du har ett högt tempo och kroppen säger nog med allt.
Här hoppas jag nu på att det går åt rätt håll med Rut, ni har alla stöttat mig så snälla. Hon har inte kräkts på ett dugn, äter och tar sin medicin. I morse plockade jag bajs ur lådan och lyfte då ur en konsstig bajs med ett organsaband i, hmm nu vet jag inte om det kommer från Rut men det är hon som är intresserad av snören. Jag passar på mina pysselsaker men där fick hon tag på något tydligen. Jo jo, katterna verkar nu må bra. Ruts mage behandlas med ett kortisonpreparat och det är bara att hålla tummarna.

#25 Då får vi väl hoppas Rut blir bra, känns konstigt säga man hoppas det va detta som kom fr Rut, men i så fall så kan man ju ändå hoppas det går åt rätt håll om felet bajsats ut nu
/ Carina