Köpa tillbaka?
Visst är det så att man inte har nån chans på att få köpa tillbaka en katt man sålt??Jag sålde ju Benji…nu har han vart ute på annons igen????jag skrev och frågade om JAG fick köpa tillbaka honom men de sa att han ej längre var till salu utan de skulle behålla honom själva! (hade skrivi kontraktet att han ej fick säljas vidare)Oj oj så jag ångrar mig men vad skall man göra????

Ta inte illa upp nu………
…..Men vad bra att dom behåller honom trots allt eftersom dom INTE fick sälja honom vidare.
Antar att du skrivit att han inte fick säljas vidare som fertil? dom kanske har kastrerat honom och inte kan/vill ha honom kvar.
Måste kännas jobbigt då man sålt en katt nyligen och så är han ÅTERIGEN till salu :-(
Känns som om många skaffar katt bara för ett tag och sen tröttnar,stackars våra missar :-(
Hoppas att Benji får bo kvar där, för jag för mig att du skrev i en annan tråd att du hade hittat så bra hem till honom och din andra kisse.
Ha det bäst
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Förstår dig verkligen att du ångrar dig djupt!!!
Ett råd är att erbjuda dem en bra summa pengar för honom (här får du bortse från att det är fel mot dig själv att du kanske får köpa tillbaka honom för ex. det dubbla, allt för att få tillbaka honom igen!!) och säga att du ångrar att du sålde honom utan att lägga det på dem, och försöka få dem att sälja honom till dig. Är summan tillräcklig hög säljer de säkert tillbaka honom igen!
Håller tummarna att det ordnar sig!!
STYRKEKRAMAR till dig!!!!!

Fy vad trist
Hoppas att de nu fäster sej vid honom, så att han blir deras familjemedlem, så som alla katter förtjänar. Han är ju verkligen vacker Benji…jag gillade verkligen hans utseende och maffiga ansikte. Jag ska hålla tummarna för honom och att han får ett bra liv.
Jag kan förstå att du känner ånger över detta. Jag placerade själv om en hund för många år sedan…så jag vet hur det kan vara, dvs inte så kul alla gånger. Det slutade med att jag tog tillbaka henne. Jag har även placerat om en katt, som inte trivdes i vårat hem, och hon mår nu som en princessa…där var det tvärtom kan jag säja.
Jag skulle nog försöka ha kontakt ganska ofta med de nya ägarna, och skulle katten inte må bra, skulle jag propsa på att få tillbaka honom….men det är ju hur jag skulle gjort.
Hoppas att din dotter klarar sej med de långhåriga katterna framöver, så lycka till med det.

Trist då man ser ens små säljas vidare så kort tid efter
Frågan kommer då i mitt huvud, varför? köpte de han för tjäna en slant bara, el vad det något som gjorde de inte kan ha honom kvar?
Men det finns så mkt knepiga folk därute
Hoppas det löser sig!
#2 Tycker du skriver toppen i detta du föreslår
/ Carina

Stackar liten, hoppas han får stanna nu för alltid. Det är fruktanvärt när det blir vandrings objekt.
Håller tummar