Huskatten Stures första utställning!
I söndags var det Stures allra första utställning i Veteranklass för huskatter i Skellefteå.
Gun Berg Pettersson dömde honom och för henne var han en given vinnare

Han betedde sej som om han inte gjort annat än varit på utställning!

Däremot tyckte han att det ändå var lugnast i buren! Han är ju trots allt 12år gammal
Det hela slutade med att han blev Best In Show - Veteran!

Och efter uppvisandet i panelen så var han ganska less! Och då han senare kom hem, sprang han genast och rullade av sej all "fjolldoft" i en löv och jordhög…av att dömma på hans utseende efteråt
Han är ju bara för underbar Sture!!
Och ett välförtjänt VeteranBIS. Han är verkligen i fin kondition!

Va roligt! Och så vacker han är!
/ Carina

GRATTIS till vinsten!
Han är verkligen jättevacker!!
En söt en Sture som verkar ta utställningar med ro:-) GRATTIS till vinsten !
Hälsar Lotta P
Grattis till Sture! Den BIS:en var han väl värd 

Hahaha han fick väl äntligen smutsa ner sig.. Jätte Grattis Strure !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

stort grattis till Sture, gud så fin han är.
//Tessan

garttis, såg han när han blev bedömd, SÅ FIN var han

GRATTIS Nina till Stures BIS, så kul!
Grattis Sture!! Han ser mycket välpresenterad ut!

grattis till en lyckad premiär.
klart du ska ställa honom mer, han kan ta rubbet. så tjusig är han.
Grattis till BIS! Han är fantastikt fin, din Sture, kunde aldrig tro att han var så många år, han är i så fantastisk fin kondition.
// Malin

Tackar så mycket! Jo, han är fin(bara liiitet partiskt tyckande
…han är igentligen husses kisse!) och har aldrig tordas ställa honom först nu, då han varit litet av en slagskämpe utomhus! Men nu på äldre dagar har han lugnat sej. Men nog morrade han litet åt katter som gick förbi honom alldeles för nära, men inte så att han skulle vilja klubba ner dem, som han kanske fått för sej att göra i yngre dagar.
#14 Jo, jag är jättesugen på att ställa honom även i Luleå på våran egen utställning i september
#15 Ja, hans kondition går det inte klaga på, men så föder han sej själv ute också. Maten inomhus, är bara mellanmål för honom. Han brukar jaga harar, bisamråttor, och diverse fåglar annars. På bilden har han stulit en korvbit från bänken!
Självklart ska du ta med honom till Luleå. Med den kosten och sommaren i antågande så kommer han att vara ännu tjusigare i höst.=)) // Malin

Bullan klart du ska ställa honom på eran utställning (dit kommer jag, för nu har jag bokat stuga!!) För det skulle vara kul att se honom irl!!

Jaa Sture var verkligen en kille som bär sin ålder med vördnad!
Sture:Kul att vara så cool och välskött ,trots att man är ute och jagar på egen hand!Men man ser att du kommer från ett bra hem där du kan komma och gå som du vill! Det finna alltid mat hemma,det vet du ju!
Nina;Hoppas han får vara med i Luleå!
Borde inte huskatter få delta gratis egentligen?Det vore ju roligare med fler!
Heléne

Ja helee det tycker jag med, eller i alla fall rabaterat pris!! Det är ju så roligt att se och särskilt sådana här vackra gamlingar!

dara: Grattis till din fina huskatts resultat också, hon hade ju jätteläckra gröna ögon
Bara han har kvar hälsan i höst, så tar jag med honom
man kan ju aldrig vara säker på en gammal herre, om än han är pigg och fräsh nu.
Han är litet som Sean Connery - gammal som gatan, men snygg!
Helene, Sture tackar och bockar! Och det var ju inte en dum ide ;) Inkörsporten till raskatter, går ju oftast via en huskatt! Så får man fler att ställa ut sina husisar, så får vi nog fler raskattsägare också

Jag älskar att ställa ut min husis. Inte nog med att jag tycker att hon är fin så tycks de flesta domarna tycka det med så det går kanon för henne. Nästa utställning är i helgen i Örebro och då är hon med båda dagarna o hon heter SW´07 Feztiz och ser ut så här:
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#23 Mycket vacker tjej du visar:))
/ Carina
Feztiz är ju såå vacker!! Lycka till på utställningen!!

#22. ?? ne tänker du på hustjejen som var upp före din herre så var det tyvär inte min me jag känner henne och hennes husis är ju så underbar och go… och även hon är ju el sköldpadd som min men en svartsköldpadd och inte en vit som min.

Men kul var det! Kanske vi gör om det i Luleå till hösten.