Godmorgon tisdag
Godmorgon alla forumbesökare.
Här har vi återigen en dag med strålande sol och redan rätt så varmt.
Jag som hade så höga förväntningar på mig själv igår med kattbad mm0, men det blev ett täcke på altanen och där låg jag, med en ljudbok kopplad till öronen. …..Tro bara inte att jag vet vad som lästes för jag sov mesta tiden *ha ha ha ha* Jag är hopplös när jag hamnar i solen så där, jag kan inte hålla mig vaken. det är likadant när jag åker bil. Det är som om jag fått KO-droppar:-)))
Idag har jag ingenting planerat, det beror alldeles på hur varmt det blir, allt som har med inomhusarbete att göra får vänta tills det blir regn, det blir det ju förr eller senare.
Skrutten och Pärlan mår fortfarande lika bra. Hon har passerat 150 grams-strecket nu och äter friskt på mamma. Pärlan är så stolt över sin bebis och visar gärna upp henne för besökare. Som det ser ut i dagsläget ser hon riktigt bra ut och det gläder mig eftersom hon ju självklaart är en keeper.
En sak stör mig bara lite, och det är att jag inte insisterade mer på att dom skulle kastrera Pärlan samtidigt som snittet. Men när jourvet. förklarade anledningen för att inte göra det så sa jag bara jaha, ja ni vet bäst och så blev det. Jag hade ju kunnat fråga den som opererade, hon kanske inte hade diskuterat likadant. Men det är ju försent nu. Jag tänker bara på att Pärlan sluppit en sövning och ett till ingrepp.
Nåväl….jag önskar er en härligt tisdag och gratulerar alla som heter Ingemar och Gudmar på namnsdagen
Lotta P

God Morgon el förmiddag för min del.
Har nu klippt gräset på utsidan, rensat rabatterna, och nu återstår lite vattning på denna sidan
Sen ska baksidan tas med trimmer o gräsklipparn och vattnas
Ja sen återstår insidan som vanligt med dammsugning tvättning golven, gör jag inte detta, då trivs jag inte
I eftermiddag kommer pojken min hem med sin kompis Sally fr sin klass, det är första gången, lite känsligt i den åldern 10år pojk o flicka:) men nu äntligen, de har tyckt om varandra sen årskurs 1, sen ska vi t Tjolöholm och fira avslutning med klassen deras. Blir en mysig dag vid havet igen:)
Önskar er alla en solig härlig dag! Regnet verkar vara långt borta, undra när det kommer, bara inte på Torsdag för då ska vi ha student fest för vår Adrian Schultheiss, konståkningskillen som va med på VM Göteborg nyligen, ska bli så kul, vi ska ha studentfesten här eftersom hans föräldrar bor i Tibro, hans vänner och han själv bor i Göteborg, så min väninna ska ordna all den goa maten och gottat efter
/ Carina

Godmiddag här från en varmt Göteborg!
Ledig dag idag så har varit ute på uteplatsen och vattnat med slang, till Don Juans förtjusning… Don Juan alias Grisen!!! Nu är han blötare än blommorna…
ja ja huvudsaken är väl att han trivs!
En härlig dag önskas alla!
Katarina
Här är det också varmt, lite extra varmt på grund av DUNDERFÖRKYLNING !!!! och troligen feber :-( Har även varit iväg på behandling hos sjukgymnasten (bindvävsmassage) och det blir man inte heller svalare av…….
Ska försöka ta det lugnt idag och kurera mig så gott det går. Damen på apoteket tyckte jag skulle kontakta läkare för jag har problem med andningen och har haft det i tre-fyra veckor, hon tyckte nog att jag är lite knäpp…. hon skulle bara veta hur knäpp man är !!!
Ha en bra dag allesammans..
Förresten…. Jag hade besök av en väldigt trevlig dam från Flen igår, hon har lagt handpenning på TVÅ av mina katter !! Primus (äntligen) och Quizzie :-) Hon blev så förtjust i båda så hon inte kunde välja, då fick hon båda till ett reducerat pris istället för att jag ska försöka hitta ytterligare ett bra hem för den andra.
Snörvliga kramar från Svanå

Grattis till ett dubbelhem. Jag brukar också dra av om de tar två. Kanon att dem på samma ställe både för dom och oss. Man blir extra tålig då man är utsatt för mycket sveda och värk. Sök läkare du och krya på dig.
#4 Tack :-) Jag gör så gott jag kan..