Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 841 ggr
simzonites
0

Smurfan har opererats idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare i våras upptäckte vi en liten knöl vid Smurfans ena juver. Hon är kastrat sen några år tillbaka och fyller 7 år till sommaren.
Idag har hon varit hos Satu på Skogsbykliniken och opererat bort denna knöl + en till, sammanlagt tog de bort två juverdelar. Nu är det bara att invänta svaret på proverna från knölarna och hålla tummarna för att det inte är något elakartat.
Men enligt veterinären så tog vi dem så pass tidigt och de var ganska små så prognosen verkar god.
Som alltid så känns det så tryggt och bra med att få katterna behandlade hos Satu, hon är en enormt duktig veterinär som jag varmt rekommenderar.

/Lotta

/Lotta

Marita-L
0

Håller tummarna på ett bra svar..hon är jätte söt..bestämd damGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

håller tummarna för ett bra provsvar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AnnaKarin
0

Instämmer med ovanstående!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kittentotts
0

Då håller jag tummarna för er! Har ju också tagit en knöl så på en dräktig hona, den höll på spricka, så va bara ta bort den, men då trodde de verkligen den va elakartad, va det värsta de hade sett på den kliniken, men den va snäll! Hoppas verkligen ni får samma tur

/ Carina

miascharming
0

Håller självklart tummarna för Negativt provsvarSkrattande.

Lycka till,

// Mia

manbukten
0

Hoppas den är godartad, kul att höra om goa vettar.

ophelia
0

Håller tummarna att det var snälla tumörer och allt blir bra nu//Sylvia

Tessan73
0

Här hålls oxå alla tummarna för posetiva provsvar.

Tessan

Sidentassen
0

Hej. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är godartade tumörer hon hade. Förstår att väntetiden nu kommer att vara jobbig, men snart vet du.

Jasså Satu är en av dina favvisar också. Jag har ju haft förmånen att jobba nära Satu under ett års tid, på Kalkar djursjukhus, och det var den mest lärorika tiden under mina "kattår". Tyvärr så förlorade jag ju möjligheten att få ha henne kvar som veterinär när vi flyttade från Kalmar för 8 år sedan, och gud vad jag saknat henne ibland för uktigare veterinär får man nog leta efter.

Hälsar Lotta P

Summerwinds
0

Håller tummarna för Smurfan!

Dockan
0

GråterHoppas allt går bra.Sonen Titus

Hälsningar LENAGlad

u-marklund
0

Hoppas att allt går bra nu då, vi håller en tumme för er.