Överskningen som kom av sig
Har precis kommit hem från Blå Stjärnan som jag tyvärr fick ta lilla Maiden till för några timmar sedan. Unge nr tre var på väg när värkarna upphörde, hon orkade helt enkelt inte mera. Väl inne på Blå Stjärnan fick hon kalkdropp och veterinären kunde dra ut den sista ungen som även den var död :(
Dessutom så har Maiden en livmoderinflammation som är kraftig som man nu behandlar henne för. Min förhoppning är att hon ska bli så bra under dagen att jag kan hämta henne i eftermiddag.
Nu är det bara att hoppas att hon svarar bra på behandlingen och hormonerna som skall till så hon kan paras snart igen med Kurre.
/Ingela
Nämen Ingela…
vad ledsen jag blir för din skull… Tusen tröst kramar..jag hoppas så att Maiden blir bra snart…stackars er…nos pussar till Maiden.
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Vilken tur att den kom ut själv i allt det tragiska. Usch va jobbigt ni haft. Det som skulle bli så mysigt blev så tråkigt.

Vad tråkigt Ingela att även den siste dog och att Maiden blev sjuk. Hoppas att medicinen hjälper och att du får hem henne idag. Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Hoppas att mamma katt blir frisk. Håller tassar o tummar för er!

Beklagar sorgen över det tre kattungarna som inte fick leva.Hoppas innerligt att mammakatt blir frisk och får chansen att föda en kull vackra friska kattbarna framöver.
Stolt ägare till tre La permer

Jättetråkigt att de efterlängtade kattungarna inte klarade sig.
HÅller tummar och tår för att Maiden snart är på benen igen och redo att snart få nya söta bäbisar!!

Väldigt tråkigt att det slutade så här, men mamma katt lever och blir förhoppningsvis helt återställd. Då kanske det går vägen med en ny kull, hoppas vi. Tänker på dig och håller en tumme
Hej!
Usch vad sorgligt Ingela!
Hoppas nu att Maiden kryar på sig och mår bra snart igen!
Vi hörs!
Kramar från oss i Umeå
Kristina
jag lider med er
Oooh Ingela, så himla tråkigt att du och Maiden inte fick ha någon bebis kvar i livet:-( Men jag blir lite smått orolig över att hon hade en livmoderinflammation?? Har dom odlat på den så att et inte är någon sorts e-coli, för då måste ju pappakatt också behandlas……………det är en sån där fundering som alltid poppar upp i mitt huvud eftersom det är så otroligt vanligt.
Jag håller iallafall både tummar och tår (ja idag blir det tummarna också eftersom jag plantat färdigt;-) för att hon snabbt löper om att att du snart står där med en hel hög fina bebbar att njuta av
KRAMAR i massor från Lotta P

Läste först nu denna tråden
Fy va tråkigt Ingela
Hoppas nu inflammationen går bort utav medicinerna och att hon får chansen bli mamma igen men då med lyckligare avslut
Massa kramar fr oss!
/ Carina
Nej vad tråkigt Ingela, hoppas medicinen fungerar så hon blir frisk snabbt.

Tack alla för eran omtankte. Maiden är fortfarande kvar på Blå Stjärnan där hon nu sakta men säkert börjar hämta sig. Hon har fortfarande flytningar men om allt går vägen får jag hem henne imorgon. Hon har fortfarande dropp men hon har både ätit och druckigt idag. Men som veterinären sa så börjar hon säga ifrån när det inte passar längre. För er som träffat henne så vet ni att hon bits. Ett friskhetstecken helt enkelt.
Visst skulle det vara skönt att ha henne hemma för jag saknar min "lilla söt huggorm" (enl en domare) som alltid är med när man duschar med tassarna på badkarskanten och kastar sig över maten när den serveras. Men samtidigt vet jag att på Blå Stjärnan får hon tillsyn på ett annat sätt än hemma då jag jobbar heltid.
/Ingela
så rätt så rätt
tids nog är hon hemma igen…o då får du ta hand om huggormen:):)
Vad skönt att höra att hon är på bättrings vägen…hoppas hon snart kommer hem å blir helt frisk.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hoppas nu att allt går bra…& att du får ta hem Maiden imorrn.
Håller tummarna för att hon återhämtar sig snabbt
.
// Mia
// Mia

Styrkekramar från mig och Lycka till med allt då hon kommer hem igen.
Hon är snart på benen igen ska du se.
Usch vad tråkigt det som hände….du som sett fram emot den här kullen så mycket :-(
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#13 Va härligt det verkar gå åt rätt håll Ingela
Så det är en dam som vet vad hon vill
Har vi en här med
Håller verkligen tummarna för er!
/ Carina
OH så härligt att din lilla "huggorm" verkar friskna till nu:-)) Snart har du henne hemma igen ska du se och nästa gång blir det en hel hög med fina bebisar:-)
Hälsar Lotta P