Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 493 ggr
Sidentassen
2008-06-02 07:50
0

Godmorgon måndag

Morr'n på er alla så här en tidig måndagmorgon.

Solen skiner över trädtopparna och det ser ut att bli ytterligare en fin dag med strålande sol.

I dag tror jag att jag ska bada några katter. Det är så härligt att stå ute och blåsa dom så man slipper allt hår inne. Nu ångrar jag att jag gav bort mitt trimbord till Lena (Källtorpets) jag brukar alltid ha katterna på det.

Men det spelar ingen roll, jag har andra bord att använda*LER* inte faller det på bordet inte.

Jag är helt slut efter helgens hårda arbete i trädgården, just nu känner jag av en hel hög med muskler som jag totalt hade glömt existerade i min kropp*hi hi*

Men gubben var lycklig igår ska ni veta. Han fick igång motorn på Caddilacken och den gick på alla 8 cylindrarna också, hörni han sken värre än solen, jag lovar :-)

Lilla Skrutten mår bara prima och det gör Pärlan också. hennes "sår" läker jättefint. Ja det syns knappt, 6 små stygn är det som ska tas efter 10 dagar, så det blir väl till helgen om jag räknat rätt.

Ja får önska er alla en underbar dag, tycker synd om er som ska jobba idag när det är så fint väder, men samtidigt skulle jag gärna byta. Att gå hemma och vara sjuk jämnt är inte något att trakta efter, jag lovar !!!!!

Hälsar Lotta P

Kittentotts
2008-06-02 08:22
0

Godmorgon från en härlig skön morgon i Kungsbacka, solen skiner sen länge

Jag ska skickade en av mina tjejer på omparning igår kväll, nu får jag verkligen hoppas tjejen är snäll mot killen, och att de gör söta små bebisar, det är tur man har nära t hanarna:)) Koby är ju härifrån, så valde sätta han nära oss hos vänner

Igår badade jag 2st, idag ska jag ta 1 tjej som är i behov av genomgång o bad, ev 1 till, resten är klara för denna månaden

Ha en riktigt bra dag allihopa!

/ Carina

krasivis
2008-06-02 09:25
0

Godmorgon från ett underbart somrigt Kvicksund!

Det är så skönt att vara hemma i Sverige. Ni vet väl vilket fantastiskt fint land vi lever i?! Och gott kaffe finns det här också, vi har ju varit i Lettland och där dricker de bara thé. De har ingen kaffekultur alls. De tar en tesked bryggmalet kaffe i koppen o häller på vatten, rör om och dricker. Det smakar pest!

Vi var och hämtade Lina på hemvägen, hon har varit på parning. Nu ska det bli spännande att se om det blivit något. De är båda nybörjare så vi får väl se…..

Ha´det bäst idag önskar Elisabet

Dolleminas
2008-06-02 10:32
0

Här skiner solen och det verkar bli en fin dag idag också… (igår vid 19.30 hade jag 23.5 i skuggan där jag jobbade..) fläktar dock lite mer idag, är ledig och ska pyssla med blommorna i trädgården…

#2 Vd mysigt det ska bli med bebbar, hur går det med den andra honan hur långt har hon gått???

krasivis
2008-06-02 10:36
0

#3 Wendi är på dag 60 idag så snart är det dags. Det är jättespännande…. Hon är ganska tjock och rultar fram lite makligt så där…

Tessan73
2008-06-02 10:57
0

Go morgon från ett underbart soligt Gävle.

Här fläktar det oxå lite idag, men det är rätt skönt. Sitter på jobbet nu, men slutar kl 12, så det är ok.

Alla katterna är nybadade förra veckan, så nu känner man sig nästan lite rastlös när man kommer hem,,,det är bara lite daglig kattvård. Katterna ligger o solar på balkongen hela dagarna dom tycker det är så skönt, men dom sover även där på natten, det gillar dom för det är svalare där en inne.

Nu ska jag jobba lite till.

Ha en underbar dag allihop

//Tessan

Marita-L
2008-06-02 12:48
0

God morgon god morgon !

Här lyser solen å redan jätte varmt ute… I dag skall jag försöka måla i katthuset…det skall bli så kul när det är färdigt..jag kommer visa så många foton ..blink blink..mina barn har redan packat för att få flytta in..smile..

Har bad på bebisarna i dag…men jag gör det lite senare.

Ha en underbar dag för det skall jag…

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s