God Morron Söndag
Vilken dag! Soligt och varmt! Gick upp i ottan & njöt av morronsolen tillsammans med kattgänget på verandan. De hade fullt upp med att studera fåglarna som flaxade runt precis utanför nätet medan jag satt med en tråd och försökte avludda mina ben. Ja, ni som är internationella har säkert sätt arabiska kvinnor använda en vanlig sytråd, som de snurrar på ett speciellt sätt för att sedan bli av med bepälsningen på benen. Här tränas det intensivt efter snabb lektion i fredags. Framgångarna uteblir - men för den skull ger jag inte upp!
Tänker på er som förlorat små missebarn och hoppas att mammorna trotts allt har det så gott de kan ha det. Förlorade själv en av mina bebisar, så nu är de 4 kvar.
Vi hade igår ett mycket spännande besök - en filmare som övar upp sig till djurfotograf. Han kröp, stod på tå, stod på stolar, lekte ål på golvet samt diverse omöjliga kroppsställningar för att plåta mina fyrbeningar. Hans sambo och dotter hade fullt upp med att gosa kattbebisar & leka med övriga. Är så ivrig i att se resultet - som kan dröjja då han roar sig med det här på ledig tid.
Jag fann ialla fall ut att Melva är en typsik linslus! Prata om att göra allt för att hamna i rampljuset! Isak var mer cool & åsåg det hela med uppenbar avslappnad blick. Han somnade i favoritställningen dvs på rygg med huvudet starkt tillbakalutat. Bebisarna skötte sig strålande och förhoppningsvis kan jag snart visa er nya bilder på de små rackarbollarna. Han tog en serie när Shannara tvättade på en liten luddboll - helt underbar bild!
Ska snart bada en missa efter att ha bakat kladdkaka. Jag hoppas att ni alla har funnit den här fina sajten: http://www.kladdkakor.se
Därefter ska vi bege oss ut i naturen & sitta vid en sjövik med vänner.
Önskar alla en fin dag i solen!
Godmorgon/förmiddag
22 grader i skuggan i Trollhättan
mmmm en sida för bara kladdkakor
gissa om den las bland favvisar
på tal om fågelkvitter..grannen ropade ut mig igår o frågade om jag hade fåglar i mitt garage…o det har jag nog…det kvittrar som bara attans…o de flyger skytteltrafik dit med mat. Gubben får kolla lite mer noggrant när han kommer hem efter rallycrossen i Arvika. Bara så att se verkar ligga på ett säkert ställe.
ska bli jättespännande att se korten framöver på dina kissar.
idag blir det litet kalas för den hemmavarande sonen…tänkte sitta ute i hammocken o äta lite bullar, kakor o glass. O saft med is….o så ska jag ha STENKOLL på de som är på utställning naturligtvis:)
ha en underbar dag alla.
OJ vilken underbar morgon du verkar ha haft , AJ AJ AJ, jo jag HAR kommit i kontakt med den västerländska seden att använda tråd för att få bort allt hår och FY ATTAN så ont det gör.!! Men du, när du är fullärd kan du väl PM:a mig så kommer jag. för det är helt otroligt vilket resultat det blir. När vi är i Indien får jag detta gjort OFTA. Jag lovar det finns inte ett enda hårstrå i ansiktet mitt, SÅ öva på nu
Så kul det låter att ha haft en fotograf hemma, jag ser absolut fram emot att få se resultaten av detta.
Jag själv sov ända till klockan 9 idag, helt slut efter allt jobb i trädgården, men nu är jag färdig. Nu ska det bara vattnas och skötas, men det tycker jag är kul.
I dag får vi besök av ett par kompisar så då måste jag göra rabarberpaj för det ÄLSKAR dom:-)
Annars ska vi ta det lugnt. Fylla i papperena till försäkringsbolaget om den stulna husvagnen, grilla öringen vi fick i går och bara njuta av den Svenska sommaren .
Ha en skön dag allihop
Lotta P
#3 Jasså var det DÄR ni var , jamen då förstår jag :-) Förstår att ni haft trevligt, och ett vackert brudpar var det också. "Så levde dom lyckliga i alla sina dar"
Hälsar Lotta P
vad trevliga helger ni har haft

Jag vill också gå på bröllop
Så vackra de är!
Men jag hann inte skriva här imorse, sov t 8.30, min pojke satt på sängkanten och frågade när vi skulle vakna
Trött efter igår då vi va på utställning.
På Förmiddagen va vi på Avslutning med pojkens scouter, ute vid havet, så mysigt! Här va sång av barnkören och några ord innan vi tog tipspromenad,Vi sjöng ihop, sen fikade vi och hade en pratstund med några av församlingens medlemmar som vi känner, alltid lika mysigt träffa dem, lika glada/ trevliga. Man längtar ibland t denna härliga stämning, har ju själv varit medlem i kyrkan under många år innan jag fick barn, sjöng i kören, ledde barnkören, finns inget härligare för mig än en kör med barn som sjönger glatt, åh vad jag skulle vilja se detta oftare:))) Nu åker pojken på Hajk t helgen som kommer
Nu håller gubben min på med montera vår nya vägg tv
/ Carina

ÅJ vad det har partats! Blir alldeles snurrig. Här räckte det med grillande o lite chips. Otroliga bruklänningar som visas fram. Det är en fröjd att se det hela.
Lotta, lovar att jag inte ska ge mig & säger till när jag fattat hur man gör! Här ska snurras med tråd! *S*
Själv har jag lapat sol nere vid sjön samt mosat i mig kladdkaka!