Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1148 ggr
Sidentassen
0

Goodmorning sunny Sweden :-)

Ja godmorgon på er alla forummedlemmar. Här i Ramnäs skiner solen från en molnfri himmel och idag ni, jo idag SKA jag ha ner mina plantor i jorden !!!    Ha ha ha, nu har jag planerat detta så många dagar, men nu finns det inget som kan stoppa mig.

Pärlan och Skrutten mår bara finfint. Pärlans sår ser jättefint ut. 6 stygn har hon, som ligger helt öppet (jag minns förr, för si så där 15 år sedan, när dom gjorde världens omslag och arrangemang där på magen för att bebisarna skulle kunna dia)

Ja förutom planteringen har jag inga planer för dagen, jo jag ska dammsuga och skura golven på övervåningen också. Detta gör jag inte lika ofta som nere, men jag har flyttat alla toalådor till hankattsrummet där så nu slipper jag ha dom nere i värmen luktandes, det är kanonskönt. Förhoppningsvis börjar inte Göte strila så då är jag ju inte alls beroende av hanrummet, det är bara att fortsätta hoppas på det.

Hur har ni era lådor placerade förresten, har ni dom lite här och där, eller på ett enda ställe ?  När jag har kattungar, då står det ju lådor överallt tycker jag, men nu behövs det ju inte.

Jag har en liten trevlig nyhet också. Jag tror att min kära Smulan är dräktig Glad OM ni visste så lycklig jag är över det ………………… SkrattandeHennes syster  Snäckan bor ju hos Lena Fritz och trots att vi parat henne så många gånger har vi inte fått henne dräktig, så detta är verkligen glädjande. Så det blir kanske lite kattungar i huset i år trots allt. Skrutten blir kanske inte ensam trots allt:-)

Nej nu har jag inte tid att sitta vid datorn och såsa. Bäst att göra lite nytta så jag kommer ut någongång

Ha det skönt hälsar

LOTTA OCH ALLA 4-FOTADE VÄNNER

Tessan73
0

Godmorgon från ett underbart soligt Gävle.

Idag ska jag bada 2 katter till, sen är alla badade som ska bada, jag bara säger det, Pet dryern är fantastisk. Igår badade jag 5 katter, och kunde samtidigt både städa av o sitta i solen o dricka kaffe, genom att pet dryern sköter blåsningen av katten, den är ju bara helt underbar.

På em bär det av ner på stan, då ska vi köpa avslutningskläder jag och barnen. Min 7-åring är galen i Hello Kitty, så det blir väl en sån klänning för hennes del. Sen har jag väl inget mer planerat den här dagen, men det räcker det här tycker jag. Sen blir det en lugn myskväll med barnen.

ha en underbar fredag allesammans

//Tessan

Dolleminas
0

Här "uppe" skiner solen och det verkar blien varm dag… Ikväll ska jag börja på ett nytt ställe som pers.ass. också, det ska bli trevligt Glad, tittade til "mina" kor som kom till sommarbetet ca 2½ km ifrån mig (skillnad mot resa mellan 1-2,5 mil enkel resa annars…) de såg ut att må gott… Sen imorgon ska jag jobba på "vanliga" stället och på söndag på det nya, så jag har helgen bokad, sen ska barnen på några läger via kyrkan och så ska en fotbollsmatch klämmas in… (tur att maken jobbar mån-fre Glad)

Cybercat
0

Godmorgon alla, från den inre resan! (SJ)

Ändrade planer gjör att jag istället för att vänta upp Daniel till Stockholm åker tillbaks till Göteborg redan idag. Hade jag haft koll på detta tidigare igår hade jag kommit hem redan igårkväll - men hotellfrukost var ju mysigt det med =)

Detta innebär i alla fall att jag kanske kan komma iväg till Gothia och titta på de vackra katter som finns där, och hejja på några av er =) Stoppet på hemvägen från Stockholm som var planerat för att titta på underbara katter får kanske bli en dagtripp på söndag istället.

Det finns inga problem, bara lösningar!

Bullan
0

Hejsan!

Grattis Lotta till den efterlängtade dräktighetenSkrattande

Här lyser solen också och det är riktigt fint väder!

Ska fortsätta sy gardiner till uterummet som min sambo byggt och som nu är inglasat och nästan klart! Är bara innerpanel i halva rummet kvar som ska upp! Katterna älskar att vara där inne och titta ut på ekorrarna som springer på gården och alla trasar och flugorSkrattande 

Ha en trevlig dag allihopa!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

God Förmiddag(för mig) Här har jag skurat köksbänken, diskat, plockat lite, sen tog jag en stor runda med hunden, där ute träffade vi hennes kompis Taxen "Rebecka" de är så söta då de syns ute, så glada!

Ja här ska planeras för morgondagens utställning, snart ska jag in t grannen för sno åt mig hennes katt som ska badas, detta har jag planerat i ensamhet fr grannen som är så fjompig då det gäller rejäla bad, hon tror katten gråterFundersamSå det är jag som tar den biten, och denna gång i mitt hus då hon ska ställas imorgon, matte får inte vara med, nä då stänger hon väl av fönen min för katten gråter

Sen ska jag bada min tjej förstås, men det tar jag mot kvällen

Får nog bli en kopp i solen med, vi har såååå varmt!

Ha en underbar dag!

/ Carina

Marita-L
0

Vilken underbart morgon !
Solen lyser å fåglarna kvittrar, man blir ju bara så glad Kyss
Åt frukosten ute med mina barn innan dom for till skolan, sedan var det morgonen stå hej och nu har en pisse misse badat å är klart…så skönt.

Tog in min Gustav " huskatten" han hadde legat å sovit i traktorn i natt…blä…han luktade dieselolja..så han åkte också in i bad baljan..ligger nu ute på solstolen å gottar sig.

Nu skall jag bara lata mig, i kväll så skall vi grilla..så underbart.

#0 Vad Kul Lotta att höra att de mår bra…ja min Flisan var ju också helt öppen…utan något skydd..läker nog fortarare.
Sedan det här med lådorna..dom är just nu lite över allt men oftast har jag dom samlade i pann rummet, där det är kallt å svalt.
Vi har ju två våningar och ingen källare, så vårt pannrum är mellan tvättstugan å hallen på första plan.

Ha en underbar dag och glöm inte att skratta lite /

Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Lovebuffen
0

Godmorgon allihop!

Grattis Lotta till blivande bäbisarna!

Lådorna….har jag överallt här hemma, fungerar bäst så.

Ha en bra dag allihop!

Kittentotts
0

På tal om lådorna, det glömde jag svara på

Våra står i ett förrådsutrymme som vi gjort om t katternas rum, där har de pelare o allt också. Detta är ett svalt rum som de älskar, de har även dörren ut t sin kattgård därifrån

hemmet010.jpg image by kittentotts_2007in genom grovköket sen kommer förrådet

hemmet011.jpg image by kittentotts_2007 längst bort mathörnan hemmet012.jpg image by kittentotts_2007

Cybercat
0

Lådplacering här hemma är en i varje badrum (finns 2, men så är här bara 2 kissar också)

Annkis54
0

här i trollhättan är det oliiiidligt varmt
idag har Zimzalabim flyttat till Norge. En helt otroligt go o trevlig uppfödare…hoppas allt går bra där.
kattlådor har jag vanligtvis bara på nedre toan…2 BAUTASTORA
men när vi har kattungar så står de överallt som du säger Lotta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

monica75
0

Hejsan och god eftermiddag!

Idag har jag som alla andra dagar jobbat, gick därifrån vid kvart över 2. Såna här soliga dagar är det toppen att jobba på dagis, vi har varit ute nästan hela dagen. Har sedan varit ut o handlat, tjejen behöver examensskor, och så blev det en hel massa till mig. Fasen vad lätt det är att hitta kläder när man inte har pengar och inte egentligen behöver nåt. Hur som helst så kom jag hem lite gladare iaf. Nu väntar lite kattvård och lite lat på balkongen. Ikväll blir det nog ett glas vin eller två.

Ha en trevlig kväll.

//Monica

Sidentassen
0

TACK ska ni ha för grattiset till Smulans dräktighet. Det ska verkligen bli spännande att se vad hon kan få för bebisar.

Det är tydligen examenskläder som är det hetaste nu, ja förutom solen då, det är faktiskt rätt skönt att ha det där bakom sig. Men ibland saknar jag Den blomstertid nu kommer i kyrkan, för då ÄR det sommar.

Jag har iaf fått ordning på ca hälften av alla de plantor jag köpt in under veckan, men imorgon ska det nog bli färdigt. Det ser bara så ynkligt ut nu när dom är så små, men man kan ju inte plantera för tätt eftersom dom växer så mycket när dom väl kommer ur krukorna.

Ha nu en fortsatt trevlig kväll ni som orkar. Själv ska jag se slutet på Talang 2008 i sängen. Jag är så TRÖTT !!!!!

Hälsningar Lotta P

yadhayezibas
0

GRATTIS Lotta till kommande bebisar!!! Skrattande De blir nog toppenfina Skrattande

Sidentassen
0

#13 Tack snälla du för det:-) Ja jag tror också dom kan bli fina,men vi får väl se. Bara dom är friska och välskapta så är jag nöjd och att vi dessutom slipper samma tråkigheter som med Pärlan.

Förresten vart har du varit ?? På ön eller ? ;-)

KRAM Lotta P