Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 731 ggr
KungBores
0

Överraskningskullen anländer

Är tyvärr inte och tittar på utställningen i Gothia Arena pga att Notaquitas IronMaiden of KungBores har behagat att föda sina bebisar idag. Tyvärr har de två första kommit med bakarna före och fastnat vid axlarna då de varit väldigt stora. Det är en bebis kvar och jag hoppas verkligen denna kommer med huvudet först och att den klarar sig vilket syskonen inte gjort :(
/Ingela

Cajza
0

Hej Ingela

Håller tummarna för nästa bebis och att det går bra. Beklagar att de två andra inte klarade sig, förstår att det känns jobbigt. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Twice-As-Nice
0

Hej Ingela!

Jättetråkigt att höra att de två första inte klarade sig.Gråter

Håller tummarna hårt för att det går bättre med nummer 3!!

Hälsn.

Kristina

Annkis54
0

håller tummarna för den sista
o jag beklagar förlusten av de 2 andra
tråkigt när det blir så

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
0

Såå trist att de första inte klarade sig. Hoppas verkligen den sista kommer "rätt2 och dessutom har massor av livskraft så du och framförallt mammakatt ha något att pyssla om och glädja sig åt.

Jag tycker det är väldigt vanligt att bakbenen kommer först, för mig iallafall. Jag måste nog säja att ca 75 % av alla de kattungar jag förlöst kommit den vägen. Men jag lirkar bara fram armarna på bebisen så jag sedan kan ta tag i kroppen när nästa värk kommer och då hjälpa till att få ut huvudet. Men visst har det hänt att dom inte klarat sig ändå, det är ju alltid en risk när det stora huvudet sitter där…………

Jag håller verkligen tårna för dig Ingela, fingrarna plantar jag ju med så det blir lite svårt att använda dom;-)

Hälsningar och styrkekramar från Lotta P

MonicaLagerquist
0

Trist med de två som inte ville leva.Jag upplever att ungefär 55 % av mina kattungra har kommit med rumpan först.Det jobbiga är ju när det som i ditt fall inte har kommit någon med skallen före födts för då upplever jag det som att rumpfödarna lättare halkar ut.

Stolt ägare till tre La permer

KungBores
0

Tack alla.
Under mina 16 år som uppfödare har jag aldrig haft kattungar som fötts med rumpan före så för mig är det en helt ny erfarenhet. Men man blir ju aldrig fullärd.
/Ingela

u-marklund
0

Så tråkigt, men tyvärr så händer ju sådant.
Jag håller en tumme för unge nr tre.

Sidentassen
0

HUr går det Ingela?? Blir det några mer bebisar……….jag börjar bli riktigt orolig för dig och IronMaiden.

Hoppas verkligen att allt är bra säjer

Lotta P

Marita-L
0

Super grattis !!! Hoppas allt har gått bra.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tidlosa
0

Hej där! Vad tråkigt att det gått illa med de två första. Här håller vi tassar & fingrar för att det går bättre om det finns fler kvar.

Tänker på dig!

Kittentotts
0

Va trist Ingela!

Att de föds med bakarna är jag också van vid, har hört detta är mer ovanligt, men hos mig mer vanligt dåFundersamVisst har det hänt att de suttit illa fast också, inget kul alls, brukar hjälpa till också, men det är ju inte alltid det går bra, man får ibland hoppas. Om man då inte fått de den vägen med bakarna först så är ju detta lite kenpigt om de dessutom är stora för mamman

Hoppas verkligen någon överlevde för stackars mammakatt!

KungBores
0

Inget har hänt än. Men Maiden vilar nu vilket hon kan behöva efter senaste dygnets pärs. Nu är det bara att hoppas att den siste som inte har fötts än lever.
/Ingela

Marita-L
0

men jisses ..förlåt jag såg inte att de två första inte klarade sig Gråter
Hoppas det går bättre för den sista..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

englagirl
0

Håller tummarna

Kram / Lena

//Lena