Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 514 ggr
Sidentassen
0

Godförmiddag lördag

Idag firar vi Pernilla och Petronella, det senare är väl inte det vanligaste namnet, men en Pernilla ska jag iallafall skriva och gratta på namnsdagenGlad

Ja, solen skiner från en molnfri himmel idag också, som väntat. Jag höll knappt på ta mig ur sängen imorse, eller idag rättare sagt för klockan var nästan halv tio (hujeda mig) Snacka om ont, ont, ont, men det var väntat efter alla mina "övningar" igår ute i trädgården. Jag har ju dessutom en del kvar att planta så det är bara att ta ett extra piller och seda på't igen:-)

Katterna sover sover och sover. Dom gillar inte värmen alls. Jag förstår inte hur det kan fungera med uppfödning i varmare länder. Bor katterna i luftkonditionerade rum hela tiden eller hur fixar dom det ?

Min lilla Skrutt och mamma Pärlan mår förträffligt. Skrutt ökar riktigt bra i vikt och det gläder mig förståss.

Ikväll måste jag även ta och bada av yrvädret Coccos, tur att det går fort. Ett par schamponeringar, en varm handduk och sedan är det klart !

Ha det skönt idag nu alla ni som kikar in här, jag håller tummarna för de som är på show och ser fram emot resultat och info om ALLT.

Kram till er från Lotta P

SussiF
0

Skönt att höra att Pärlan och lilla Skrutt mår bra, synd att inte du gör det med!

Här har vi redan varit ute ett par timmar för Saga vill bada i sin pool och då måste hon ha sällskap, jag lämnar inte henne utan tillsyn i baljan fastän det inte är mycket vatten i den. Hon stortrivs med plaskandet :-) Igår frågade hon mig: "Varför är inte du naken för" Hon tyckte att alla skulle kunna springa näck ute när det är varmt, och i och för sig…. Gjorde alla det så var det ju ingen som reagerade :-)

GRATTIS alla som heter Pernilla och/eller Petronella !

Ut och svettas med er nu !!

Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

/Sussi

Sidentassen
0

Godeftermiddag alla och välkomna hem ni som varit på show.

Nu har jag planterat allting färdigt, jisses så mycket det var. 50 stycken petunior bara + allt annat, ni må tro att här finns det krukor och urnor överallt ! Nu ska blommorna bara växa till sig i värmen så blir det nog bra och jag blir nöjd.

Katterna ligger, som igår, helt utslagna ute i rastgården, det är så skönt att ha denna speciellt såna här dagar. Där är det bara sol tidig morgon och sen eftermiddag så det är ingen risk att det blir för varmt för dom.

Grannen ropade på oss idag och höll fram en stor jättefin öring som han undrade om vi ville ha…………..tokig fråga eller hur ? Han hade varit och kastat med sin son på morgonen och fått massor med fisk. Jag fick en till att lägga i frysen också. Så imorgon blir det grillad fisk med färskpotatis till, härlig sommarmat tycker jag:-)

Nej nu ska jag tvätta fötterna, ja ja, resten av mig också förståss och sedan blir det kaffe framför TV:n innan jag slocknar.

Hälsar Lotta P