Jättesöt trots......
Jag är ju så förtjust i dessa "långnäsor"! Min första perser för 30 år sedan hade ju en sådana näsa och han levde ju med mig i 18 långa år. Jag har så många trevliga minnen av tiden med honom så de katter som liknar honom har en särskild plats i mitt hjärta…. Inte kan man väl motstå ett sådant litet underverk, eller hur!?

…..inte kan man väl motstå ett sådant litet underverk, eller hur!?

Nu har jag visat alla fyra trollen i senaste kullen!
Natti Natti!
från nattugglan Lisa L S*Amors Troll

OJOJOJ!
Helt fel! Jag har glömt bort hur gammal jag är! Det är faktiskt hela 40 år sedan jag köpte min första perser! Jag var 19 år och hade precis flyttat till Uppsala för att studera! Åren springer iväg……..
Den fjärde i kullen är ju den röda perserkillen som är jättestor och väldigt försigkommen. Han kallas för "Storan" som jag skrev tidigare, men kommer att få ett riktigt namn såsmåningom….

Jag skall försöka foto dem i nästa vecka igen eftersom det händer så mycket i deras utveckling just nu….
Kram Lisa L S*Amors Troll
Men Lisa, har du inte lagt dig att sova ännu??? Det är ju morgon !!!!!!!!!!! Man ska ju inte sova bort den fina ljusa tiden på dagen heller……..
Dina bebisar är som alltid jättefina, med lång eller kort näsa, spelar ingen roll alls. Men det är klart jag föredrar ju de med något kortare näsa än han här uppe, hur söt han än är. Å andra sidan är dom ju inte svårsålda precis eller hur.
Den röda är riktigt läcker tycker jag, jag blir nästan sugen på gå över till att avla solida och tabby;-)
Ha en skön helg nu
Hälsar Lotta P

Åhhh så söt ! Jag älskar också långnäsor!
/ Carina

Vilka underbara bilder,,,dom är helt underbart söta.
//Tessan

Men ooo så sööt!!! Ja, du vet ju att jag inte heller har så mkt emot dessa "näsor" ;) Jag älskar raggartoffsen han har på huvudet
…syns på bild 3! Och du…tror den där näsan kommer dra upp sej en hel del innan han är färdig!
Mums vilken goding…dom är verkligen söta
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Va gör lite näsa när looken är med. Stor efterfrågan hos sällskapsköpare. Det är så många detaljer på en näsa längd placering stora näsborrar osv. Och till avel lämnar de både ock för bakgrunden är viktigast. Jättesöta

Väldigt söta båda två!! MUMSMUMS!!!!
Även jag har ju förkärlek för näsor…..sååå sött är det!
Underbart söta kattungar
, gillar också de lite längre nosarna. *Nostalgi* sedan jag hade perser på 80-talet.

Håller med dig Lisa om att långnäsorna är speciella de ligger mig varmt och hjärtat med. Och din lillkille är SUPERSÖT.
Men SUCK för den röda grabben jag som är såå svag för rött och creme. Han får gärna flytta till Huskvarna *ler*. Han är RÅLÄCKER.
/Helen
jättesöt han oxå

Mycket vackra små pojkar, jag är oxå förtjust i små näsor, min Jippsee har lite nos och han är ju populärast hos alla som inte är van med perserutseende. Håller med om att han har en jäkligt läcker rödfärg.
//Monica
Älskar också "långnäsor" hade ju Lucas klassisk perser i 20 år, född 87, dina är verkligen söta, Maggan47