Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1399 ggr
Mustang
0

Godmorgon Torsdag 29/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en solig och varm dag på västkusten, pjuh! Min semester börjar nästa vecka och då pratas det om värme rekord, inte i år igen!!! Jag orkar inte med det! Det va 30 grader på semestern förra året. Jag har hur mycket som helst jag vill göra på semestern men när det är varmt och läskigt så blir jag förlamad och får ingenting gjort. Ska prova att göra som det spanska folket å ta siesta mitt på dagen kanske ; ). Vilket härligt i-landsproblem va?

Maken är glad för han ska lacka min (vår?) Mustang i helgen, hemma i garaget och då är ju värme bra. Han behöver inte klippa gräset heller för det håller på att bli gult nu = ) Jippie!!!

Här är den lilla stackars bilen för några veckor sedan, han har slipat mera på den och katterna vill gärna va i blilen när dom är ute så dom har varit lite dammiga ett tag nu…..

Ha en fantastisk dag allihopa!

Kram Anne

McLaren
0

Godmorgon!

Idag är jag ledig på förmiddagen och ska städa… Den enda nackdelen med att ha katt, det blir sååå hårigt överallt. Både Niki och McLaren har ju mycke vita hårFlört

Vid lunch börjar mitt extra jobb (går i skola..) i fiskaffären och tillverkning av fiskspett står högst på "att göra listan".

Niki och Mc älskar när jag kommer hem i från jobbet, de tycker att matte luktar sååååå gott och dyker ner i påsen med godsaker.

Husse och lillmatte tycker däremot att jag inte luktar så gott, utan Lova (3 år) säger: Mamma du luktar fiiiisskk, du måste gå och duscha!! *ASG*

Ha en bra dag alla ni goooaCool

/Åsa

Marita-L
0

God sommar morgon !!
Har gjort mitt för dagen..skall bara ta det lugnt å hämta krafter för helgen.

Solen här kommer jagCool

Ha en fortsatt underbar sommar dag.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Sidentassen
0

Godmorgon till dig också.

Men snälla du, klaga inte på värmen, det är så kort tid vi har varmt här i landet så jag tycker vi ska vara glada över den lilla stunden vi får värma våra frusna kroppar;-)   Vi hade aldrig under 25 grader nattetid och 35 dagstid under vår 5 veckors semester i Indien i vintras, och det var så skönt så skönt. Jag tror inte jag klagade en enda gång över att det var för varmt.

Hi hi, hörru den bilen behöver allt lite ny färg på sig:-))) Vilken färg blir det ? Vi måste bara få se den när den väl är ihopplockad igen.

Önksar även dig en fantastisk dag gör

Lotta P

krasivis
0

Godmorgon från Kvicksund!

Nyss hemkommen från morgonpromenad med hunden. Det är så härligt nu att gå i det underbara vädret. Vi går i skogen så Chornie kan springa lös och hennes tassar riktigt smattrar mot marken när hon springer i full fart.

Idag ska jag gå till frissan för i morgon flyger vi till Lettland där vi ska delta i ett bröllop. Det ska bli kul.

Wendi är i dag på dag 56 och börjar bli riktigt rund. Hon mår bra, sover mest och vaggar sakta fram.

Ha´det bäst alla önskar Elisabet

Kittentotts
0

God förmiddag!

Jag har varit hos min granne som är bortrest, passar katterna, så passade på med ta lite skönhetsvård då den lilla ska ställas på lördag

Ska nu ta mig i kragen för orka ta dammsugaren o moppen

I Kungsbacka har vi lagom väder, lite sol o skugga varierande

#0 Visst kan det bli för varmt ibland, men sommar sommar säger jag bara, hatar vintern.

Den bilen hade min gubbe skrikit högt om han sett i panik. Ja är man billackerare så ser man skavanker på även nya bilar, men detta va nog nått hanFörvånadJa han hade skrikit åt lacka den utan ugn o att slipningen inte dög o mmmRäcka ut tunganHoppas den blir fin!

/ Carina

Lovebuffen
0

Godmorgon allihop, eller rättare sagt god förmiddag!

Hoppas ni alla får en bra dag!

Själv kämpar jag med en envis migrän, har haft migrän i 5 dagar i sträck nu……Ledsen…..Ska bara vila idag.

Cybercat
0

God förmidag på er allihop,

Här sitter jag nu i Daniels lägenhet på Söder i Stockholm och ojjar mig lite över varför i fridens namn jag tyckte det var en sådan bra idé att stanna ute så länge igår. Jag åt middag med min mentor och sedan skulle vi "bara ta ett glas vin". Jojagtackarjag!

Det fick bli taxi hem för tunnelbanan hade slutat gå, ja ni förstår… Sedan drömde jag konstiga drömmar hela natten om katterna - bland annat träffade jag och pratade med (?!?) Korken, eller Countrycats Cosy Corinne, min svarta tjej som jag köpte 1988 och inte har sett sedan 1992 då jag flyttade till belgien. Hon berättade att allt var väldigt bra med henne och hon var lycklig i alla fall, så det var ju tacksamt :)

Ynka ynka lilla mig - men det är självförvållat.

Emma - som inte mår så bra idag

Kittentotts
0

#6 Har du testat migränsprayen(nässpray) fr apoteket? det gjorde jag i förrgår, kan säga den smakade vidirgt i munnen, en skarp som va iiiiiiiiii och jag sa:  aldrig mer!  men! jag har inte haft migrän sen dess, gick över helt på 1 timme, igår efter att känt en liten risk jag va på väg tog jag en panodil, men jag är fortfarande ok. Jag har ju migrän 5 av 7 dagar veckan som du vet

Medicinen kostade 200:- nästan, fanns 2 sprayer som räcker 2 ggr sammanlagt, jag skrek då gubben sa priset. Den går få på recept så det blir billigare om den nu fungerar bra, prova!

/ Carina

Mustang
0

#3 Självklart kommer jag visa bilen när den är klar, det blir nog i juli nån gång…. ; ) Den kommer dock att bli vit igen men med en lack som inte spricker (dåligt lackad i Amerikatt innan den kom till mig). Du ser den till vänster i bild.

#5 Min man har lackat en bil för två år sedan i ett garage och den blev som man kan förvänta att en garagelack ska bli och det är vad vi har råd med. Så när ni kommer och gosar med lille Kottekillen får din man blunda, ok?; )  Jag är väldigt anpassad för nordiskt klimat så sommarkvällar är det enda som är bra med sommaren. Rödhårig blekfis som man är.

Anne spf 40 Skrattande

Kittentotts
0

#9 Nej då han behöver inte blunda:)) men lite kul, tänker allt ta en sväng neråt t er och pussa på maskoten, ni får nöja er med kramar:)) ska bli så kul få träffa er igen

/ Carina