Förlossning pågår.................
Hej alla glada.
Bara en snabbis från mig för jag har en mycket krävande dam uppe i förlossningsburen:-)
Än så länge har det bara kommit en liten bebbe, det är en svart hona på 89 gr.
Jag tror det är tre totalt och att denna låg ensam i hornet, så antagligen ligger hon och vilar nu för att ta nästa om en stund.
Jag hör av mig när det är färdigt,
På återhörande
Lotta P

spännande 
spännande:D

ohhh gud va spännade

Lycka till och jag håller tummarna att du får din smoketjej .-)
Kram
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Spännande! Lycka till! 

Grattis till ettan.Ser med spänning fram emot nästa rapport.
Stolt ägare till tre La permer

Ojojoj, spännande spännande. Säg åt smoketjejen att komma fram som nummer två så du slipper vänta och vånas till slutet! =)
ååhhh grattis..väntar…oj vad spännande..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Ja, grattis till lilltösen och vi väntar…….
Grattis till den första lilla tjejen!!!
grattis…ska bli spännade att se om du får det du önskar

Jättegrattis till första bäbisen!

Spännande, då har de säkert kommit när vi kommer fr scouterna ikväll :)))
/ Carina
Åh vad spännande Lotta!!! Hoppas allt går bra!!
Kram
Pethra
Åh va spännande! Hoppas att det går bra för er!!

GRATTIS till nytillskottet!
*håller tassarna & inväntar rapport*
Hur går det för er? Hoppas på allt väl..skall hoppa i sägen nu…
Håller tummarna hårt …
/ Marita

Lycka till Lotta !!
// Christina
Hur går det?? // Malin

GRATTIS till den första bebben!!
Gunilla
Hur har det gått????

Håller tummarna HÅRT att allt gått som det ska med mammakatt och bebbarna och att hon ligger och vilar med dom små nu.
Kram
Tänker på er // Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Hejsan och godmorgon till er ALLA som skrivit här i tråden och önskat lycka till och hållit sina tummar.
Tyvär så gick det inte riktigt så bra som jag hade velat, men det blir ju så ibland
Pärlan fick ju som sagt en tös när klockan var 12.20 efter det avar det rätt lugnt en timme och sedan började hon krysta kraftigt igen, timmarna gick och vid 4-tiden var hon ganska trött och började också blöda rätt kraftigt. Klockan 5 hade värkarna avtagit till nästan ingenting, antagligen för att hon var så trött så då ringde jag Strömsholm och sa att jag kommer.
Väl där tog det en evinnerlig tid tycker jag men det är klart den stackars veterinären som hade jour hade mycket att göra. Nåväl, dom satte dropp och röntgade och vi såg att det låg en unge där, stor, med huvudet åt rätt håll. Tyvärr så hade den huvudet böjt framåt så om den skulle komma ut skulle den komma med hjässan först, vilket inte är bra för livmodern. Vet trodde inte att hon skulle kunna föda fram den och vi beslutade gemensamt om kejsarsnitt.
Det var en stor gosse, svartsmoke på 130 gr som var död, detta p.g.av att moderkakan losnat, och det var då hon började blöda. Livmodern var illa åtgången därför att hon haft så hårda värkar, men inte så att dom var tvugna att ta den.
LIllskrutten fick ligga i min famn under tiden inlindad i en filt och det gick faktiskt lysande. Så fort Pärlan hade vaknat ur narkosen fick Skrutten äta på henne så det har varit väldigt lugnt måste jag säja.
Natten har gått bra, hon har legat still med bebisen och nu på morgonen har bebben gått upp i vikt och Pärlan ser ut som vanligt igen.
Nu är det bara att hålla tummarna för att inget händer den här lilla så Pärlan åtminstone får ha en bebis.
Nu ska jag ta min frukost, läsa tidningen och sedan blir det att pussa på mina två svarta prinsessor en låååång stund
Hälsar en trött Lotta P

Stackars er.Hoppas att mammakatt och lillkissen mår bra nu.
Stolt ägare till tre La permer
usch vad tråkigt Lotta..
Men grattis till den lilla som kom först. Nos pussar till mamma katt.
Va tråkigt……
Men ett stort grattis till den lille och duktiga mamman.

Vilken dramatisk natt, skönt att allt gick bra till slut. Grattis till bebisen. Gos från mig till de båda.
Oj, vad tråkigt! Grattis till den lilla och hoppas nu att Pärlan och den lilla Skrutten mår bra!

Ojjj måste varit jobbigt för er, men vad skönt att mamma katt o lilla bebisen mår bra nu. Stort grattis till lilltösen.
//Tessan

Va jobbgt det gick så fel. Hoppas det går bra med mamma o bebisen nu som är hos henne.
/ Carina
Nej, så tråkigt
. Hållerna tummarna att allt blir bra med den lilla pluttan och mammakatt!

Jättetråkigt med kejsarsnittet och att en bäbis dog! Underbart iaf att en överlevde! Håller tummar och tår att allt går bra med lilla!!!

Ojdå, vad tråkigt att det gick så illa! Tur i oturen att hon fick ha livmodern kvar och att Lilla Skruttan (börjar vi redan nu ana ett tilltalsnamn? :)) överlevde. Nospussar och välgångsönskningar till mamma och dotter!
Önskar mma & Cyberkatterna
Nej vad tråkigt
men du får glädja dig åt att mamma katt o lillan mår fint