Gomorron onsdag!!
Gomorron! Här i Köpmanholmen bjuds det på solsken idag, har precis vinkat av 2 barn och maken… Äldsta ska ut på heldags utflykt med båtresa till Trysunda (en av våra vackra öar här i bottenhavets vackra skärgård…)själv har jag lite städ och tvätt att ta hand om innan det blir utv.samtal för den yngste, sen i eftermiddag ska jag på en föreläsning om moral och etik (rubriken är "mentala fisar i fikarummet….") men imorgon är jag ledig!!! (från jobb åtminstonne….)
Ha en bra dag allihop!!

Godmorgon! Här skiner solen idag igen. Igår hade vi 27 grader, jag klarade inte sitta ute på vår altan, fötterna va man tvungen ha uppe fr stenplattorna, de brände som skaaam. Lite ovan är man allt vid värmen, sen va jag röd i ansiktet trots jag satt under parasoll enbart 1 timme
Ja det är härligt med sommar iallafall, el ? jo det måste vara sommar då ungarna tar badkläderna och drar t sjön om kvällarna.
Här håller jag på tvätta en resväska med kläder för min 19 åriga pojke, han bor hos pappa, men tvätta verkar de inte klara
vid 23 igår kom han med väskan och pengar, ja pengarna va för mamma hans skulle boka tågbiljett:)) men jag sov, och vad han ska vet jag inte, vad tycker ni jag ska skicka han???
Annars ska jag bada Vanilla idag igen, ska ju ställas i helgen, så bara köra på med reconden.
Ha en underbar dag allihopa!
/ Carina

Godmorgon, godmorgon alla glada.
Har tagit en dag ledigt och ska sitta med lite bokföring och annat skoj med pappershögen som ligger och väntar på mig.
Hinner jag ska jag bada och fota några kattungar men min dator verkar inte vilja ta in bilderna från kameran.Har hållit på sedan i söndags att försöka att lägga in bilder från kameran men "han" tar inte emot dom? hmmmmmm, jag blir så frustrerad när jag måste ha iväg lite bilder till en tjej som väntar :-((( …..till dig kan jag bara säga,……..DOM KOMMER!!!!!!!!!
Min son kommer hem en sväng ikväll och ska titta vad som kan vara galet.
På eftermiddagen ska jag följa med mitt barnbarn Engla på sommarfest på dagis,det ska bli kul.Vi ska ha egen picknick med oss och vädret är ju toppen med klarblå himmel och sol så det kan inte bli bättre.
Ha en underbar dag allesammans där ute.
Lev väl!
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
God morgon från även denna dag soliga Viskafors!
Har nu gjort mina morgon sysslor och skall ta en kopp kaffè strax.
Har ett litet bad på lilla Busan i dag men jag tar det när solen har kommit fram å det blir lite varmare för henne.
Fiona har redan krävt sin bolåda..hm.. hon är i dag 34…hon å Gloria delar på den just nu..=/ tokor. Alla kommer väl sova där å ha det gott tills det blir dags för då får jag ändra lite..
Ha en fortsatt trevlig dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Godmorgon alla! igår var det i solen hela dan .
Hihi Kittentotts typiskt för den åldern, är inte du heller tankeläsare. Skicka upp honom i luftballongsfärd det är väder för det. Fniss
Lena låter mysigt med picknick på dagis.Visst är det frustrerande när tekniken inte vill samarbeta.
Min usb kabel har gått sönder till kameran, väntar in en kortläsare senare idag
Ha en bra dag allihop
GOdmorgon godmorgon, denna tråd fanns inte när jag började min så det blev två idag, ja ja, spelar kvittar, eller hur :-)?
Det låter som om ni alla ska ha det rätt bra idag, så jag får önsk er en trevlig fortsättning på onsdagen helt enkelt
Hälsar Lotta P

Godmorgon allihop!

God morgon!
Här i Kalmar är det strålande solsken och redan 18 grader i skuggan
så det ser ut att bli riktigt varmt idag.
Har varit ute på morgonpromenad med Elvis, han får sin sega matte att stiga upp ur sängen även när livet känns jobbigt. Jag har strul med försäkringskassan - det känns så jobbigt ovanpå allt det som hände med Vilhelm - inte har jag bett om att hamna i den här situationen? Min fibromyalgi har börjat göra sig påmind igen så det inget skoj alls. Jag mådde ju så bra under graviditeten…
Tur att man har sina fyrbenta vänner som piggar upp ens vardag, vare sig de är hund eller katt.
/Lotta
/Lotta

#5 Godmorgon Lotta!
Denna tråden skapades imorse kl 8.39 din skapades efter 9 idag. Så den fanns allt
Men så här händer det ibland hos oss på Perser, så roligt att det är olika som ropar Godmorgon. Själv va jag uppe kl 5.30, men tänkte det ropar säkert någon Godmorgon snart här
#7 Varför ska de bråka i ett på dessa försäkringskassor
Du kan få låna alla mina överklaganden lotta, du vet jag hade ju detta med fibromyalgi även då jag väntade Jimmy o innan förstås. Den dagen då jag hade varit hemma klart med honom, då skulle jag ju ta tillbaka min sjukpenning, nähä det gick inte, jag va ju så frisk under gravidteten, och efter överklaganden mm i länsrätten fick jag rätt, och det kom fram att då vi som har dessa värkande leder(fibromyalgi) och är gravida, då mår kroppen bra, lovar jag sa då hade jag fött fler om jag orkat. Men jag fick rätt. Jag förstår du mår dåligt, detta är inte alls det du behöver nu, har du någon som stöttar o pratar med dem också för dig? de får inte behandla dig hur som helst. Dessutom är det för tidigt att börja bråka, det va ju inte längesen ni miste Vilhelm, det tar 1 år innan kroppen ställs i balans minst, sen har du dessutom den psykiska biten att mista sitt barn, den biten gick jag igenom för många årsen, mig tog det 2år
Lotta du får gärna prata med mig! Jag finns här
/ Carina
#8 Tack Carina!
Jag har en enormt bra och stöttande terapeut så hon hjälper mig mycket. Men när man redan har problem med oro och ångest skapar ju detta ännu mer.
Försäkringskassans inställning är att en "krisreaktion" inte kan pågå hur länge som helst, tydligen max 3 månader i mitt fall. Jag har försökt förklara att det inte enbart handlar om en krisreaktion då jag har annat med mig i bagaget sedan tidgare som de vet om…
/Lotta
/Lotta

Godmorgon godmorgon. Idag är det resa till Still Stockholm av jobbskäl som gäller. Jag bara älskar X2000, att få sitta i lugn och ro i 3 timmar och kunna jobba eller surfa om man vill det, och inte behöva bråka med check-in och köer. Tåget framför flyget alla gånger, inte minst av miljöskäl!
Daniel tar bilen upp på fredag så vi skall tillbringa helgen i Stockholm tillsammans och köra hem på söndag. Nu när det inte blev några bebbar hemma (*snyft*) får man väl ändå se det positiva i det hela och utnyttja att vi är mycket mer rörliga och kan hitta på saker istället. Det skall bli väldigt mysigt!
Javisst ja, solen skiner från en klarblåhimmel i Göteborg. Igår hade jag över 30 grader på balkongen när jag kom hem, jisses!
god eftermiddag…lika soligt i Trollhättan som hos er
oliiiiiidligt hett…tur att man har fläktar hehe