Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 911 ggr
Cybercat
2008-05-19 19:22
0

Utlovat (uthotad?) fototerror - Loppan

Hej, jag heter Loppan, och jag är världens vackraste katt (för det har min matte sagt, ofta.)

Jag är också väldigt fotogenique - och blygsam. 

Fast  jag precis har släppt av all min päls i mattes borste (Mattes kommentar - Loppan släppte hela vinterpälsen samma dag, pälshögen när jag var färdig med att kamma var större än katten:)) och är rakad på magen & hasorna så är jag ändå vackrast i världen, eller hur? (Ok, kanske LIIIITE råttäten då, men bara lite!

Rakad på magen är jag för att jag skall ha bebisar, titta bara.

Det bästa som finns i hela världen är att liga och bli gnuggad på magen av husse. jag älskar det, och han älskar mig! (Så klart, jag är ju vackrast i värden) 

deroba
2008-05-19 19:53
0

Lilla Loppan då Glad Hoppas verkligen att allt går vägen med graviditet och förlossning. Söt som socker är du iaf, jag kan komma och göra dig sällskap där i knät på husse med dessa puppyeyes *blink blink*

Kittentotts
2008-05-19 20:00
0

#1 haha ja va en söt husse

Så fin du är Loppan, så ser flera av mina också ut just nu. Och du ska veta de 2 benta är förskräckligt fula"vissa" då de närmar sig slutet, du skulle sett mig för 10 årsen då jag inte kunde gå av all vattnet i kroppen, uj uj! Hoppas det går bra på din förlossning också, nu vill vi höra vad för goingar du får

Kram Carina

Tessan73
2008-05-19 20:14
0

Ohhh så söt hon är lilla Loppan, och all lycka med förlossning och kommande bebbar.

//Tessan

lenaP3
2008-05-19 20:15
0

Jättefin katt! Men varför har Daniel skjortan på sig?

//P3

deroba
2008-05-19 20:38
0

*4 ASG!!!! Tänkte samma sak Generad

Marita-L
2008-05-19 23:35
0

Underbart söt liten Loppa..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tessan73
2008-05-19 23:51
0

ha ha ha,,,du får snart sluta lägga ut kort på Daniel, annars får du spekulanter på honom i stället för på katter i framtidenGlad.

Balasores
2008-05-19 23:56
0

Hon är så vacker er Loppa

// Christina

u-marklund
2008-05-20 00:07
0

Söt katt och vilka söta tuttar, som små smultron.

Jag tänkte samma sak, vi är bortskämda med att se honom utan skjorta.
Verkligen snygga modeller på alla korten.

Annkis54
2008-05-20 01:19
0

jag håller med de ovanstående talarna
du har ju skämt bort oss
bara att fortsätta med de
katten var oxå jättefin:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
2008-05-20 06:43
0

Visst är lilla Loppan vacker, omän liiiite maläten i skinnet just nu *fniss* och jag är ÖVERTYGAD om att det finns minst en bebis i den där magen, bara vänta du Emma så ska du få se:-)

Kram Lotta

Cybercat
2008-05-20 16:04
0

Hahahaha vad ni är roliga.

Jag får väl erkänna att jag inte hade berättat för Daniel att jag la ut badpojkebilden. När jag visade honom blev han först förskräckt och sedan glad och generad över alla kommentarer :)  Han hälsar så gott till alla men vägrar fler halvnakenbilder innan han blivit mer vältränad, säger han :)

Det kan nog bli fler bilder, han är ett av mina favoritfoto-objekt (och befinner sig dessutom ofta i närheten av en katt, favoritfoto-objekt-nr-2) 

Helt nybadad (eller ja, en dag sedan) är hon dessutom på bilderna, tro det eller ej. JAg var så himla nöjd att hon fick behålla sin vackra tjocka päls under graviditeten och trots att det blev vår så jag har vårdat den ömt. Döm om min förskräckelse när hon tappade ALLT på en gång =)

Nåja, hon har annat än pälsvård att tänka på ett tag. Igårkväll slutade hon äta (så mycket) så det kan vara nära nu. Dag 62 idag.

Summerwinds
2008-05-20 16:19
0

Vilken super härlig look hon har tjejen! Underbar ögonfärg! Lycka till med förlossning och allt där till!

Sen håller jag ju förstås med de andra också…att om du visar halvnaken-bilder på katten, så bör ju husse också vara det…tror det är en regel vi har här..hihi Skrattande

Cybercat
2008-05-27 19:34
0

Nähänej, inte alls en gravidmage. Magen bara kollapsade och tuttarna förlorade färg, så idag var vi hos tant doktorn och ultradjudade den, och hon är tom.

WIERD!

Tessan73
2008-05-27 21:45
0

Nej men gud va trist, speciellt när man väntat sååå länge. Min ena hona gjorde samma sak för en månad sen, där går man o väntar på förlossning o så pang så blir allt som vanligt igen. Och hon hade verkligen graviditetsbeteénde hela tiden oxå, till dygn 65. Så nu är det bara att vänta tills hon löper om igen, för hon är en sån bra mamma, och fick en ljuvlig bebis i hennes första kull.

//Tessan

Annkis54
2008-05-28 01:18
0

men så tråkigt
jag har oxå varit med om såna tuttar..o poff….
men aldrig så länge som din gick Tessan
men….det är bara på´t igen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
2008-05-28 01:48
0

Självklart på't igen. Och vackrast i världen är hon ju i alla fall - i både mina och husses ögon =)

Lustigt nog tycker hon fortfarande att maggnugg är kanon - något hon aldrig gillat förut… Jag har också varit med om skendräktigheter förut, men har aldrig tidigare upplevt att det varat tiden ut. Som sagt, strange… very strange.

Jag är i alla fall nöjd att vi ultraljudat idag, eftersom det bevisat att hennes livmoder ser fin ut och att det inte är något främmande, någon svullnad,  eller (gud förbjude) en cysta som orsakat detta, utan hon är fullt frisk.

Man får vara glad åt det lilla, liksom =) Inte så litet, bara det.

(Fast liiite surt är det, att första kullen på 5 år inte var någon kull utan en skendräktig Loppa :))

Sidentassen
2008-05-28 11:27
0

#17 Nämen Emma så tråkigt, men du kan et inte vara så att hon var dräktig men kastat fostret ? För du sa ju att ni såg något på u-ljudet tidigt i dräktigheten ?? Jag har som du aldrig varit med om att någon varit skendräktig hela vägen fram utan dag 42, PANG DÅ sätter dom igång och höglöper igen ……

NÅväl, bättre lycka nästa gång , du ska se att DÅ blir det många finfina bebbar

KRAM Lotta P

Cybercat
2008-05-28 12:37
0

När jag var hos vet förra gången ultradjudade vi inte - jag var där för ett friskintyg (för försäkringen - hon har inte varit avel- och livförsäkrad under mitt uppehåll, bara vetvård) och jag bad honom känna efter, och då sa han att han kände 2.

Men det var väl njurarna då =)

(Eller så är det som du säger, att hon antingen kastat dem eller helt enkelt reabsorberat dem av något skäl - sådant händer ju)