Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1431 ggr
Bullan
0

Geronimo & Sitting Bull's 2:a utställning!

I helgen ställdes grabbarna ut för andra gången i kattungeklass, 5mån gamla i Skellefteå på söndagen.

Först ut var Sitting Bull, domare Eivor Andersson. Hon gillade honom skarpt och var fashinerad av hans tyngd på 4.1kg!

I Nomineringen vann han, till våran förvåning och förtjusning. Hon sa att hon med glädje denna gången kunde Nominera en litet mera långnäst katt eftersom att allt annat var bra på honomSkrattande

Men i panelen kunde han givetvis inte mäta sej mot de mera typade kattungarna, men vad gör det? Vi är jättenöjda med hans resultat.

Sedan var det Geronimos tur hos Mikael Edström!

Han fick en kanonbedömning och hade i Nomineringen svårt att välja mellan honom och Sidentassens kattunge! Han velade fram och tillbaka, men Nomineringen gick tillslut till Sidentassen(katten längst till vänster!)

Passar även på att grattulera alla vinnare och tacka Solkatten för en jättetrevlig utställningSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

SussiF
0

Jättegrattis :-)

Kul att hon kunde/vågade nominera en som har nos. Lycka till framtida utställningar.

Lovebuffen
0

Stort GRATTIS! Vilken vacker katt!! Jätteroligt att han med lång nos blev nominerad!!

Marita-L
0

Underbart roligt !!!! De är ju helt underbart söta de små grabbarna..fast de kanske inte är så små längre =))

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Sidentassen
0

Grattis till nomineringen.

Och jag kan väl tillägga då att anledningen till att Michael tog S*Sidentassen Keep The Cash PER f 02 istället för Geronimo var att han hade en ojämn panna, medans huvudet på "Hjärtat" var helt kkorrekt utan ojämnheter, vilket ju gladde och gläder mig förståss. Men din gosse är vacker han också, inte tu tal om det alls:-)

Hälsar Lotta P

Bullan
0

#4 Jo, han sa att han hade en aningens ojämn panna!…men det är ingen annan som kan hitta den ojömnheten tyvär!Fot i munnnenSå att han kunde känna den…förvånar mej!

Din uppfödda katt som Pilla vidade, var mkt sööööt! Grattis igen till Nomineringen!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Sidentassen
0

#5 Tack ska du ha., jag suger åt mig vet du ;-)

Ja ibland så kanske inte domarna tar på samma grejor när dom jämför, en del kommenterar öron, en del pannor andra ögon, det är ju så. Jag tycker iaf att Michael är en bra domare, det jag sett av honom (som åskådare då)

Ja Pilla är otroligt glad över sitt "Lilla Hjärta" som hon kallar henne och jag är glad att hon vill åka och visa min uppfödning:-)

Hälsar Lotta P

Summerwinds
0

Grattis, grattis! Kul att en långnäsa blir nominerad!

Bullan
0

#1, #2 Tack, javisst är det kul att hon kunde nominera en med lång nosrygg!! Var inte alls väntatGlad Om någon skulle ha shansen till nom, så trodde jag det var Geronimo. Men kul att brorsan fick det. Tror inte det är många domare som skulle göra samma sak.

#3 tackar! Ne…inte är de små längre till storleken ;)

#4 Tack…hon har en mkt söt look din uppfödda tjejSkrattande

#6 Klart man man ska vara stolt då det går bra för ens egna uppfödda katter, vem blir inte det ;) Och visst hittar domarna olika saker att slå ut eller premiera katterna för, så är det ju! Har bedömningar på en katt där det står mkt olika saker om käke/haka på, där domarna sett och tyckt mkt olikaFot i munnnen.

#7 TackSkrattande ja vem vet? Kanske det blir fler långnäsor i panel i framtiden?…skulle jag faktiskt tycka var litet kulSkrattande Är de fina i övrigt, så varför inte?

Tessan73
0

Grattis till dom jättefina resultaten. Dom är så jättefina.

//Tessan

krasivis
0

GRATTIS till dina "små" pojkars fina resultat! Särskilt till NOM då förstås men jag tycker att de är snygga båda två!!

Annkis54
0

grattis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Halle
0

GRATTIS Nina!

Tidlosa
0

Konstaterar snabbt att det ÄR såååååå vackert med silvermissar!

Det är helskoj att en liten mer långnosade misse får komma till panel! JÄTTEGRATTIS till de smås framgångar!

En undran bara…. Vad får de för käk? Det där är vad jag kallar katterityngd! *gillar*

Trini
0

Grattis!! Jag tycker att han är söt med sin näsa :) Vissa långnäsor är fina, andra inte tycker jag, men han har en fin näsa :)

u-marklund
0

grattis, synd att inte den andra fick ett också.

Bullan
0

Tack allihopaSkrattande

#12 STORT GRATTIS till alla Peach's katternas BIS och Nomineringar i helgen!!!

#13 De får RC Skincare sedan ca 12v ålder. Före det fick de RC Persian-Kitten. Och de älskar att smaka på den mat som står på middagsbordet ocksåOskyldig

#15 Tack och STORT GRATTIS till Lorrys BIS på lördagenSkrattande Ja, visst var det litet synd, men Geronimno kommer nog plocka sina utställningsmeriter så småningom.Skrattande Bullen är det litet tveksamt om han kommer få någon mera nominering på några år…tills han är helt färdiutvecklad iallfall, så det var kul att han fick sitt Nom nuSkrattande Men Geronimo är ju den som är bätttre utställningsmässigt sett av dessa två.

Och jättekul att pappan till grabbarna - Lill-Olle!(DSM EC S*Divornas Macho Aboo Action)blev bästa avelshane på söndagen med 33,33p.

Twice-As-Nice
0

Hej!

Grattis till framgångarna med era fina silverpojkar!

Lycka till i fortsättningen!

Hälsningar Kristina

Amorstroll
0

Hejsan!

Jättefina silverkillar med fantastisk tabby o spotted mönster. Dessutom så rent silver utan rufism. För att inte tala om deras kroppar! Nu är jag hemligt förälskad i "långnäsor" så jag är inte alls förvånad över Sitting Bull's nominering. Däremot är jag förvånad att inte Geronimos blev det.

Synd bara att det är så få utställningar norröver.

Skall du möjligtvis åka till SUK i Sundsvall?

Kram Lisa L S*Amors Troll

frukove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som alla kanske förstår så är jag jättestolt över dessa Nordic Silver killar!

Min LillOlle är ju pappa till dem!!!

Det är så kul när man får se avkommor på utställning!

Dessutom är de ju ganska lik sin pappa så det är ju bara att hoppas att de fortsätter att ställas ut!

Det var ju LillOlles 1:a utsällning som avelshane så det är ju jag jättenöjd med också, det vann han ju för att Bullen blev NOM!

SofiaJ
0

Ja grattis till två så fina killar, och nomineringen var du värd.. kanske skulle det ha varit två. =)

manbukten
0

Grattis till fina resultat