Godmorgon fr soligt Kungsbacka
Ser ut att bli en mkt varm dag här
Idag ska jag sy klart min kusins täcke t buren inför utställningen
Annars får det bli lite fika i solen också
Dagliga städet kommer man ju inte heller undan förstås
God morgon från soliga Viskafors !
I dag är det lite kattbad, sedan skall jag gå igenom lite utställnings skynke å packning osv.
Sola lite
bra för kroppen.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Godmorgon från Uppsala oxå.Här strålar solen direkt på morgonen,ser ut att bli en fin dag,ska tvätta och ha" kattvård" idag,men först ska jag åka en sväng till Maxi.
Godmorgon från ett strålande Göteborg. Idag skal jag och dottern till Ullared, tror tyvärr inte att vi kommer vara så ensamma där idag
. Men Ullared är alltid kul oavsett, är ju lite shoppinggalen. Borde kanske egentligen städat på en jobbledig dag men varför ska man alltid göra sånt som är trist?
Våra katter har redan gått ut i trädgården, innätningen är klar och de är ute hela dagarna, så fort man går upp ur sängen är det rusning till dörren för att vara katten längst fram då luckan öppnas.
Åå vad du e snäll Carina :) *mallig över att ha en sån kusin* Världens snällaste.
Ska bli kul att ses på Lördag! Men Emma skall med .. gick inte att övertala henne att stanna hemma. Hon har ett mycket begränsat ordföråd när det gäller Mellis "-MIN KATT" det är det enda hon säger .. suck … inte gick det att övertala henne om att få lååna Mellis lite .. hepp …
/Cattis

#4 Ska bli roligt få träffa Emma, klart hon ska med:)) hon ska ju ställa själv en dag förstår du väl, måste lära sig i tid.
Fast det kommer en period med killar imellan, sen så kommer katterna igen
Min dotter skulle varit med, men nu är det nya pojkvännen som tar sin tid, tänk vilken härlig tid de har
Nu har jag varit på morgonpromenad, mm så härligt det va i solen & frisk morgonluft, vovven la sig ner hela vägen hem, hon vet ju då är det hemgång, vill inte betyder det!
Nu ska symaskinen jobba lite till, sen ska jag ta en kopp i solen
#3 Ja nu är det allt folk i Ullared:)) alla har fått sin lön, en solig dag att ta ledigt fr jobbet. Men brukar gå bra om man inga gubbar har med, för de får man leta efter därinne har jag lärt mig
Hoppas alla får en mysig dag!
/ Carina

Här tvättas det buskynken inför Norge.
Solen lyser och det verkar bli en bra dag, jag kanske hinner påta i rabatter en stund. En kopp kaffe i hamocken blir det sen.

#4 Ska hon inte följa med mig hem och titta på halvsyskonen då?? Det är ju faktiskt mitt fel att Emma ska med då jag lovade henne att hon kunde komma hem till mig när hon tröttnade på utställningen.
Vi ses på lördag när jag vaknat!!
Sitter inne på det luftkonditionerade kontoret och längtar ut till det strålande vädret här i Göteborg! Men man måste ju jobba också :)
/Ingela
Godmorgon på er tjejjer ,ja det är morgon för mig idag, för jag har haft sovmorgon, en låååång sådan;-)) Här lyser solen från en molnfri himmel så det verkar bli en fantastisk dag.
Jag är riktigt avis på er som har så pass nära till Ullared, visst det går bussar härifrån också en gång varje vår och höst typ, men det är allt också:-( När vi bodde i Kalmar åkte vi dit ganska så frekvent, gillar ju att shoppa jag också:-)
Här blir det plantinköp idag också och sedan rota i rabatten och alla krukor, det älskar ju jag som jag redan talat om tidigare.
Pärlan är idag på dag 62 och när jag bäddade och gjorde iordning i förlossningsburen var hon den första att inspektera att allt var rätt och riktigt. Hon (och alla andra honor) tycker verkligen om att ligga där, det märks:-) Jag bifogar ett foto på den så ni ser hur den ser ut (det där med att infoga har jag inte fått in i hjärnkontoret ännu, jag är gammal vet ni;-)Bilden är inte så bra men "buren" är från golv till tak, med skåpen under som ni ser. Jag brukar ha en stol under så det är lätt för honan att hoppa upp och ner. De första dagarna får hon vara instängd där, ensam utan att oroas aav andra katter och lugn så hon kan engagera sig åt sina barn till 100%.
#6 åh så härligt det låter att få sitta i hammocken och ta en kopp kaffe. Får jag något över från mina skattepengar när jag köpt min paviljong då ska jag köpa en hammock också:-)
Ha en underbar dag nu och hoppas solen lyser ordentligt på er.
Hälsar Lotta P

#8 Visst är det bra ha nära t Ullared då man har ungar som äter kläder:)) men men finns de tider man bara drar sig för åka ner, köer, folk som kör på ens fötter
Brukar själv åka runt 17-18e i månaden för då börjar folks pengar ta slut, då kan man gå i ro därinne, sen kan man faktiskt få en plats för kaffe o räkmacka efter handling. Vi åker ju på 40 min, så brukar ta dessa turer redan kl 7-8 på morgonen, då är man ju klar vid 11 tiden när tokstollarna kommer med racerfart och sina vagnar som går som om de va motorer, ögonen på dem går åt alla håll, men inte ser de att de kör fötterna av en annan. Lite lugnande hade behövts ta innan turerna ner ibland
Ni är många som fått smått nu, och jag väntar först kull i mitten av Juni, sen kommer 2 till förhoppningsvis fram t Juli, så spännande nu!
/ Carina
Godmiddag från ett STRÅLANDE Trollhättan
min dygnstider känner ju de flesta till:) även om jag numera oftast är upp redan vid 9-tiden

har gjort lite "ska-bara" nu….o snart är det dags för "brunch" i hammocken
Guardians…hur gick det med fotandet av innätningen..jag är så nyfiken..kanske man kan knycka nån fräck detalj
vi har gjort färdigt halva vårt nu. Nu är det dags för trappsteget ner till nästa halva. Men rallycross-säsongen sätter ju käppar i hjulet. Hinner nog inte bygga på några veckor nu.
#9..ja många kattungar har fötts hos oss här på perser iFokus. flisan har fått 3 st sötingar..
Chocko är i v7 o Angel i v6..så..där gick den sommaren:):)
ha en underbar dag alla

#10 Får skaffa kattbarnflicka Annki :) Vi har våra vänner sen många år t grannar, de bor så vi kan prata med varandra fr våra ytterdörrar. Vi ska vara deras kattvakter i Juli då de åker t Kroatien, vår stora kille sover då därinne de veckorna. Sen kan vi nyttja dem då vi ska iväg. Visst låter detta toppen? Men med smått över sommaren blir det bara dagsresor t High Chaparall, Himleriket, Kosta en tur och badsjöar, men men så härligt med smått i huset igen, om vi får turen med oss, man vet ju aldrig om de luras dessa kattmammor:)
/ Carina
Ja du Carina,då vet jag vad man beställer ett nytt skynke,självklart blir det bra med kosing.Lena
Hälsningar LENA

#12 Nja jag kan bar asy IDP skynken :)) verkar så kenpigt med Sverak och att de har på insidan, aldrig sett ett sådant skynke
/ Carina
Då var man hemma igen från paradiset Ullared och det var så lite folk där, vi gick i affären 4 timmar och njöt och shoppade loss jag och dottern, jag som hade förberett mej på en kaosdag där men inte.
#10, det har jag ju glömt, ska fixa det, jag har ju skaffat systemkamera med nu men jag är ju såå *L* teknisk så jag har inte försökt fota ännu men det medföljde en fotokurs i köpet så den får jag nog gå.

#13 Carina det är jättelätt. Enkelbur har måttet 60*60*75 och dubbelbur 60*60*150. Taket syr man sedan separat liksom botten.
/Ingela