IC S*Rosenboms Girabaldi
Stort grattis Gabbe till hans BIS x 2 på Alfakattens utställning.Kul att det går så bra för honom.Stor kram till matter Bettan "krasivi"
Stolt ägare till tre La permer
Jätte grattis !!!!!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Stort Grattis!!!

Grattis Elisabet till Gabbes BIS // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Grattis!

Grattis Elisabeth & Gabbe :)
grattis
alltid lika kul

Grattis till en fantastisk prestation!
Grattis!!!!
Grattis Grattis Grattis Gabbe och matte
Hälsar Lotta P

GRATTIS!
Nu finns resultaten från Alfakattens utställning i helgen på deras hemsida!
Bara 18 kategori I-katter på lördag och dessutom 1 abs! http://www.alfakatten.se/Resultatlista080524.pdf
Bara 17 kategori I-katter på söndag och dessutom 4 abs! http://www.alfakatten.se/Resultatlista080525.pdf
Hälsningar Lisa L S*Amors Troll
Tack allesammans för era grattisar!!! Gabbe mjauar till er!!
/Elisabet

Grattis grattis
//Tessan

Jättegrattis!!!

Grattis!

Med tanke på att det bara var knappa 200 katter per dag så är nästan 20 kat 1 katter ganska många ändå.
I övrigt en väldigt trevlig utstälning i en trevlig och ljus fin lokal.
säger grattis här också:D
Grattis, grattis Gabbe och Elisabeth! 
#11 Oj, oj vad lite Kat1 katter 

Jag tycker inte att det % var lite kat 1 katter.Det var runt 60 kat 3 katter och knappt 20 kat 4 katter och resten kat 2 katter det var ju en väldigt liten utställning med bara knappt 200 katter. Då kan ju inte EXO/PER få mer platser då blir det ju en Kat 1 utställning och det var det ju inte.
En väldigt trevlig utställning var det.

Vad kul att det gick så bra för Gabbe! JätteGRATTIS till den välförtjänta vinsten! Är så stolt över min "Gudson"! Pussa lite extra på honom & förvarna att jag snart kommer & då blir det fler pussar!
#19 Det låter som om det var en jämn o bra fördelning med tanke på antalet raser. Vad kul att det var en sån fin utställning! NU måste mina pälsbollar komma i form, så att du kan få ta med dig en av dem! *S*

Hej igen!
Jag hoppas verkligen att jag inte blev missförstådd med mitt tidigare inlägg. När jag läser det igen, kan det kanske verka så!? Jag har ju en viss förmåga att lyckas bli missförstådd!
Att Gabbe är en vacker exothane väl värd sina BIS det vet vi väl alla redan bl a efter alla fina foton på honom som visats. Jag har dessutom sett honom live och kan intyga att så är fallet!
Jag tycker bara att det är så tråkigt att Kategori I minskar hela tiden på de flesta utställningarna. Dessutom prioriterar klubbarna andra kategorier i större utsträckning, kanske beroende på att så få perser/exot uppfödare är aktiva i de olika kattklubbarna styrelser! Kanske något vi borde ändra på!?
Hälsningar Lisa L S*Amors Troll
Tack alla för gratulationerna till Gabbes BIS!
Jag tycker självklart också att Gabbe är värd sina BIS. Det är ju givet!
Men jag är seriöst chockad över antalet Kat1 katter på utställningen, 17st på lör och 13st på sön. Vi har ingen kvotering/%-uppdelning i IDP och det är inget ovanligt att det är runt 70-80 st PER/EXO på utställningarna i södra Sverige, oavsett hur många katter det är anmälda till övriga hårlag. Därför känns detta extremt lite för mig. Inget illa ment till de som vinner! Ibland räcker det ju att man har en konkurrent 

Här uppe är det i princip alltid kvotering så att det ska bli jämt fördelat mellan raserna så att ha 70 EXO/PER på en utställning med 180 katter fungerar helt enkelt inte.
Som sagt räcker det med att ha en konkurant.Min Q hade ju lite lätt otur i helgen.Det var väldigt få klass 11 kategori tre katter.Och Q gick båda dagarna mot en Aby som sen blev JW på söndagen.Men det Abyn är så vacker att jag inte alls är besviken.Man rår ju inte över vilka andra som kommer.En BIS är alltid en BIS om man så vinner över ingen eller fyra.