Pärlan fyller 10 år idag!
Idag fyller Pärlan - GP & GC Halkatlas Pearl of Passion 10 år!!! Vilket också betyder att min första perserkull såg dagens ljus för exakt 10 år sedan. Kullen var en foderkull efter min hona Windy - EP & EC Halkatlas Wind Chasing.
Pärlan lever verkligen upp till ryktet att paddor har temperament. När man kammar/badar/fönar/klipper klor osv så fräser, jamar och härjar hon och när man är klar så är hon väldens gosigaste katt. Trots att hon gör väldigt mycket väsen av sig så har aldrig bitit eller rivit någon med vilje. Hon är en riktig primmadonna på utställning också. Hon vill bli hållen, lyft och klappad på ett visst sätt av assistenten
.
Här kommer några bilder på Pärlan…de nedersta bilderna är nytagna! Hon har iklätt sig sommarpälsen men jag tycker hon är vacker ändå
.
Pärlan som bebis - 3 månader.

Pärlan 5 år.

Pärlan 10 år.

Ha en härlig söndag! Kram Eva
GRATTIS PÄRLAN - 10 år !
Hon äääär fin trots sommarklädsel :-)
/Sussi
Jätte grattis…Hon är ju en riktig Pärla!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
GRATTIS till vackra Pärlan på hennes 10-års dag.
Ja henne känner ja mycket väl igen sedan min tid nere i Kalmar och på utställningarna IDP hade.
Hoppas du får många fler glädjande år med din pärla som jag tycker mig höra är som min "gammhagga" en RIKTIG padda
Hälsar Lotta P

JÄTTEGRATTIS Pärlan på din födelsedag!
Supervacker är hon!!
Stort grattis till Pärlan
sååå fin är hon

Grattis Pärlan på din stora dag!
/ Carina

Ett stort GRATTIS Pärlan på års-dagen. Damen åldras med behag, en VACKER katt.
/Helen

Grattis till Pärlan bra ålder. När jag pratar om speciella paddor menar inte jag det temperamnets fulla ostyriga utan den starka personlighet de har och roliga egenheter. Mina är hur snälla som hellst att hantare. men de vet vad de vill, men det jag är alltid flockledaren som bestämmer med mjuk vänlig hand.
Vi har nog olika tollkning på paddor, jag älskar katter och paddor med stark speciell personlighet. Tur är väl det. Det finns en beundrare till varje katt.

Hip hipp hurra för Pärlan på hennes 10-års dag.
//Tessan

GRATTIS Pärlan på 10-årsdagen.
Hoppas att matte Eva har bakat en god tårta till dig idag.
Kram från Cobby Luck cattery.
Så fin hon är, vilka ögon !
Grattis på födelsedagen
//Trini

Grattis på 10-årsdagen, Pärlan !!!
Lena W
Betty Back`s Exotics
Pärlan och jag tackar för alla härliga gratulationer! 

Jisses en sådan vacker madame. Sommarkostym är snyggt det också :)

JÄTTEGRATTIS till denna vackra PÄRLA !!
önksar
Lisa L S*Amors Troll

Underbart vacker tjej. Jag gillar dem lite extra när de verklliogen blivit vuxna - det finns en större totalcharm och närvaro då. Underbar, helt enkelt.
Tack snälla för era fina kommentarer och gratulationer! Roligt att ni också gillar min lilla Pärla. 
GRATTIS i efterskott Pärlan på 10-årsdagen!