Schlagertävlingen......ej om katt!!
WOW!
Nu har alla sjungit sina bidrag i schlagertävlingen! Jag har inte följt uttagningarna men har inte kunnat undgå att höra bl a det svenska bidraget……..MEN tyvärr tycker jag nog att Ukrainska bidraget är bättre (som jämförelse!).
En glad överraskning är ju NORGE, med sitt bidrag, tjejens röst och låten gillade jag!!! Några andra bidrag som JAG fastnade för är Israels och Turkiets!!!
Nu skall jag tillägga att de år jag följt denna "tävling" har mina favoritet ibland varit lääääängst ner….fniss….fniss……
Det skall bli spännande att se hur det blir i år……!?
Kram Lisa L S*Amors Troll
Rysslands (som vann) var inte så dålig!! Men nog hade jag väntat mig Sverige högre upp på listan!

Följer din linje o pratar inte om katt. Hur i helvet kunde sverige komma 21:a ??? Mina favoriter var Rumänien, Israel, Island, Danmark och Frankrike. Men är ändå glad över att Ryssland vann istället för Grekland. Nu får man gå o lägga sig lite besviken, schlagerfan som man är..
Gonatt //Monica

Här höll vi på Ukraina och Grekland.De var bäst och svängde lite!
Men nog förtjänade Sverige lite bättre.

Ja, då var det avgjort!
Ryssland lyssnade jag inte så noga på, fastnade inte för den när jag för första gången hörde den.
MEN mina favoriter placerade sig inte så dåligt denhär gången:
Ukraina som Nr 2
Norge som Nr 5
Turkiet som Nr 7
Israel som Nr 9
Natti Natti! önskar Lisa L S*Amors Troll
Den jag lade rösten på var Norge faktiskt, gillade den… men andra gången jag lyssnade på ryssland ikväll när det var mer avslappnat, gillade jag den bättre än jag gjort tidigare på kvällen. Kom inte Sverige på 17-e eller 18-e???
Ja nu får vi väl kvala in igen nästa år!!! Så dålig är ju inte låten!!

Stoooor besvikelse för att det inte gick bättre för Sverige, 18:e plats,,,nog var vi mycket bättre än så allt. Kul att det gick bra för Norge. Jag hade tippat Ryssland som 2:a så jag var ju ganska nära iaf.
Alla länder kvalar numera, utom vinnarlandet, England, Tyskland, Spanien o Frankrike. Dom är alltid klara för final. Detta att alla ska kvala är en ny regel från i år,,,tycker den är bra. Ja ja nu får man deppa ett par dar så går det över. Snart börjar ju fotbolls-EM

Så det blev 18:e plats för Sverige. Hörde Christian Luuk prata nåt om 21:a, men det var nog länder som skulle rösta efter det. De sista som röstade var ju inte lika intressanta, Ryssland hade ju redan vunnit.
Jag höll på Ryssland och Ukraina och Ryssland vann, jippiee !!! det ska bli spännande hur melodifestivalen blir nästa år , jisses vad mycket spektakel dom ska hitta på.
Att Charlotte Perelli inte kom bättre tycker jag inte var konstigt alls, som jag skrev i en tidigare show så är det enda hon bidrar med rösten och det räcker inte. Man måste ha en bra låt som folk tar till sig, man måste också kunna röra sig bra på scen mm mm, japp som ni ser är jag inte något Perelli fan*LER*
Jag hade också svårt att hålla mig vaken på slutet eftersom det var så många länder som skulle rösta*ha ha* jag som är van att lägga mig vid 9-10 tiden :-)
Nåväl, det blev en hård duns kan jag tro när Perelli landade, men kanske hon behövde det?
Hälsar Lotta P

Charlotte som gjort såå mycket promotion och så gick det inte bättre, ja vad ska man säga,, Är inte heller ett Perelli-fan och jag måste erkänna att hennes låt satt inte i mitt huvud förrän nu i slutet, hade jättesvårt att komma på hur den gick, o det bådar inte gott.
Men min fråga är fortfarande, VART TOG SCHWEIZ VÄGEN ??? den vackra killen som sjöng en så fin låt på italienska. han kom ju inte ens med i finalen, katastrof.

Jag hejade på Ukraina och hon blev ju iaf tvåa, bra det också.
Rysslands var faktiskt bra, en låt som många kan ta till sig helt klart.

Jag blev då glad;) äntligen vann rätt låt!!!