GODFÖRMIDDAG ALLA MAMMOR !!
Ja, så kom dagen D igen, den dagen vi mammor får slita i vårt anletes svett för att fixa mat, kaffe och tårta till barnen och kanske ev barnbarn som kommer……………….. NJA, nu tar jag väl i kanske, men visst ligger det väl lite i det ändå??
Jag kommer att göra det lätt för mig. Nu ska jag svänga ihop en gräddtårta med jordgubbar på färigköpta bottnar, och så blir det grillad fläskkarre med ICA:s färdiga potatisgratäng som dom har i plastförpackningar, jag tycker faktiskt den är god.
Solen skiner här och det är faktiskt hyfsat varmt, så jag tänker vara ute i trädgården, min favvisplats som ni säkert märkt.
Katterna är reda ute i rastgården, där trivs dom förståss, där kan dom studera och jaga småkryp eller varandra, klättra i trän eller bara sova gott i gräset i solen.
Ha en underbar dag nu allihop
Hälsar Lotta P

Visst är det oftast vi mammor som får jobba även denna dag. Mina barn är 5 o 7 så dom har inte riktigt koll på läget, ska bjuda upp Tessan på tårta senare idag (hon som inte ens visste att det var mors dag) Och hon kallar mig yr,, fast det är jag ju oxå. Sen åker barnen till pappan och då lägger sig lugnet över prärien. Tycker faktiskt det är jobbigt.
men innan dess blir det utflykt till en park här i Gävle, lite picknick i det vackra vädret.
Färdiga potatisgratängen är suverän, och så enkelt.
ha en toppen dag allihop.
/Monica
Hej Hej !
Här vet ingen om att det är morsdag…bara jag..fniss.. alla gör sitt å har fullt upp med både det ena å det andra…
Har kört en sväng till sopstationen och skall nu börja förbereda inför maten…sedan skall vi bara lata oss på altanen..det är ju ett underbart väder ute…
Ha det gott ni alla
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#2 Samma här…. Det är aldrig någon som kommer ihåg den här dagen här :-( När Saga blir lite äldre blir det nog lite annorlunda, hon tycker att jag är den bästa mamman :-)
Hundarna är uta och här inne är det fullt ööööösssss på kattungarna, dom flänger omkring som torra skinn !!
Ha en skön dag och……..
GRATTIS TILL ALLA MAMMOR !!!!
Grattis alla mammor!!! Hoppas ni får en härlig dag med era barn och många blommor och presenter!
Jag och mina syskon ska åka ut till mamma och pappa i eftermiddag. På vägen ska försöka få tag på en squashplanta som hon önskar sig!
Förutom att min mamma är en underbar mamma och en fantastisk kompis, så älskar hon perserkatter! Hon hjälper mig jätte mycket att sköta och fixa med de katter vi äger tillsammans och ställer allltid upp att vara kattvakt och hjälper till när katterna ska badas och fönas. Nu har hon t om börjat hänga med på utställningar 
Mamma står på scen 2a från höger tillsammans med Windy!

Här har jag inget hört fr några av barnen:) fast dottern är på tränarkurs i Kungälv t i eftermiddag, brukar vara hon som håller ordning på sina småbröder:)
Men detta med mors dag är inget jag ser som viktigt!
Kommer barna så gör de, kardemummakakan står i ugnen iallafall, man vet ju aldrig!
/ Carina
För mig har mors och fars dag stor betydelse. Jag tycker om att ha en dag på året när jag lite mer än vanligt kan visa min mor och far hur mycket jag älskar och uppskattar dom och också är tacksam för att dom ÄR mina föräldrar.
Visst jag gör det var och varannan dag, talar om för mamma hur mycket hon betyder men , jaa, jag tycker om det där lilla extra.
Dessutom tycker jag att det är kul när barnen kommer och få presenter kan väl ingen tycka vara tråkigt, eller gör någon det? Det är ju jättespännande ju, egentligen är det ännu roligare att ge bort dom, men att få kommer klart på 2:a plats:-).
I dag fick jag nöja mig med ett barn här, Jessica, eftersom lillebror Fredde jobbar och alltså är på sjön. Men hon hade med sig en UNDERBAR orkide, jag samlar ju på såna, + ett liitet paket. Snacka om att jag blev glad när jag såg att det var en I-pod nano 3:e generationen, WOW, var vad jag sa:-)))) Jag har länge velat ha en I pod och nu har jag det, jippiee vad jag är lycklig 
Nu ska jag ladda ner musik och ljudböcker i massor !!!
Ha dé
Lotta P

#6 För er som har en mamma att hylla avundas jag. Dessvärre har jag ingen som är värd att uppskattas på det viset, önskade jag haft en mamma som älskade mig också, men jag fick tidigt veta jag va oönskad
Jag har mina egna barn, de hyllar sin mamma, men det blir ibland problems med idrottens alla tider kring dem.
just precis nu plingar min som på 19 på msn:))))
/ Carina