jazmines tandkött
Hejsan!
Som de flesta av trodde så var det ingen fara med henne utan lite tandsten. Det jag får göra nu är att borsta tänderna på henne och så har jag köpt bra tandfoder. Mjukmaten har jag oxå plockat bort för tillfället. Så nu kommer allt ordna sig.
/Monica

Ja jag såg ju skillnad redan idag på henne,,,hon var ju inte alls speciellt röd längre, det där kommer bli kanon.
//Tessan

Där ser du Monica, det var inget farligt. Mycket skönt att höra :)/Linda

Härligt höra!
Har själv fått ta till lite knep då det varit så här, kommit på de 2 äldsta nu ibland, men veterinären såg inte mkt tandsten utan ville vi skulle tvätta/hålla rent så blir det bättre
/ Carina
Så bra att det var så lite, men det är ju bättre att vara klok och kolla upp vad det kan vara, som du nu gjorde, istället för att man kanske senare står där och det då är ännu allvarligare.
Har katterna tandsten är det ju viktigt att ta bort det antingen om man klarar det själv (jag gör det inte med mina dåliga händer) eller hos vet. Jag har förresten en tandstensskrapa om någon är intresserad, själv använder jag den ju inte.
Lycka till nu med tandborstningen och allt annat och fortsatt trevlig helg önskar
Lotta P

#4 Lotta, hur använder man en tandstensskrapa??
Är det nåt som är bra så skulle jag va intresserad av den.
/Monica
#5 Jag PM:ar dig…