Gomorgon 24 maj
Go morgon på er alla glada.
Idag skiner solen här i Gävle, underbart. Idag blir det en liten städdag här, kanske bada en katt. Sen är det uppladdning för melodifestivalen i kväll och heja på Sverige. Jag är ett riktigt melodifestivals fan, så det här är lite av årets höjdpunkt för mig
. Tur nog så är min kära vän Monica oxå tokig i melodifestivalen, så ikväll så klär vi upp barnen och oss själva och ställer fram massa gott och har en riktig show kväll hi hi hi.
Hoppas solen skiner hela dagen för då kan man gå ut o sätta sig på gården och sola en stund på eftermiddagen med en god kopp kaffe.
Ha en bra dag nu allihop
Skickar med en liten morgon bild på min dotter o lilla Flory som alltid sover med oss i sängen.
//Tessan

God morgon säger jag med. Hemskt vad tidigt vi är uppe här i Gävle.. Fast vad gör man när man har barn som vill upp + att rullgardinshelvete (ursäkta) ramla ner halv 7. Vackert väder är det iaf så det är lite lättare att kliva upp. Nu blir det frukost, kattvård och sen ska vi ut och njuta av dagen. Och som tessan säger: sen blir det uppladdning inför "Mello".
Ha en underbar dag.
/Monica

Godmorgon! Solen skiner även i Kungsbacka.Funderar en del på vad man ska göra denna barnlediga dagen, pojken är ju på sitt kortishem 1 gång månaden, man borde ju göra något
Fast det har vi inte gjort en enda gång han åkt dit under 1år.
Nästa helg ska jag ställa ut, och detta har jag inte gjort på 1,5år så hoppas jag kommer ihåg alla tillbehör som ska med :))
#0 Vilken söt dotter du har Tessan, flory ser ut att fundera på om din dotter har tappat klapphanden:)
Hoppas ni får en mysig kväll med melodifestival, inte min grej sitta titta på, men det blir säkert det vi gör:)
/ Carina
Godmorgon!!!
Här i Linköping är det underbart väder! Min sambo åkte till stkh imorse, hans systers man har svensexa. Själv ska jag åka till Falun igen
Tala om att man får träsmak i rumpan men det är det värt. Jag har min styvpappa och hans "nya" fru med mig så det blir som en liten utflykt kan man säga. Då går det nog lite fortare!! Ikväll blir det eurovisonsongcontest hemma hos lilla syster tillsammans med vänner o en massa gott!
Ha en fin dag alla!!

antligen soligare, drygt att man utvecklat pollen allergi nu, men men alltid ska det va naget hehe

Gomorron alla glada 
Sandviken ligger ju inte långt ifrån Gävle och då skiner solen naturligtvis även här.
Var uppe med tuppen idag fast man hade sovmorgon :-( Det är som om kroppen ALLTID ställer in sig på 06.15? Vaknade med kurrande mage så det var bara att kliva upp.Katterna blev glad förstås då dom oxå får nåt gott i magen då man öppnar kylen.
Idag ska jag fortsätta att packa några lådor inför flytten om tre veckor,och det ska det rensas och kastas MASSOR denna gång.
Jag är ju en sån där som spar på allt ….kan vara bra att ha:-)
Ska oxå försöka hinna med att bada 3-4 katter och fota dom inför hemsidan….som ALDRIG blir färdig :-) Det är så mycket att göra på den så jag orkar aldrig ta tag i det….är det fler som känner igen sig? Jag kommer ju dessutom inte in i programmet från den här datorn så jag måste ringa Junia varje gång jag ska lägga in nån ny bild….stackasr Junia….du får stå ut med mycket!
Ha en underbar dag i solen ni som får tid att vara ute och HEJA SVERIGE!!!!! Är oxå ett sånt där "melodifestivalfreak" Är bjuden till en kompis på grillat men jag tackade NEJ!!!!! Vill sitta ALLDELES själv så ingen lämnar några kommentarer mitt under låtarna *asg*
Jag ska göra lax i ugn med gorgonzola och cremefraich och pressad potatis med romsås och en god sallad *mumsfillibabba*
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Inget godmorgon här i Ramnäs men däremot GOD FÖRMIDDAG *LER* jaa, jag har haft sovmorgon jag:-)
I går var jag ute och jobbade i trädgården så idag är jag ett vrak. Det kommer alltid en räkning dagen därpå, jag vet det så väl, men kan ändå inte låta bli att jobba lite extra när jag känner att jag orkar.
I dag är det ju marknad och jag ska, som det marknadsfan jag är, självklart dit och känna och klämma på ALLT *hi hi*
Sedan blir det ju SJÄLVKLART melodifestival ikväll, men med rissk för att bli lynchad nu, jag tycker inte om Sveriges låt, jag tycker inte om Charlotte Perelli, inte hennes show, nej inget. Sverige hade så många andra låtar som säkert gått mycket bättre, men detta är mitt tycke.
#5 Du, jag kommer GÄRNA hem till dig och ser programmet, jag lovar att vara KNÄPP TYST, bara jag får smaka av maten :-)
#3 Fy dig, att plåga mig med dessa bilder, men jag får väl hoppas det blir en copycat nästa omgång så jag slipper denna plåga. Ha en trevlig resa idag.
#2 Jag tycker ABSOLUT att ni ska hitta på något idag TILLSAMMANS, inget jobb utan bara njuta, det är ni väl värda
#1 Hi hi hi, jag skrattade allt lite smått när jag läste om rullgardinen, ASG* jag har gardiner med omtag som jag bara släpper ner på kvällen, så smidigt så.
#0 Oj vilken söt dotter du har :-) Hoppas du får din sol och kaffestund i solen, och en härlig kväll ikväll:-))
ha det gott allihop
hälsar Lotta P

Go´förmidda säger välan vi här då…
…fastän vi har vare uppe ett bra tag vi me!
Då vi bor ett "stenkast" från Tessan här i Gävle så skiner solen även på oss! Pappsen i familjen är redan ute & klipper gräset & vår trädgårdstraktor låter ju som en skördetröska ungefär *flin* så nu e nog hela grannskapet vakna & på "bena" *ler* Själv har jag utfodrat alla "di sma" här hos Harlibries gänget, vi har ju förtillfället en hel "hög" me "smafolk", både 4-beningar & 2-beningar *ler* nu väntar kattvård ute i solskenet i kattgården & 2-3 katter ska jag nog hinna me & bada me. Underbara Petdryer säger jag; med detta går badningen på ett kick & vilket resultat sen…helt fantastiskt!
Ha en underbar dag NI alla!
Kramar!
Harlibries Tina

#6 *asg*
Om du LOVAR att sitta alldeles tyst så gör jag gärna en portion av min favvorätt till dig.Jag lovar dig…..det är SMASKENS!!!
Kram
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#5 *asg*, alltså du är precis som mig, det ska vara total tystnad under melodifestivalen, men nu när barnen blivit större så lär jag ju acceptera att dom vill titta oxå, men är dom inte tyst så blir dom hänvisade till sina rum med omedelbar verkan
. Du skulle inte kunna skicka hit en portion av din favvorätt hit till Gävle oxå,,,jösses va gott det låter
.
Kul Tesan at tdu gillar melodifestivalen,jag är extra spänd inför kvällen,då min sons bästa kompis skrivit låten Heros,jag tror på bra pla
cering iallafall.LENA
Hälsningar LENA

God eftermiddag!
Jo jag lever ännu (fick pm som undrade om jag dött!). Som numera hårt arbetande kvinna finns inte mycket tid över till att häcka framför datorn. Men jag trivs underbart med livet, älskar att jobba igen och lönekuvertet som damp ner häromdagen var en riktigt rolig läsning :-)
Katterna lever livets glada dagar här, har inte mycket tid över för dem heller, krattar över dem med en kam ibland. Gissa hur snygga de är just nu?
Som någon skrev här ovan, konstigt att man ska vakna kl 6 när man har sovmorgon! Slog upp de violblå så dax i morse och har varit flitig med städning och tvätt. Börjar känna mig något mör nu så det blir perfekt att sitta och "titta" på melodifestivalen. Kommer förmodligen att sova mig igenom det hela :-))
Nu ska jag ut och sätta mig på altanen och njuta av solen!

Här hos mig får man prata hur mkt man vill under medlodifestivalen *ler* Men tyvärr får jag nog kolla själv. Alla verkar ska på grillfest, själv har jag en hona som är dräktig på dygn 63. Så då är jag såklart hemma & väntar på bebbarna.
Trodde de var på g i förrgår, men nu är hon helt lugn. /Linda

Hihihihi..vadå PRATA under melodifestivallåtarna? :-) Är du inte klok *asg*
Min dotter och barnbarn frågade om dom fick komma ner för att göra mig sällskap men jag sa blankt NEJ!!
Lycka till och jag håller tummarna att förlossningen går bra och att det kommer ut massor av sötnosar.
Håll oss underrättade :-))))
Nu ska maten in i ugnen ha en trevlig kväll
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#13 Hallå, jag kom inte in förrän nu och läste det du skrev om maten
Nu missar jag ju det, jag trodde väl inte du skulle göra åt mig också, jag HINNER bara inte till dig till 21.00.
Nåja, du kan ju äta dig riktigt mätt och jag får väl ta lite av maten jag har här då. Det blir grillad oxfile med råstekt timjanpotatis, kall sås och sallad. Till det serveras en kall öl till min "gube" och ett glas "vitt" till mig ……alltså vatten (jag är ju ofrivillig nykterist, hur kul det nu är)
Ha en trevlig stund framför TV:n nu tjejer , gubbar , ungar hundar, katter och alla andra kryp som kan finnas
//Lotta P