Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 712 ggr
deroba
0

Åhh vad jag blir arg!!!

Jag har alla mina katter försäkrade i bolaget Sveland. Dom håller nu på att lägga om systemet där så katterna som har blivit försäkrade dom senaste månaderna har dom inte lagt "hunnit" lagt in i systemet utan tagit alla uppgifter på papper och det vet ju alla hur lätt papper kan försvinna. Skulle teckna en ny försäkring för någon vecka sedan och passade då på att fråga hur många katter dom hade uppskriven på mig. Döm om min förvåning när dom talar om att det bara är halva min besättning som är försäkrade?!? Jaha och var har då resten tagit vägen? Jo det finns här i någon av våra högar som vi inte hunnit med att lägga in än, får jag till svar.

Jag tänker tillbaka på någon tråd där det var någon här som hade fått faxa in sina papper i omgångar och ändå hade dom försvunnit, Det var förmodligen ett annat bolag men det visar hur lätt papper kan "komma bort". Tänk om det skulle hända något härhemma och jag skulle behöva söka vetrinär till någon av mina och dom inte kan hitta mina papper, det kan ju bli en väldigt dyr historia. Jag är förmodligen välkänd där på Svealand nu och dom papper som finns där under mitt namn är väl märkt med GK=gnällkärring men det bryr jag mig inte om. Herregud det är ju mina katter vi pratar om!!!! Dom liksom mina barn betyder allt för mig!  Ville bara göra er medveten om detta så ni kan kolla upp om ni har försäkring där så att det inte blir något strul den dagen ni behöver utnyttja er försäkring. Dom räknar med att vara klara förhoppningsvis till midsommar.

Sorry ett surrigt inlägg men jag är arg!

Tessan73
0

Hoppla hoppla,,,är du arg :), tur man inte jobbar på Sveland nu dåGlad*blink*. Kollade oxå upp allt när jag tecknade ny försäkring förra veckan, men mina hade dom fått med allihop iaf. Tack för informationen.

//Tessan, som trots allt är väldigt nöjd med SvelandGlad

Anna77
0

men det är ju jättedyrt när det händer något. Min katts veterinärräkning gick på 18 500 och jag fick ändå betala 6500 kr och han klarade sig inte så det är jättetragiskt. Inte perser men iaf…

Annkis54
0

men hur gör de då om det är nån som har försäkrat sin katt o den inte är inlagd…o nåt händer
gud vad otrevligt..
jag var oxå nöjd med Sveland när jag hade dem…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

deroba
0

Jag har hitills alltid varit nöjd med dom, aldrig haft problem tidigare. Fick tag på en riktigt ***** idag dock. Har inget behov av att använda försäkringen nu dock men man vill ju iaf veta att dom backar upp om det händer något.

Summerwinds
0

Usch, förstår att du blir förbannad!

När jag hade Sveland fick jag betala x antal ggr för en katt som hade varit död i flera år! Någon hade "glömt" att plocka bort honom, fast att jag både hade ringt och skickat in papper på att han var avliden. Jag hade ingen specificerad faktura då utan bara en klumpsumma på alla katterna som jag betalade och trodde förstås att allt stämde. Jag fick ingen upprättelse i detta fallet. Mina telefonsamtal (antar att de loggas på något sätt) och papper på katten hade tydligen "försvunnit". Så jag bytte till Agria fortare än kvickt.

Kittentotts
0

Sveland gick jag ur för längesen efter flera fall då deras försäkringar tydligen inte täckte någotFundersamVärst va en liten som föddes 2004 med kroniskt fel på sina tarmar, felet upptäcktes efter flytt. Min dolda fel täckte inte behandlingen, ej heller deras på folksam, en dyr historia på 10.000:- blev det, och det är så trist då det blir spänt mellan uppfödare o köpare i ett sådant fall. De andra va små saker, men man vill ju ha hjälp av försäkringar.

/ Carina

Lovebuffen
0

Mina katter och min hund är försäkrade i Sveland, så det känns ju inte bra att veta att det är så där.

Dock pratade jag med dem för bara en vecka sen och då hade de koll på oss iaf, fast vissa uppgifter som jag ville ändra vägrade de att ändra nu utan sa att de fick jag göra när året löpt ut!?!?!?!? Men jag vill ju ändra det NU. Hemlis

yadhayezibas
0

Jag har mina katter i Agria o jag har ändrat o kucklat o grejjat flera ggr utan problem..

KungBores
0

Är dom servicemindade så täcker försäkringen även om katten de fakto ännu inte ligger i det nya systemet utan endast på papper.
Att byta datasystem gör man inte i en handvänding och det kan ta väldigt lång tid att föra över försäkringar från ett gammalt system till ett nytt. Det kan t o m vara så att överföringen måste göras manuellt och det tar tid. Jag avundas definitivt inte deras arbetssituation just nu då man kanske står med benet i två olika system. Till det ska man serva sina kunder.
/Ingela

Annkis54
0

#7..så har Agria sagt till mig oxå
att om man ska ändra nåt..exempelvis om man har kastrerat o ska ta bort avelsförsäkringen..så får man vänta till försäkringstiden har gått ut..till brytdagen eller hur jag ska säga..kommer inte på ordet nu
men om man säljer en katt..så tas den naturligtvis bort direkt..eller om den avlider..eller avlivas

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

KungBores
0

Att en katt tas bort från försäkringen när den är såld/avliden har med att göra att "risken" (ursäkta försäkringsspråket" har upphört för dig som försäkringstagare. Här kan man likställa djurförsäkringen med bilförsäkringen som upphör när bilen är såld.
En kastrering kan man se som en förändring men där "risken" inte har upphört eftersom försäkringstagaren fortfarande har kvar försäkringsföremålet dvs katten i detta fall. Kan likställas med att man flyttar och har med sig sitt bohag till ny adress där försäkringen fortsätter att löpa, förutsatt att man flyttar inom Sverige.
När det gäller Sveland som jag själv har haft som försäkringsbolag sedan 1994 och även varit ombud för har det aldrig varit något problem för mig att ändra omfattningen på en försäkring under löpande försäkringsår. Men självklart ska man inte hålla på att vela fram och tillbaka för då kan försäkringsbolaget säga att ändring görs vid kommande förfallodag.
/Ingela

yadhayezibas
0

#10 Jag har fått ändra mitt i perioden….No problem!!