Godförmiddag från Ramnäs
Hejsan på er alla kattälskare.
Jag kan ju börja med att berätta att jag inatt inte alls älskade mina katter speciellt mycket då jag vaknade av att dom vält ner mitt vattenglas så det gick i 1000 bitar (nu tog jag i men det får man göra vid såna här tillfällen, eller hur ?)
Sedan så har Coccos och Byske fått för sig att dom ska ha race över mitt ansikte vid en viss tid på natten, SUCK, först Byskes mjuka tassar och sedan Coccos iskalla, snacka och chock när man vaknar!
Inte nog med det så ligger Trasan (paddan ni såg på ett foto häromdagen) med sina modiga 7 kilo mellan mina knän och vägrar flytta på sig när jag vill komma upp = alltså jag kan inte rör mig !!!!!
Ha ha ha, ja så kan det vara här…….. för övrigt skiner solen från en ganska molnfri himmel, men jag ser på träden att det blåser friskt. Det är marknad i Västerås fre-sö och vi hade väl tänkt åka in och titta på den i eftermiddag. Annars blir det nog lite planteringsjobb för mig. Jag är GALEN i sånt den här tiden på året
Jag har bara en rabatt men MASSVIS med krukor och urnor, det tar skitlångtid att vattna när allt är klart men vad gör det, det blir ju så himla fiiint:-)
Ha en skön fredag allihop hälsar
Lotta P

Godmorgon från österlen !
Här skiner solen idag också just nu så har vi 16+ kan bli en fin dag.Hästarna har varit hos veten igen.Halvblodets foster har vuxit något och hjärtat syntes idag.Ser ut att vara ett litet foster så det får bli kontroll igen nästa fredag.Fullblodet ska sprutas igång på måndag och semineras väl i slutet på veckan.
Peter Pan och jag skulle egentligen åkt på utställning till Hässleholm i helgen men jag väljer att stanna hemma.Han har lagt hela sin päls på mattan i vardagsrummet så han ser lång och tanig ut inget att visa upp.
Ska pyssla lite här hemma idag.
Ha en mysig fredag //Sylvia
TS får mej till att tänka på denna
#2 Japp, typ *ASG*

God middag allihop!
Jag ska nu packa resväskan för pojken som ska på sitt kortidshem över helgen.
Får se vad gubben o jag ska ta vägen då det blir tyst i huset sen, vi brukar sitta i varsitt hörne, blir för lugnt liksom
Igår va jag inne och badade min grannes perserkatt, äntligen gick mina ord in i örat på henne, kattens feta päls som alltid tovar sig, hennes förklaring: men jag badar ju henne med schampoo, hur man än tjatat om avfetta katten så tog det fr sept-maj att fatta, om ni visste så fin hon blev, men ett bad till på Torsdag nästa vecka har jag sagt, hon tittade som om jag va sinnes sjuk, men sa t henne, va du glad att katten bara behöver ett bad till, helst hade jag gett henne 5 som hon sett ut :)
Ha en fortsatt bra dag!
/ Carina