Go'morron Gooomorron
hör fåglar sjunga glatt godmorron gomorron i köööör.
Här är det solsken och fågelkvitter. Jag har satt ut hundarna i hundgården en stund så katterna kan få röra sig fritt i huset ett tag. Det är fullt bus :-)
Hoppas ni får en lugn och skön onsdag.
/Sussi

God morgon Sussi
Godmorgon!
Min enda hund, Chornie, är också ute just nu. Hon sitter fast i lång lina för hon kan få tokspel och jaga efter bilar som kör utanför staketet.
Det ser ut att bli en strålande dag. Solen skiner och det är ca 8 grader varmt just nu.
Ha´en bra dag önskar Elisabet

Godmorgon godmorgon!
Första dagen på en månad som det inte är strålande sol här i Göteborg, mwen värre än lite moln är det inte. Det där ruskvädret från östkusten har helt missat oss den här gången (det var väl gott att vi för EN GÅNGS SKULL hade bättre väder:))
Inget fågelkvitter dock. Jag gillar att bi i stan men jag kan sakna närheten till naturen. Själv får jag nöja mig med spårvagnsgnissel och en och annan sirén.
Igår hittade jag en helt fantastisk bolåda på Bolagret. De har börjat med djurprodukter och är riktigt rimligt prisade. En hopfällbar sak med praktiska dragkedjeöppningar både på framsidan (fast med en liten kant så småungar inte komer ut) och ovanpå (som man alltså kan öppna när bebbarna blivit lite mer rörliga för att fortfarande ge mamma-katt en väg ut som ungerna inte kommer åt. 399 spänn, helt otroligt, och då ingick bottenfällen som dessutom har en dragkedja så man kan stoppa in saker som värmedynor i den. En mjuk och gosig kattbäd får gott om plats på tvären där inne, det har blivit rena kattlyxen.
Jag sprayade den med kattmynta igår för att bli av med "ny och konstig"-lukten och Loppan har redan börjat föredra den framför de övriga iordninggjorda lådorna. Dag 63 idag. Jag säger som den andra Emma. Bebben (tror faktiskt bara det är en) kom nuuuu!

God Morogn/förmiddag el vad man ska kalla det:))
Här har vi klippt magar, rumpor o annat på töser som ev är dräktiga och några vi vet säkert är
Skönt för dem ha korta magar under sommaren också
Inget särkilt har vi på schemat mer än att tvätta o handla lite
#3 Bolagret? bor ju i dessa trakterna också, men aldrig hört det namnet, vad ligger detta stället? vore ju spännande åka o se vad de har
Nu ska vi vattna i trädgården, en mulen dag, kanske blir det regn, men det behövs mer vatten än regnet kan ge
Ha en bra dag!
/ Carina
Hej och godförmiddag alla glada kattmänniskor:-)
Här är det också soligt och fint, men det har varit undernollan inatt. Tur att jag täckte mina plantor igårkväll.
Själv har jag sovit som klubbad inatt (skööönt, inget vanligt förekommande) ända till klockan ringde 09.00.
Katterna springer som vanligt in och ut i sin rastgård, men dom är mera ute än inne faktiskt. Jag sjunger verkligen kattluckornas lov, inget pass, gör som ni vill:-))
Sussi: Jag säjer bara Sigge Fûrst och frukostklubben, vem minns väl inte det ?
#3 Kan man få en bild på den där bolådan , tack?
Lycka till med bebis !!!!!!
#4 Håller med dig, det är jätteskönt med klippta/rakade magar, både för djur och människor;-). Jag håller dom också korta under, och blivande mammor blir alltid rakade så det är lätt för bebisarna att hitta maten.
Nu ska jag fixka morgonarbetet som brukar vara klart för länge sedan, men som sagt var, det var skönt att sova också.
Ha en härlig dag allihop
Hälsar Lotta P
#5 Det var just frukostklubben jag tänkte på :-)