Kylig tisdagsmorgon
Godmorgon alla kattälskande människor därute.
Här i Ramnäs håller solen precis på att gå upp och det ser riktigt lovande ut, än så länge iaf. Det har varit kallt inatt -2, tur att jag "klädde på" mina växter i går kväll.
Om jag orkar ska jag ge mig iväg till Åsby och handla lite växter, men efter gårdagens intensiva kattbadande vete 17 om jag orkar……. Jag badade 4 av mina långhåriga och så det lilla "monstret" Coccos och det räcker för att jag ska vara som ett vrak i flera dagar. Händerna vill inte alls som jag idag och kroppen bara "skriker" när jag rör mig. Men jag har rena katter, och det känns fint.
Just nu ligger Pärlan på bordet framför mig. Vi har ju börjat nedräkningen nu inför hennes bebisar om exakt 11 dagar är det dagen D för henne och Stephen(Lena Fritz otroligt vackra gosse) att bli föräldrar till några förhoppningsvis vackra bebisar. Ja jag längtar efter kattungar nu, det är så länge sedan jag hade några.
Jag hoppas ni alla får en fin dag, att Brumma får sin hett efterlängtade bebbar, att Emma får ordning på alla möbler därhemma, mm mm
Ha det gott Lotta P
God morgon ramnäs
här i blekinge karlshamn är vildigt blött efter allt regn som kom i natt o nu ligger diset lågt och det är kyligt brrrr
nu väntar en ny jobbdag igen men som tur är slutar man 11 i dag hihi
hoppas ni får en underbar dag alla mina perser vänner…

Go morgon från ett halvsoligt Gävle.
Här är det vak som gäller idag igen (dygn 66), tur man kan vara hemma från jobbet, och att chefen oxå älskar katter och förstår att man vill vara hemma.
Ska strax väcka barnen, och köra dom till skolan, sen ska jag nog bada nån katt medans jag väntar på bebbar. Så det blir en lugn dag i dag.
Ja just ja, det är ju första deltävlingen i melodifestivalen i kväll, får ju inte missas, jag är ett riktigt tokigt melodifestival fan
.
Ha en bra dag allihop
//Tessan
Godmorgon!!
Här i Linköping skiner solen! Dock var det rätt kallt inatt när vi kom hem efter att att kört bil i 8 timmar. Trots kylan så var det några igelkottar inne på vår tomt.De var i full gång med att göra fler igelkottar.
Fast jag var trött o ville sova så var jag ju bara tvungen att fota dom.

Ha en fin dag alla!!!
Hälsningar
Pethra
UNDERBART foto Pethra. Igelkottarna är ju för roliga när dom ska till och…..hmmm ja ni vet. Du är allt en dudktig fotograf du. Synd att du inte hann med att ta fram kameran när du hade besök senast också ;-)
Skönt att ni är välbehållna hemma nu också efter er långa resa. Vi höres väl kan jag tro
KRAM Lotta

Hört de tar det försiktig då de ska till att….ja de är ju sticksiga. Ett radioskämt häromdagen som tog t detta samtalsämne, de är hur gulliga som helst dessa Igelkottar, vi har 1 på tomten
Jag har precis planterat min kattmynta jag odlat, får se om den tar sig därute så det blir lite roliga leksaker senare av det
Nu ska jag ta mig in i duschen, va lite kyligt ute idag, men solen lär komma fram mer o mer. Idag har skolan här aktivitetsdag, ska gå en promenad och smygtitta in sen:)
/ Carina