Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 653 ggr
Sidentassen
2008-05-19 07:05
0

Tidig måndagmorgon

Hej på er.

Här är det tidig och frostig morgon. Ute sipprar solens strålar genom träden, nästan molnfritt är det och -1,6 grader kallt, brrrrr. Vilken tur att jag täckte mina blommor igårkväll, annars hade det varit godnatt för dom nu.

Katterna sover fortfarande, ja dom har varit en sväng vid frukostbordet för att få den sedvanliga skinkan och Bregott klicken, men dom är smarta och somnar om igen, vilket jag inte kan, det är därför jag redan sitter här och skriver.

Katterna ja, idag är det STOR kattrenovering här i huset, ALLA (utom de som har bebbar i magen) ska bada, fixas öronen och ansiktet ,alltså klippa fram ögon mm. Det sista gör jag i stort sett alltid vid bad för jag tycker dom ser så mycket trevligare ut när dom inte har massor av hår hängades ner för ögonen.

Efter att katterna renoverats är det min tur, klippning och lite gråahårkamoflage (slingor) tror jag det blir, men det hinner jag nog inte med idag.

Jag hoppas ni andra också har en sol som skiner på er när ni vaknar och att er måndag blir jättebra

Detta hälsar

Lotta P

zandersson
2008-05-19 08:14
0

God morgon från ett soligt ÖrebroSkrattande

Vaknade vid halv fem av solen,,

NU ska jag o hunden ta en riktigt långpromenad.

Sidentassen
2008-05-19 08:18
0

Nu svarar jag själv på mitt tidiga inlägg men

VÅR HUSVAGN HAR BLIVIT STULEN !!

Kan man bli förbannad eller ???? Här kommer gubben till sin arbetsplats i Stockholms skärgård och upptäcker att husvagnen är borta !! Fy faan säjer jag. Den köpte vi förra året för att han skulle slippa pendla närmare 40 mil varje dag, SUCK, jag blir så trött. Och inte nog med det, men allt som var i den. TV, dekoder, laptop, micro, allt annat smått och gott, Hasses papper, kläder mm.mm.

Vi är ju inga förmögna människor precis och husvagnen hade vi gnetat och sparat till, usch vad ledsen jag är just nu……………… och stackars Hasse, han behöver all tid till att engagera sig i sitt jobb……….suck suck suck

Förlåt mig detta inlägg, men jag var bara tvungen att få skriva av mig, kan ju inte ringa någon den här tiden precis….

Hälsar Lotta P

krasivis
2008-05-19 08:43
0

Godmorgon!

Men, vad hemskt med husvagnen! Förstår helt o fullt din upprördhet. Jag begriper inte att folk inte kan låta bli andras saker helt enkelt. Suck….

Mustang
2008-05-19 08:46
0

Åhhh så arg jag blir! Varför får man inte ha grejorna ifred?!?! Hoppas verkligen att den hittas i helt skick.

Kram Anne

Tessan73
2008-05-19 09:23
0

Gomorgon från ett soligt men kallt Gävle.

Men fy sjutton Lotta, folk är inte kloka. Förstår att du är riktigt upprörd just nu. Min pappa jobbar oxå i Stockholm och har husvagn där, och för 2 v sen så när han kom till husvagnen hade några snott hans mobil, tv m.m, dock ej husvagnen tur nog.

Idag ska jag småstäda här hemma, bada nån katt kanske,,,min hona är nämligen på dygn 65 så man vågar inte lämna hemmet nå långa stunder.

Ha en bra dag allihop

//Tessan

yadhayezibas
2008-05-19 09:29
0

Godmorgon!!

Här lyser solen idag ser ut att bli riktigt fint. Jag ska jobba och sen blir det att sitta i bilen i ca 8 timmar .Cool  Puh!!

Fyyy vad tråkigt med husvagnen Lotta!! Hoppas att det löser sig för er!!

Ha en fin dag allihopa!!
Soliga hälsningar
Pethra

Lovebuffen
2008-05-19 10:25
0

Godmorgon allihop!

Lotta! Usch vad hemskt att bli av med sin husvagn på det viset - lider verkligen med er!!! Ibland undrar man om folk helt har slutat bry sig om varandra!?!?!?!?!??! Ledsen Hoppas ni får tillbaka den igen!!  Skickar massor med STYRKEKRAMAR OCH TRÖSTKRAMAR till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars…..ska gamla skrangelbilen besiktigas idag, måtte jag inte få körförbud iaf, hehe.

Tråkigt här hemma är att idag vaknade jag av att Noah och Buffy slogs på liv och död, något de inte gjort på veckor, men nu på morgonen har de liksom tagit igen dessa veckor. Noah har bara bestämt sig för att hoppa på stackars Buffy så fort han ser henne,. DUMMA Noah!! Fast han är sååååå underbar och mattes gosepåg så ÄR detta faktiskt dumt av honom! Ledsen Får väldigt ont i magen av det, behövs mer sägas?? Nåja, skam den som ger sig, tänker fortsätta kämpa med de båda busarna, så det så.

Önskar er alla en fin måndag!

Dolleminas
2008-05-19 10:35
0

#2 stackars er… förstår inte på människor som inte kan skilja på "ditt och mitt"", hade jag bara bott närmare så hade ni fått låna min…

Här uppe verkar det bli en fin dag, iaf är solen framme idag ocså (hoppas vi slipper blåsvädret) ska till lagårn och jobba i eftermiddag…

Var på Utställning här hemikring i helgen (Ö-vik) och ina rexar fick sina cert och väldigt fina bedömningar… så nu är min "lilla" Champion och min kastrat har 2 Cagpib kvar till Grand…

Träffade en del ifocus människor, ALLTID lika trevligt!! (ingen nämnd ingen glömd…)

englagirl
2008-05-19 10:45
0

Nämen Usch o fy Lotta för bedrövelsen som har drabbat er!!!

Jag skulle bli SKOGSTOKIG!!!! Va f.n ….KAN ALDRIG FOLK LÄRA SIG SKILJA PÅ MITT OCH DITT?!!!!!!

Förstår att det känns jobbigt och tungt och all den tid och energi man måste lägga ner på allt detta är inte kul.

Hoppas ni får rätsida på det snart så Hasse har nånstans att bo då han jobbar borta.

Tröstkramar från mig :-)

Här i Sandviken skiner solen och det ser ut att kunna bli en sån dag,solig alltså :-)

Jag ska oxå "renovera" katter *asg* Badning och allt det som hör till efteråt. Sen har ju jag massor att göra inför flytten om precis en månad :-)))))))

Vi ser fram emot att få 40 kvadratmeter till att röra sig på och att få ett eget fotorum och bad/torkrum åt katterna…JIPPI!!!

Näää dags att få ändan ur vagnen och sätta lite fart :-9

Ha en underbar fortsättning på dagen allesammans.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
2008-05-19 11:02
0

God morgon från soliga Viskafors!
I dag skall jag ge alla djur vad dom önskar sig sedan så måste jag göra en smörgås tårta å fixa lite…

sedan skall vi gå på kalas i kväll…jag känner inte riktigt för det nu men men det går väl över…´

Sedan som att inte detta räcker så har vi själva kalas i morgon..mycket som händer de här dagarna…

Usch vad tråkigt Lotta..man blir ju galen på sådant..usch usch..jag säger som Lena..ibland vet inte folk skillnaden på mitt å ditt…

#7 ledsamt när de inte kan vara vänner..har du kastrerat även honan nu?

#8 Grattis vad kul!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
2008-05-19 11:09
0

Fy vad djävligt att bli av med husvagnen och allting däri!!! Och din karl då, som kanske blir tvungen att pendla 40mil pga detta, FY! Hoppas att detta löser sej för er.

Grannens husvagn brann ner för 2år sedan på gården deras, de hade just packat den för att fara på semester, och morgonen då de skulle fara, så stod den i lågor. Men 2v senare stod det en ännu finare Kabe på gården, som försäkringen sett till att de fick. Tydligen hade deras försäkring täckt allting. Så hoppas verkligen det löser sej lika snabbt och smidigt för er.

Här i Piteå är det skitväder, har varit det i evigheter känns det som:( Duggregn och typ +5grader….men känns som minus.

Sambon har gjort inglasningen av altanen klar nu och det blev såååå fintSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Cybercat
2008-05-19 14:12
0

Hallå alla,

Helgen har tillbringats med att

1) flytta in Daniels sista prylar som anlänt från Stockholm med en stor, feng-shui-aktig utrensning av alla skåp och garderober som följd (gud så jobbigt att göra men AAAH vad skönt när det är klart!!)

och 2) Jobba med min /("&%#%!¤¤!&!"& dator som bestämde sig att lägga ner totalt. Omformatering och ominstallation har det blivit, därför har det varit tyst som natten från mig i helgen. Nu passar jag på att läsa ikapp alla inlägg på lunchen :)

Fy fasen vad trist Lotta!  Husvagnen som sådan är ju jobbigt nog men med allt som var i den? NÄE vad trist! Hoppas som #11 på försäkringen.

Göteborg visar sig från sin vackraste sida - det har liksom aldrig blivit det där dåliga väret som Polman & co. varnade om.. Lite kallare, visst, men häääääärlig sol - så i helgen blev det fotosession. Snart plågar jag er kanske med fler bilder =)

blackangel
2008-05-19 15:02
0

fy vad jobbigt med dessa tjyvar, hoppas den var fösakrad o att ni far tebax pa det:/ Ja varför ska folk ta sadant som ej e derasSkrikandes

OhFours
2008-05-19 15:08
0

Stackars dig Lotta och Hasse, det var inte roligt. Förstår inte varför folk inte kan låta andras saker vara. Hoppas att försäkringen täcker det hela och att det ordnar sig för din Hasse på något sätt.

Tröstkramar

Helen

Sidentassen
2008-05-19 17:33
0

OJ oj, den här dagen har varit jobbig så här långt. Blandat med kattbad så har jag hållit på att ringa ang vår husvagn, men nu tror jag det mesta är fixat runt den.

TACK alla ni för tröstkramar och annat snällt, det kan behövas. Ja egentligen är det min man HAsse som behöver det för han är så ledsen. Husvagnen var ju hans 2:a hem och han hade en hel del grejor där som säkerligen aldrig kommer tillbaka. Det var både privata saker och sådant som hör till jobbet.

Försäkringen täcker ju husvagnen och inventarierna (hoppas vi iaf) ja med avdrag för självrisk, grejen är ju bara hur mycket man får för en inköpt beg husvagn, får vi tillbaka vad vi gav eller går vi med dunderförlust?? Sedan kommer ingenting att hända förrän 30 dagar, så länge har tjyvarna på sig att plocka ur och förstöra husvagnen.

Tur i oturen så har HAsse lärt känna en bonde i området som erbjudit honom att bo i en stuga som han har på sin mark, han tyckte det var fördj…..t att detta hänt och lovade Hasse detta direkt han hörde om saken. Så nu kommer han hem ikväll för att hämta nya arbetskläder, lakan, handdukar och lite annat som han behöver.

+Och jag ska återgå till kattbadandet igen….PUH Jag kommer ligga pall imorgon känner jag.

Hälsningar från Lotta

Sidentassen
2008-05-19 17:35
0

#7 Jag glömde ju !!! HOPPAS BESIKTNINGEN GÅTT BRA !!!!!

//Lotta P

Kittentotts
2008-05-19 17:53
0

God Middag alla Tjejer!

Här har jag varit hos doktor GynSkrikandes

Nu vet jag inte vad jag ska börja, rörig i huvudet idagFundersamLika bra ta det imorgon kanske?

Tråkigt med husvagnen Lotta, hoppas allt ordnar sig för er!

/ Carina

Balasores
2008-05-19 23:58
0

Hoppas det ordnar sig med husvagnen  Lotta

// Christina

Sidentassen
2008-05-20 06:40
0

#17 Usch, stackars du, att gå till den doktorn är lika illa som tandläkaren, om inte värre ! Hoppas det bara var rutin och inget allvarligt. Jadu denna husvagn ger oss gråa hår (hi hi, kanske jag kan skylla på den nu att dom finns där)

#18 Tack Christina, visst löser det sig, men sånt här medför ju så mycket extraarbete bara.

Säjer en morgonpigg Lotta