persertjejen
Eftersom min dotter nu visat sig ej vara allegisk mot långhåriga katter dvs perser så har vi här hemma med stor glädje bestämt oss för att fortsätta med kattuppfödning bara på perser!!!Skall ej heller ha en fertil hane hemma då det visade sig att hon reagerar även på dom??konstigt men så är det nu iaf i dagsläget…har Ronja nu och skall ha en kattunge efter min fd hane Benji! Det är persertjejn jag blev förälskad i från början! Visst e hon fin!!! Många här sa att hon var svartsilvertabby-vit 03;a,stämmer det tror ni??(Hon skall heta NOVAH;) Många kramar

Jättesöt :)
söt är hon

Söt JA men färgen????
Det får nån annan svara på ;) hihih… jag är lite för dålig på färger…

Grattis till nytillskottet,,,jättesöt. Kul att hon är efter Benji. Och att din dotter tål perser måste ju vara jättekul för er
.
Ja för mig ser hon helt klart ut som en svartsilvertabby-vit 03:a
//Tessan

Jätte, jätte, jääääättesöt liten tjejbäbis!! Vad skönt att din dotter iaf tål perser - det är för de är sååå underbara, hehe!!! 

ja skönt att hon tal perser iaf….
jättesöt..o som de andra säger..sååå gott att tjejen klarar perser
i mina ögon ser hon oxå ut som en svartsilvertabbyvit 03
Skönt för er att hon tål perser men jag skulle inte avla så länge dottern är liten pga att kattungar oavsett ras ger mer allergener än vuxna, varför inte bara ha dem till utställning/sällskap åtminstone tills dottern har passerat småbarnsåren. Jag har ju själv levt med samma diagnos på min dotter och jag la ner all avel + minskade ner på djur drastiskt fram tills hon var i tonåren.

j det var nu inte så jag menade…att avla utan jag skall ha lilltjejen,Min Ronja o sedan får hon ju bäbbar om kort….få se hur hon reagerar på bäbbarna,annars har jag en som tar hand om både Ronja o bäbbarna!!! tack tycker oxå att hon e en 03;a !!!

Det är oxå skillnad på att ha EN katt och flera oberoende av ras.Och på vilket sätt man reagerar, själv får jag astma av mina när jag har dem för mycket nära ansiktet och att ha dem i sängen är uteslutet.Men ser man till att sovrummet är kattfritt,välstädat och vädrat brukar man tåla dem bättre.Bara ett välmenat råd,ta inte hem en kattunge(utan att kolla noga att hon tål den) om hon är känslig dottern, då de ofta är mer allergiframkallande och håll henne ifrån att gosa med ansiktet för nära katten,samt inte låta katten vara i hennes rum så kanske det går bra.Sedan är det ju så att allergitester på småbarn under 3år ofta inte visar rätt,antingen visar de inget eller ibland är det så att allergin växer bort.Min yngsta pojke reagerade massor(med astma) från det han var 6 månader på bla hundar som vi hade då,men när han sedan började gå allt mer och inte hela tiden vara med ansiktet ner mot golvet så minskade känsligheten,nu tål han vad jag vet alla djur.Han var öht ett mycket allergiskt barn som liten, regerade som sagt på div pälsdjur och på pollen,är dessutom gluten och laktosintollerant och fick medicineras med Bricanyl från 6 månaders ålder.Sedan cortison från ca 2år+en massa andra mediciner mot pollenallergin.kan inte räkna alla gånger vi fick åka in akut med honom för astma anfall,många var det i alla fall.
TJejen är jättesöt och självklart är det en svartsilvertabby-vit , MEN det är precis som #12 Bart säjer så vad gäller avel och flera katter skulle nog jag tänka mig för
Hälsar Lotta P

Min dotter tål perser men ej exoter! Alltså korthåriga katter…min kompis har en perserkattunge o henne tål min dotter. Jag skall inte hålla på att avla mer utan ha min ronja kvar plus tjejen efter benji.Vi får se hur det blir med ronjas bäbbar(ifall hon nu e dräktig) som jag skrev så har jag det ordnat ifall hon reagerar på småttingarna…Hon fick allergi då jag köpte min exot o reagerade på fertila benji jag hade men nu har hon ej reagerat på nåt mer men då får ju inte våran katt sova i sängen heller…nu sover hunden där…självklart så går mina barn före allt men hon tål ju perser o ingen är väl gldare för det än just min dotter som älskar katter lika mkt som jag;)
DEt låter ju jättebra detta att hon tål de långhåriga:-) Hoppas det ordnar sig då och alla får vara lyckliga och glada…
Hälsar Lotta P
Det var du själv som skrev i första inlägget att du skall fortsätta "med kattuppfödning bara på perser". Så du skrev inte riktigt som du säger nu i slutet. ;-)

Vissa tål ju perser säger de, och de tål inte korthår.Men att man inte tål en fertil hane? finns det allergi mot detta? aldrig hört el tänkt på. Själv har jag astma som kom först 2006, tar mediciner dagligen. Visst håller jag mig friskare med dessa medel, men egentligen så tror jag det hade varit bäst utan djur, men detta klarar jag inte av. Det är ju jag, vuxen att skylla mig själv vad jag utsätter mig för
Men jag skulle aldrig våga utsätta mitt barn för prova el testa mig fram om nu det visat sig mitt barn reagerat på katt av annat slag i päls. De kan ju reagera efter ett tag, så synd förvärra för dem för framtiden. Men detta är naturligtvis allas eget ansvar, men jag har svårt förstå man vågar. När jag har kattungar är jag ännu mer dålig, så då äter jag även medicin. Detta och mina problem säger min läkare är okej om jag tar mediciner, jag är vuxen och det är upp t mig känna.Jag har ju alla i sovrummet också, visst dumt, men men! Luftrenare har jag på 2 ställen i huset, mkt bra kan jag säga!
Tösen du visar är jättesöt! Hoppas naturligtvis för er skull/dottern detta går vägen. Håller tummarna för er!
/ Carina

#17 meningen var att omplacera alla mina katter då min dotter visade allergi men dagarna gick o jag kunde ej få ett bra hem till min Ronja…Efter 1 månad ca när jag sålt exoten så visade inte Millan mera allergi…då fanns bara Ronja kvar…fick ett hem till henne med(fodervärd) en kompis till mig skulle o ska ifall det inte går vägen med bäbbarna ta hand om Ronja åt mig…men et behövdes inte mer då när det visade sig att perser var hon ej allergisk mot…hörde av en att ej heller fertila hanar går med allergi perser eller ej,därför omplacerade jag honom…Sen har ju en annan kompis till mig köpt en perserkattunge som millan tål hur bra som helst! Så riktigt så var det inte att jag experimenerade med min dotter! Utan det visade sig på ett igentligen bra o enkelt sätt! Kunde ju inte direkt skänka bort ronja heller…hon fick bara flyttat ut från sovrummet! Här en nytagen bild på Novah!

#16 Blev väl för ivrig o glad över att dottern tål perser så jag skrev fel!! Har en uppfödning men hade inte tänkt massproducera bäbbar nu utan det får tiden utvisa hur det blir med det!!!är bara så otroligt glad över att hon tål min ronja o andra perser,som är min drömras!!!Millan älskar ju katter lika mkt som jag om inte mer!!!!

Vilken söt tjej!
//Tina

En såå SÖT liten tös och vad skönt för dig och din dotter att ni kan ha perser i varjefall. Önskar er lycka till med kissarna.
/Helen

tack så mkt! Visst e hon fin;)
#19>> Jag tycker kissemissen är söt och självklart hoppas jag för allas skull att allt skall gå bra.
Jag vet att det finns olika skolor kring allergi/barn/djur. Nu senast har jag hört att det blir mer o mer bekräftat att det kan minska riskerna för allergi om man låter barnen växa upp med djur. Vet dock inte om det jag hörde gällde barn som redan utvecklat allergi…. Men det finns olika "skolor", olika teorier. Sedan har alla olika åsikter. :-)