Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1419 ggr
Tessan73
0

Fiskesäsong= kattmat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er.

Ja då har fiske säsongen dragit igång rejält, till min sons stora lycka. Men även katternas, dom bara älskar färsk fisk. Igår kom min son hem med en gädda på 3 kg, och snacka om att det blir kattsamling i köket, han fileéar o jag kokar, och inte en katt lämnar köket förren fisken är serverad :). Jag brukar mixa fisken med lite gräddfil o smör, och ingen katt har lämnat den tallriken förren den är tom. Tur nog så har min son ganska bra fiske lycka, så han brukar iaf komma hem med 2 gäddor i veckan. Nu har dom precis fått det sista av fisken som jag sparade från igår.

Här kommer en bild på gårdagens fångst.

Ha en bra dag//Tessan

englagirl
0

Och det där var ingen dålig gädda.

Min mamma får gädda av sin granne minst en gång i veckan som jag i min tur får av henne och som jag oxå filéar och serverar till alla katter,stora som små.

Och precis som hos er….INGEN lämnar faten före det är tomt :-)

Det är julafton varje gång och det är så roligt att se alla småttingar som morrar och slänger ut tassen för att roffa åt sig fisken.

Härlig bild på sonen man riktigt ser hur lycklig han är över dagens fångst.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Tessan73
0

#1 Ja visst är det underbart att få färsk fisk. Och julafon är det verkligen,,,här morras det oxå när fisken serveras, men alla är såå sugna så ingen bryr sig om dom som morrar. Ja visst ser han stolt ut, han knäpper kort på alla större gäddor han får:)

Sidentassen
0

Wow vilken gädda, kan tänka mig att sonen är stolt när han får visa upp den. Att katterna är nöjda tror jag helt klart också, här älskar vi fick hela familjen, BÅDE 2 och 4 benta :-) Och NYTTIGT är det ju också………..

Hälsar Lotta P

SamanthaJones
0

ja fiskesäsongen är underbar, både jag o sambon är ute flera dagar i veckan o fiskar :) Just nu bara gädda men om ett litet tag blir det GÖS :) o den fisken kan ju katterna glömma att de får ;) thihhi. de får nöja sig med Gäddan..

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Lovebuffen
0

Vilken stor fisk din duktiga son har fångat! Förstår det är lycka i huset när den kommer på matbordet!! Glad

blackangel
0

fin fisk o söt sonHemlis

Marita-L
0

Ingen dålig firre det där…mums..för katterna..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

så äntligen fick man se kort på din "anabola mat" Tessan:)
brrrr vad hemsk den ser ut..men jag vet att katterna älskar det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tessan73
0

#8 ha ha ha,,ja du är rolig du Annki,,sitter o skrattar för mig själv :)

japp visst är den hemsk,,,jag som har fiskfobi oxå,,,är ju panikslagen när han kommer hem med dom,,men så fort det bara finns fileér kvar så törs jag gå in i köket o koka dom :)

Marita-L
0

hahahahahaha Tessan jag kan se dig stå där bakom dörren å skrika..ta bort ..ta bort den…hahahaha

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

deroba
0

Öhhh har du knäppt det kortet Tessan med fjäll o allt *blink blink* 

Va stor han har blivit Timpalompa och han är tydligen lika duktig med spöet fortfarande. Har varit där när Tessan har serverat kissarna och då kan man verkligen kalla det samling vid pumpen Glad

Tessan73
0

#10 ha ha ha,,,lite kul för det är faktiskt helt santGlad, jag får panik om han kommer närmre än 10 meter.

#11 NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ jag har inte knäppt kortet,,,,då hade jag förmodligen dött i en hjärtattack vid det här laget,,,tur han har snälla kompisar som fixar det där med fotografering. Ja ungarna våra blir ju 15 i år,,,eller ja din har ju redan hunnit fylla det,,,,tiden går fort.

Millan1971
0

Men tessan då;) Inte är fiskar farliga inte….själv är jag ute halva sommarn o fiskar,finns det nåt roligare????Men sån snygg gädda din son fångat,blir inte lite avis inteCool

Kittentotts
0

Fiska är kul! Detta ska jag snart också ta mig t göra. Vi bor ju vid ån här, vi måste dock ha fiskekort, men har allt tänkt skaffa detta, sen kan pojken o mamma sitta fiska i sommar på bryggan nedanför :))

Mkt fin fisk din pojk fångat

/ Carina

Trini
0

Vilken fin fisk, jag förstår att missarna blir glada :)

Jag visade bilden för maken och det började genast rycka i fiskenerven hos honom :)

Tessan73
0

Hi hi hi,,,trot eller ej men jag tycker oxå det är spännande att fiska, tills jag får fisk på kroken, då kastar jag spöt till sonen min, som får ta över, medans jag kan springa 20 meter bort o gömma mig tills fisken inte är på kroken längreGlad. Sen är det bara att kasta i igen,,tills det blir napp, då upprepas samma procedur. Kan säga att min son har väldigt kul åt sin mamma, när jag är med o fiskar.

blackangel
0

Min son som fyller 13 alskar oxa att fiska men hans talamod e ej det basta hmmm, ursakta stavning da det fattas knappar hehe

OhFours
0

Vilken lyxig tillvaro dina kissar har, inte alla förunnat att få färsk fisk två gånger i vecka *ler*. Mina katter vägrar att äta fisk förstår inte varför. De gillar bara spadet som blir efter fisken.

/Helen