Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 512 ggr
Cybercat
2008-05-16 10:01
0

Godmorgon fredag

Så var det snart helg igen, härligt!

Idag är jag på jobbet lite (mycket) tidigare än vanligt eftersom jag fick gå upp i ottan för att köra min lilla mamma till sjukhuset. För 2 veckor sedan tillbringade jag hela min söndag på Sahlgrenska akutintag då mor lyckats hugga av sitt vänstra pekfinger (!!!) när hon skulle montera ner en lucka.

På akuten fick hon fingret påsytt igen, på första kontrollen såg det lovande ut men på efterkontroll i tisdags visade det sig att det inte lyckats. När gips och bandage togs av syntes det tydligt att hela fingret gått i nekros. Det var det äckligaste jag sett!! Stackars, stackars mor fick inte helle bort det samma dag, utan fick ett nytt förband om och har fått vänta till idag för att få bort det helt.

Min lilla mamma, renlig som en katt, har lidit oerhört av att få gå omkring med den "döda klon" fortfarande fast på sin hand. Så idag går alla mina tankar till henne och jag hoppas allt går bra.

Flisans
2008-05-16 10:13
0

Ush fy o blä. =(=( Inte alls nån rolig berättelse=(=(

Stackars din mamma=(=(

Mina tankar är oxå med henne nu

Mustang
2008-05-16 10:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fruktansvärt!!!!! Stackars din mamma. Jag tänker åxå på henne idag.

/Anne

Tessan73
2008-05-16 10:53
0

Näää men gud så hemskt, stackars ,stackars din mamma.

Mina tankar går oxå till henne idag.

//Tessan

krasivis
2008-05-16 11:07
0

Godmorgon alla!

Cybercat, hoppas nu att allt går bra och att de fixar till hennes finger på ett sjyst sätt.

Här ska jag hålla på med lite bokföring idag, tråkigt men nödvändigt. Tur att det är dåligt väder för då gör det inte så mycket att man måste vara inomhus.

Sidentassen
2008-05-16 11:08
0

Godmorgon Emma och alla ni andra också förståss.

Här regnar det idag och är otäckt kallt, inget grillväder alltså, anars brukar vi alltid göra det på fredagarna:-) Det märks på katterna att det är tråkigt väder för dom ligger ihoprullade och sover lite överallt i huset.

Oj oj oj vilken förfärlig olycka din mamma råkat ut för. Huvva vad jag tycker synd om henne. Jag sänder mina tankar till henne och hoppas att besöket idag kan gå så smärtsamt som möjligt.

Ja ska strax iväg och hämta en granne som har en 5 år gammal perserhona som inte alls mår bra, så det blir Strömsholm nästa för oss:-(  Hon har haft problem med granulom i munnen sedan hon var ca 10 månader men nu är jag orolig över att hon fått det invärtes också………. jag får berätta när vi kommer hem igen

Ha en bra fredag ni andra hälsar

Lotta P

Dolleminas
2008-05-16 15:11
0

Halloj här är det fint väder men det blåser som rackarn…. (tur man har tyngdlagen med sig Flört) här laddas det för ÖKN:s utställning i helgen, ska ställa båda rexarna denna gång…

u-marklund
2008-05-16 15:32
0

nej hu så hemskt, jag tänker på henne och hoppas det går bra.

Kittentotts
2008-05-16 16:06
0

Stackars mamma din, usch va hemskt det måste vara för henne:((

Här kom vi hem fr en morgon/förmiddag i ett lugnt Ullared, firade gubben och hans vinst på hästarna igår:)

Nu ska jag städa!

/ Carina

SussiF
2008-05-16 16:35
0

Hoppas allt går bra för din mamma.

#5 Hoppas det går bra med perserhonan! Troligen så gör det väl inte det om det har spridit sig…..

Själv har jag värk i magen som håller på och gör mig vansinnig! Det har suttit i sedan i måndags till och från. F åse om jag tar mig i kragen och ringer vårdcentrentralen eller hur jag gör.

Hörde att det hade kommit över 2 dm snö norröver !!! Brrrr ! Usch ! 

Hoppas alla andra har det bra.

/Sussi

Annkis54
2008-05-16 19:37
0

Hoppas det går bra med din mamma
o perserhonan#5

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se