Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 812 ggr
UlricaAndersson
0

Molly utan Mjau !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej alla kattälskare !

Som vanligt vänder jag mig till er när jag har funderingar.

Vår lilla Molly (Född i Januari) Kan inte "mjaua". Ibland kommer det något litet pip, men annars så får hon inte fram några ljud trots att hon försöker.

Vad beror detta på ? 

Cybercat
0

Ibland tar det tid.

Nisse blir 8 månader nästa vecka och kan inte heller göra annat än pipa. Däremot ser han ofta ut som om han jamar, särskilt i situationer där han kanske "borde" jamat, som medan jag matar honom - men munnen bara öppnas utan ljud.

En del katter är sena på detta så jag är inte orolig, och det tror jag inte du behöver vara heller :)

(Pipa kan han däremot, högt!)

Kittentotts
0

Här har de ibland blivit lite äldre innan de jamar ordentligt, så vänta du, de kommer tjata tids nog:))

/ Carina

UlricaAndersson
0

Tack för svaren, hade ingen aning om att det tog så lång tid ! Mina andra två har nämligen kunnat mjaua vid den här åldern.

Hihi, men rolig ser hon ut iaf =)

Amorstroll
0

Hejsan Ulrica!

Vilka härliga färger Molly har, dessutom har hon växt jättemycket sedan jag såg henne. Då var hon bar några veckor gammal.

Hennes halvsyskon och pappa Arash som bebis hittar du under frukoves inlägg "Optimal Prime's kull med femlingar"!

Kram Lisa L S*Amors Troll

UlricaAndersson
0

#4 Hon har jättehärliga färger, lite tydligare än syrran sin så därför blev det just Molly :)

Fantastisk kull, iaf i mina ögon, jag som är så svag för den klassiska nosen. Att Arash är pappa skryter jag oofta om ! ;) Till min glädje har alla kullsyskonen nu fått nya hem !

Kram

blackangel
0

Mina tog tid tills de kunde mjaua, visst lite sena dessa raskatter;)

feiner
0

Ok då är det inte bara Doris, hehe. När hon jamar varierar det mellan ett litet kvävt kvack, tystnad, väs och het whiskystämma… ja eller storrökare i en hel livstid. Först trodde jag hon slagit sig eller fått ett tryck över strupen som skadat men har föstått efter hand att deras stämmor varierar lika mycket som hos oss människor. Doris mår toppen och använder sin pipa på bästa sätt i olika lägen. Så jag tror det kommer jamande så småningom och inget att oroa sig för.

Millan1971
0

måste säga att Ronja mjauar överhuvudtaget aldrig! Hon e trots 14 månader…hon bara piper o skorrar eller hur man säger….

simzonites
0

Montes "mjau" låter mer som ett väsande Skrattande fast ibland kommer det ett riktigt skrikigt "MJAU".
Hans mamma Bonny har alltid haft en speciell röst, även hon lite väsande och "tjattrande". Men hon har också röstresurser om det skulle behövas Flört

/Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

Lite kul detta med hur olika de kan låta:)

Våra tjejer låter som knorrande ljud, men så bra då de löper:)

Man kan äntligen sova fast de löper i huset:)

/ Carina