Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1025 ggr
Naquita
0

Dag 55 Brumma

Fortsättning från denna tråd:

http://perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d4c7d265-720e-4b6c-8efc-c127d03ff358

Nu börjar det verkligen närma sig, dag 55. Men hon är inte alls tjock jämfört med tidigare honor så antingen har hon minibebbar eller bara 1-2 stycken. hon är jämn så 2 tror jag mest på. hon är ju förstföderska så det är svårt att veta hur hon är=)

Spännande detta, kan bli alla möjliga färger/mönster/silver eller smoke och hårlag..hihi har inte den blekaste aning vad som tittar ut=)

Min lilla bäbis som inte kommer vara minst länge tillGlad

Åååh nu börjar väntan bli oliiiidlig:D

Tessan73
0

oh va spännande,,,lycka till nu

//Tessan

Sidentassen
0

Visst är det spännande………….jag bara älskar att vara kattmorska och ta hand om små nyföddingar, det skulle jag kunna göra dagarna i ända. Jag har t.o.m åkt 20 mil mitt i natten ett antal gånger för att hjälpa till vid förlossningar……, ja jag vet att jag är lite galenCool

Vilken färg är pappan ? Jag tänker på andelen vitt är ju så låg på henne att den bästa kombinationen måste väl vara n höggradig vitfläck. Annars är ju risken att det kommer bebisar med bara 4 vita tassar som kanske är skitsnygga och det är ju inte kul precis………….

Jag håller i allafall alla tummar och tassar för att det ska gå bra för henne och ser spänt fram emot att få se bebisarna sedan

Hälsar Lotta P

maggan47
0

jättespännande, Naguita, släng in bild på silverkissen Noah, den blivande pappanFlörtsom är så snygg Maggan47

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappan är inte vitfläck överhuvudtaget, vet att det skulle bli snyggast missar med en vitfläck till pappa, men det var inte viktigt för mig vid denna kullen. vitkigast för mind el är sunda och friska per/exo:)

Sidentassen
0

#4 Ja just det, det är ju han som är pappa:-)

Det är ju alltid viktigast med sunda och friska katter , men det tar jag som en självklarhet.

Däremot har man ju alltid en plan och jag trodde att du födde upp vitfläckar eftersom denna hona är det. Ber om ursäkt för att jag hade fel.

Däremot är det nog ändå viktigt att tänka på färgerna också om man har som mål att dessa avkommor ska användas i aveln eller ställas ut.

Lycka till önskar Lotta P

krasivis
0

Vad spännande Naquita! Bra att du håller oss uppdaterade. Det blir intressant att se vilka färger och vilka hårlag de små missebarnen kommer att få.

All lycka med de små missebarnen till er alla

önskar Elisabet

Summerwinds
0

Spännande!!! Skrattande

Har du vägt henne, så du ser hur mycket hon har gått upp? Hon kanske bär dem på ett sån't sätt så hon luras lite…

Naquita
0

#7 ja, kanske hon gör:) nej Brumma har jag inte fått väga. Hon en väldigt bestämd kvinna som man inte får göra som man vill med..*s*

Kittentotts
0

Spännande! Då får vi se smått snart.

Blir säkert fina kissar

/ Carina

Annkis54
0

Åh så spännande
denna lilla dam har vi ju följt från hon var liiiiten

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

Lite bilder får jag väl bjuda på;)

två bäbismagar på en gång. Wilma är nästan dubbelt så tjock som Brumma redan, trots att wilma bara är på dag 45 och Brumma på dag 61 och ska ha närsom. Men så ligger det i wilmas gener att få 6-7 stycken också, Wilma verkar inte bli ett undantagFörvånad

Wilmas "lilla" mage dag 43.

Wilma är kelig som aldrig förr!

Förstår inte varför matte kallar mig tjockis redan..;)

Undra hur många det är i denna magen, det är ju hela 3 veckor kvarFörvånad

Du vet att du ska bli pappa *2 va?

- åh nej!!

Om ni trodde att jag skulle ha fina magbilder på Brumma så trodde ni feeel, hon HATAR kameran och de enda gångerna jag fått bra bilder på henne är i direkt soljus och inzoomat i smyg hehe;)

yadhayezibas
0

Wilma ser väldigt liten ut, alltså väldigt kort i kroppen. Min Ester är snarlik i kroppen och hon var såååå tjock , såg ut som om hon skulle spricka innan hon födde, men hon fick 3 st "bara". Din Brumma ser längre ut i kroppen så hon kan mkt väl ha fler bara att hon döljer dom väl. Cool Himla spännande att följa dom båda!! Här hemma väntar vi smått igen oxå, honan är  på dag 16 och har redan mage. Så denna gång hoppas jag på att det är fler än 1 bebis och att alla är honor.*ler*

simzonites
0

Spännande att se vad lilla Brumma får för bebbar med sin stiliga kille. Lycka till!

/Lotta

/Lotta

Lovebuffen
0

Jättespännande med bäbisar! Söööta katter har du också!! MUMS!

Annkis54
0

fina bilder
nu är det snart dags då
får du börja vaka:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

här växer magarna..ser ut att bli en hel del…du kommer nog snart få fullt upp..så mysigt.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Naquita
0

Nu ikväll har hon fått kragtiga förvärkar(ryckningar i pälsen) och de blir allt starkare. spännande o se när hon får;)

Marita-L
0

åhh vad spännande…

Crystal Pearl´s

SamanthaJones
0

hänt något? :) *funderar på sjukskriving för att följa med i en ev onlineförlåssning* haha ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Naquita
0

Nej, inget än. Hon hade ett par kraftiga förvärkar igår och gick runt oroligt i kartonger och garderob. Hon sov bredvid mig hela natten:) Nu idag har jag inte sett några förvärkar mer. lugnet före stormen kanske..*ler*

Hon har valt ut ett gammalt sängöverkast på vardagsrumsgolvet verkar det som. Alla mattes fina gömmen i den stora garderoben och kartingerna med mysiga filtar duger inte:P

Annkis54
0

hehe   så typiskt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SamanthaJones
0

nudå?? Har det hänt något? :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Marita-L
0

ja nu får du snart öppna en ny tråd..förlossning…

Crystal Pearl´s

Naquita
0

Njae, inget än=/

miapia
0

pust mormor väntar o vänta värre än man själv skulle ha bäbbar juGlad

Sidentassen
0

Jag tror hon får sina bebisar imorgon någongång Glad

Lycka till önskar Lotta P

Naquita
0

Ja, jag tror också hon får idag:)

Nu är juvrena fyllda med, så jag HOPPAS de kommer igång snart. Hon går runt o kollar sig runt överallt, ännu har hon inte hittat en boplats som duger trots 2-3 bolådor både uppe o nere i huset i alla möjliga former, i garderoben, på golvet, i lådor…:(

ophelia
0

Lycka till med den förestående förlossningenGlad

Marita-L
0

Åhh vad spännande starta nu en ny tråd..

Crystal Pearl´s