Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 803 ggr
Sidentassen
2008-05-14 13:50
0

ONSDAG idag!

Idag hade jag så ont i kroppen av körningen under gårdagen. Det gick väl si så där men var värt besöket av mina gamla kompis sedan 35 år tillbaka. Att dessutom tillbringa en hel eftermiddag utan kattsnack är ju lite ovanligt;-)

Idah har vi kallt, jag har fått göra upp eld i köksspisen för att inte katterna ska frysa, och badet av min nakna tjej får bli när det är lite varmare tror jag.

Annars springer ju katterna in och ut i rastgården precis lika mycket som vanligt och hela nedervåningen är full av mossa:-(

Jag har inte hört något från hankattsrummet, så antagligen har Göte inte hittat rätt ännu. Ada är lite höglöpig ännu så hon blir väl kvar någon dag till. Däremot gråter Göte när han ser mig för han är ju inte van att vara instängd stackaren.

Ha en fortsatt bra dag allihop och hoppas ni har bättre väder än det bjuds på här

Hälsar Lotta P

Mustang
2008-05-14 17:15
0

Det är onsdag här med…. ; )

Soligt och varmt men inte lika varmt som i helgen. Har fotat små barn på förmiddagen och tänkte leka i trädgården nu på eftermiddagen. Köpte spanska marguriter som jag ska sätta i entrékrukorna, stort project för en icke trädgårdsmänniska. Usch vad jag är ett asfaltsbarn!

Ha det gott alla!!!!

/Anne Cool

Sidentassen
2008-05-14 18:40
0

Hallå där, jamenså bra att det inte bara är hos mig det är onsdag, då är hoppet inte ute än då för min del ;-)

Vad jag blir avis på dig som får vara ute och plantera, det är det bästa jag vet, men i den här kylan ställer jag mig inte och gör något sådant, det får vänta till solen börjar värma oss igen. Men då blir det dessto mer av den varan.

Vi får väl ett foto av resultatet hos dig,  hoppas jag

Hälsar Lotta P

Marita-L
2008-05-14 22:29
0

God kväll i stugorna !
Här har det varit kallt överallt utom i inglasningen där solen har funnits hela dagen så där har ju det varit som en bastu och jag kan inte förstå att alla katterna vill ligga där å lata sig..det räcker att jag sticker in näsan så kan jag knappt andas pga av hettan..Skrattande

Ja sedan så är jag ju lite glad för nu vart det rosa tuttar här så nu kommer det kanske lite silver kattungar i Juni..kul..det skall bli spännande hoppas hoppas..

Ha en fortsatt trevlig kväll
/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Psykbollen
2008-05-14 22:33
0

Onsdag här också. :O (visstädetcooooolt?!O_O)

Har varit tråkigt regn hela dagen T_T Tur att man blev hämtad och körd till skolan så att man slapp bli blöt på vägen till och från tunnelbanan :D
Åkte till Skärholmen med mormor efter skolan och köpte transportbur till råttorna… Och när jag kom hem, ja då var det ingen hemma. Och jag hade inga nycklar! :O Smart av mig, jag visste ju att mamma skulle iväg… -.- Så jag satt i regnet utanför huset och väntade på henne i typ hundra år, innan jag kom på att jag kunde gå hem till mormor som bor typ… tjugo min bort O_o (Jagvet,jagärsåsmart)

Mustang
2008-05-15 00:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Inte så mycket att fota men här är dom:

Mina blommor som jag köpte idag och satte i dom gamla entrékrukorna, dom ser lite ledsna ut men dom piggnar nog till igen. Dom står i söderläge de lux så dom bör trivas. Sen klippte jag ner rosorna (hemskt vildvuxna) och släpade taggiga kvistar över vår stooora gräsmatta till komposten med en svartvit stissboll i släptåg (Maskot). Han tyckte det var jätte roligt att matte va ute i trädgården och inte satt framför datorn som hon brukar.

Go kväll!

Sidentassen
2008-05-15 11:10
0

#5 Det där var väl snyggt. Och ännu finare blir det när värmen kommer och dom börjar växa på sig. Himla snyggt med lecakulorna runt om. För att inte tala om urnorna, är dom gamla ? Jag önskar att jag kunde gjuta egna krukor, det är så snyggt tycker jag.

Å det är så jobbigt at klippa rosor, speciellt om dom fått lite storlek, man vet inte vart man ska hålla och de där attans taggarna går ju igenom allt vad handskar heter.

Tack för att du tog dig tid och fotade blommorna

Hälsar Lotta P