Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 484 ggr
Sidentassen
0

Godmorgon tid måndagmorgon I Ramnäs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon alla kattälskande forummedlemmar.

Här kommer en något trött hälsning från ett lite blåsigt men ändå soligt Ramnäs. Just nu klockan 05.00 är det +7, men vi får väl hoppas att quicksilvret stiger lite mer under dagen :-) Jag har inte sått mina petunior ännu, så jag tänkte att det var hög tid för det. Eller egentligen är det inte petunior utan surfinor som är dubbla. Hade såna förra året och dom är sååå vackra.

Helgen har varit full av jobb i trädgården, jag är ju helt tokig i att plantera blommor i krukor, urnor ja allt jag kommer över och dessutom har vi haft en grävare här för att gräva ur grunden till vårt nya garage. Det behöver vi ju nu när vi har en så stor bil som ska renoveras.

Katterna har formligen bott ute i rastgården. Ja till och med Coccos har tillbringat den mesta tiden där ute. jag trodde hon skulle tycka att det var för kallt, men inte då. Men det är klart hon sökte ju upp ställena där det var sol.

Vi har valt att placera vår rastgård på de skuggiga sidan av huset, bara för att det inte ska bli för varmt för ulltussarna, hade vi lagt den ät andra hållet hade dom inte kunnat vara där annat än på natten, och det är ju inte kul för dom.

Som körsbäret på toppen av glassbomben så har jag två löphonor hemma och Göte vet inte alls vad han ska göra……………….. visst är det väl märkligt ? När han får tag i en kattunge då gnor han på som bara den, men sedan när det är på riktigt då gråter han efter "mamma"  SUCK !!!

Ha nu e så skön dag som ni bara kan, och kom ihåg att ta vara på dagen, den kommer aldrig mer igen….

Hälsar Lotta P

Marita-L
0

God morgon här ifrån en till strålande sol dag!

Ja du Lotta…då har ni väl fått det kanon fint hemma nu?!..en annan har inte änns planterat blommorna vid trappan..=/ men jag skall snart göra en insats..=)

Mina barn har pinat mig å lyckats över tala mig nu att vi skall åka till Ullared efter skolan vid två tiden..jag gillar inte att slå mig fram så jag hoppas det inte är så mycket folk där…Oskyldig

Ha en fortsatt underbar dag / Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Godmorgon!

Brrr så kallt det är på morgonen:) sen så är det för varmt nästan på dagen

Vi håller på här hemma med en rabatt som ska bort, lite kämp med alla rötter som ska bort.

Annars så har jag haft några hemska dagar med otrolig värk, så att sitta vid datorn är svårt.

Idag är dagen som vanligt, städ o annat som ska göras, så ska jag fortsätta lyssna på en löphona, vägrar åkam henne på parning igen, hon får löpa om igen, sen så åker vi.

#0 ja här är det mest ute också, vår har sol på förmiddan, skugga på eftermiddag/kväll. Vi öppnar vid 6, sen är de ute t 23 förutom då de sover, så härligt de kan få denna möjlighet t luft och spännande utifrån o se

#1 Marita du som brukar ha så fina krukor, varit så avundsjuk på dem ju, vi har ju inte kunnat ha krukor utan att de sprungits ner av vår schäferkille innan, men nu är första sommaren utan honom:(känns konstigt, alla härliga sjöar vi åkte till, han älskade ju bada. Ullared är nog mer lugnt idag än närmare den 18-20 då många får sin pension, så passa på :)

Ha en bra dag allihopa!

/ Carina

yadhayezibas
0

Hejsan!!

Då var man tillbaka i verkligheten igen då efter en underbar helg på vår ö i Vänern.Bilder kommer i en egen tråd. Lotta du vet ju att jag har en hane här hemma som bara längtar efter tjejer! Cool 

Ha en fin kväll alla!!