flygresa för katt
vad är det som gäller idag
får våra katter åka själva idag
för ca 8-9 år sen så vet jag att det gick
men för några år sen så var det tvärstopp både på flyg, tåg o buss
nån var tvungen att åka med
vad gäller idag??

Olika för olika bolag Ring och kolla.På vissa linjer måste man vara med och på vissa får man inte ha katten i kabin och på andra måste man ha katten i kabin.
Stolt ägare till tre La permer
oki
tack

Jag har ju skickat katt t Skellefteå, då med SAS, men spelar ingen roll vilket bolag du tar så hamnar du på priset runt 3000:-
De väger bur o katt och sen kommer priset, min katt som skickades va 1 år
Om du däremot åker med så kan du komma över billigare resor, då betalar du bagage 150:- med SAS iallafall
Sen är det lite olika priser naturligtvis. Men en studerande el ungdom va billigt kommer jag ihåg, under 1000 lappen
Sen är det ingen trevlig resa i lastutrymme ensam för en katt, min hade kissat ner sig o allt innan han va framme, de lastade ju om i Stockholm vidare t Skellefteå, tur han inga men fick av denna resan iallafall, han är en glad o gosig katt
/ Carina
men det tar i alla fall emot katter ensamma idag då verkar det som??

#
Japp, det det gör dom
( dom flesta )
// Mia

I gårdagens Aftonblad, onsdagen den 7 maj, sid 30, fanns det en jämförelse mellan 10 olika flygbolag, bl a i fall man får ta med sig hunden eller katten på resan utomlands och vad det kostar. Intressant läsning!
Hälsningar Lisa L S*Amors Troll

#4 Ja det får man:)) men det är dyrt!
#6 Att man inte hade aftonbladet då, det hade ju varit lite intressant se skillnaderna i pris o annat, undra om det går se bakåt
/ Carina
http://www.aftonbladet.se/resa/article2414958.ab Där finns en artikel om att flyga med hund, kanske är samma som Lisa menar.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

# 8
Ja, Anna Karin. Det är den jag läste i tidningen igår!
Kram Lisa L S*Amors Troll
Det var himla intressant! Min sambos föräldrar ska ta med sig sin katt med hem ifrån Dubai när de flyttar hem till Sverige igen och då vill de ju helst ha katten i kabinen. TACK för länken!!
det var en intressant artikel
tack för den