Torsdag förmiddag
Så var det torsdag igen…….tänk vad dagarna går fort.
Här i Ramnäs har vi strålande väder, ja jag intog faktiskt min frukost ute i solen vilket var jättehärligt:-) Katterna var väl mindre glada för då kunde dom ju inte stjäla pålägg från mig som dom brukar … hihi……
Jag tror nog att jag ska börja plocka fram alla mina krukor och urnor som ska planteras framöver, dessutom ska jag till Fagersta för ett besök på sjukhusets rtg avdelning, jag ska göra en datatomografi. Så blir det den vanliga dammsugningen också förståss.
JO, jag var ju till PC city igår och skulle få hjälp med min externa hårddisk som jag köpte där för 10 månader sedan. tror ni jag fick någon hjälp ? Näe, det var den mest arroganta och otrevligaste kille jag träffat på i affärssammanhang. Han kopplade ihop min disk med sin dator, kollade mapparna som var tomma, och sa sedan jaa, dom är tomma men det kan ju inte jag göra något åt, det är inget fel på disken. jag har scannat den och den säjer att den inte hittar något ?? FAN så arg jag blev då……..men jag får väl leta rätt på någont datafrreak som kan hjälpa mig. Vet ni någon i mina trakter kan ni väl tipsa mig, jag betalar ju självklart för mig…
Nej nu är det dax för katternas morgonrutiner
Ha en skön dag allihop och jag hoppas solen skiner på er också
Hälsar Lotta P

Här i Gävle skiner solen,,,underbart.
Idag efter jobbet ska jag hem och fixa till det sista på katterna som ska på utställning i helgen. Tror nog nån katt ska få bada oxå, det är ju så enkelt nu när man har pet dryern. Blir väl lite vardagsysslor oxå,,,typ dammsuga m.m.
Ha en bra dag allihop
//Tessan
Här är det också solsken så jag ska vara ute lite idag och greja.
"Bröderna" Royal blir exoter båda två och kommer att bli till salu framöver (om någon är intresserad av rödtabby exotkillar). Idag väger Rio 186 gr och Riff 210 gr och bara 8 dagar gamla !
Några valpar blir det inte…. I alla fall inte den här gången :-(
Ta vara på solskenet allesammans, man vet aldrig vad det blir för sommar….

God förmiddag fr Kungsbacka
Här skiner solen gott, och marknad är det i kungsbacka, så jag o vovven ska ta en promenad ner för titta. Min väninnas barn skulle sälja korv o bröd, så jag frågade om de sålde t vovvar med, och de gjorde detta, så nu ska vi ner för köpa korv t vovven som belöning i det sköna vädret. Med oss har vi Kajsas vattenflaska också på promenaderna, det är varmt att promenera.
Nu ska jag dammsuga, duscha och så bär det av t kungsbacka innerstads marknad
Ha en bra dag allihopa!
/ Carina
Lotta! Skicka hårddisken hit så kan Martin kolla den!! Han är ju en riktig data nörd! Han har ju det som jobb
Här händer inte så himla mkt idag. Vi åker till våran ö vid karlstad, vändern imorn bitti. Dags att lägga i båten och öppna upp för sommaren! Härligt! Sedan så kommer tjejen ifrån Norge till ön och hämtar lille Zayed på lördag. Självklart får alla katterna hänga med dit. Så idag blir det att packa lite och bada Zayed såklart.
Så fyller sambon år idag oxå så lite tårta blir det allt sen oxå.
Ha en underbar dag alla!!!
Soliga hälsningar
Pethra